nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:53

Heb alleen voor de achterhoeven de powerstraps nodig, omdat hij ze anders dus wel verliest. Maar als hij met zijn ene achterhoef op de ander ga staan gaat er ook eentje uit. O:) :+

Maar na het bevestigen van de powerstraps geen last meer gehad met verliezen. ;)

Voor het bevestigen van de powerstraps ben je een goede gaatjestang nodig en voor de rest zit erbij incl. beschrijving hoe.

Paola32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:01

O.k , bedankt Marcella , hier kan ik wat mee ;)

De glove's zijn hier in Frankrijk ook helemaal niet duur , ik heb ze al gezien voor maar 48 euro per stuk voor de maten 3 en 4 , nieuwe dus .

ladyjoy

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:12

Paola, je kan ook op internet kijken. Volgens mij gewoon op youtube, daar wordt het voor gedaan!

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:19

Ik heb de glove's tijdelijk gebruikt voor mijn ijslandertje wegens hoefbevangenheid, zij had hele gevoelige hoeven en met deze schoenen gaf dat wat verlichting en kon ik haar toch de nodige beweging geven, later toen ik er weer op mocht heb ik er ook gewoon mee gereden, prima schoenen!
Nu loopt ze zonder schoenen weer als voorheen en ik heb de schoenen dus niet meer nodig... vandaar dat ik die van mij weer verkoop, maat 0, 2 stuks,met powerstrap. Dus voor de geinteresseerden... :+

Afbeelding
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:01

bedankt voor je uitleg, heb ze gisteren besteld, moet nu alleen 10 werkdagen wachten. Wel jammer maar hopelijk voor een goed en werkend product :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:33

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:25

Handig die zooltjes! En meteen een extra demping..
Ik heb de Gloves dus besteld, afwachten of die goed passen, anders ga ik voor de cavallo's. Lijken me fijne schoenen die ook goed aan- en uit te trekken zijn

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:08

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:33

Super dank je! Er kunnen dus zooltjes in de gloves, tot 6 mm. Goed om te weten. Dinsdag gaan bij mijn paard de ijzers eraf, helaas heeft Agradi de gloves nog niet binnen. Ik hoop snel..

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:42

12 mm dikke zooltjes kunnen ook wel, maar dan moet je een maat grotere gloves nemen.
Kan ook een handige tip zijn,mochten je gloves te groot blijken na net bekappen :)

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:06

Paola32 schreef:
Ik rij al 2 jaar met de easyboot epic zonder problemen , in de bak en buiten , door alle soorten terein , alleen als je door het water bent gegaan gaan ze wel een beetje sompen , maar goed .
En zo moeilijk zijn ze nou ook weer niet aan te trekken als je eenmaal door hebt hoe dat moet , en ik denk maar , als ze een beetje moeilijk aan te trekken zijn , verlies je ze ook niet snel , en dat was ook nog nooit gebeurt .

Tot een paar dagen geleden dan , toen kwam ik thuis met alleen een gaither , de hele schoen was gewoon weg , ik weet niet hoelang ik maar één schoen heb gereden , maar ik kwam er pas achter toen we uitgleden in de berm , toen we bijna thuis waren , schoen is onvindbaar .
Nu lees ik dat er een nieuwe schoen is , de glove , dat klinkt interesant , ik moet nu toch een nieuwe schoen bestellen .
Maar dan zou ik het met de powerstraps willen proberen , want zonder durf ik niet aan buiten in wat ruwer terein .

Maar ik vind helemaal geen informatie over hoe je powerstraps aanbrengt op de easyboot glove .
Weet iemand dus hoe je die aanbrengt ? iemand hier ervaring mee ?

Heeft iemand hier ervaring met zowel de epic als de glove ? en blijft de glove even goed zitten als de epic ? op buitenritten door bergen en dalen dus .

Bijgaand een link naar de website: http://www.easycareinc.com/Other_Produc ... ories.aspx
Kijk bij Glove, accessories, powerstrap. Daar kan je de gebruiksaanwijzing downloaden. De zooltjes van 6 mm dik zijn ook bij accessories opgenomen. Veel succes!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:41

Ik heb de Gloves vandaag opgehaald, was echt verbaasd over hoe klein en licht ze zijn!
Mijn paard is net van haar ijzers gehaald, en een beetje bekapt, en de gloves lijken heel mooi aan te sluiten! Ze vond het wel heel gek, tilde haar benen heel hoog en ver op :D
Ze gaan ook makkelijk aan en uit, wat heel fijn is. Ik ga mijn paard even een paar dagen met rust laten in de wei, en laten wennen aan dat ze op blote voeten staat. Ze heeft 7 maanden op ijzers gestaan, en ik wil haar wel de tijd geven. Daarna gaan we een keertje wandelen met de gloves.

Hoe zitten bij jullie de gaithers? Sluiten die helemaal aan bij de kootholte? Bij mij zit er wel iets ruimte.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:53

je moet de gaiters zo strak doen dat ze aansluiten op het been. Bij mijn paard betekent dat dat de voorkant 1 cm overlapt in de zomer en in de winter net/ net niet aansluit.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:03

Ik heb ze op z'n strakst. Maar ik moet wel zeggen dat mijn paard nogal slanke benen heeft, ik kan er echt nog een vinger tussen doen.
misschien moet ik de sluiting nog wat beter bekijken, maar het leek of het niet strakker kon..

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:11

je kunt ze dus wel laten overlappen he?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:18

Ik zit net op youtube filmpjes te kijken van de Glove..Het is normaal dat de klitteband flapjes ook een beetje dubbel zitten. Ik had ze alleen netjes over elkaar geplakt :o

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:46

is eigenlijk net zo als met rubber springschoenen. Kan allebei, net afhankelijk van hoe strak je het wilt hebben.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:03

heb vandaag voor het eerst eens echt geredne met mijn schoenen. Ik heb voor de voervoeten de bare's en voor achter heb ik de gloves.

1 van de gloves was als eens 2x uitgeschoten waardoor mevrouw meteen compleet in paniek was dus nu eerst maar eens in de bak onder de man geprobeerd voordat ik ze voor de kar ga proberen.

Conclusie na 45 min. rijden: ze zijn mafkees proef. Heb zelf de grond 2x van dichtbij gezien en ze heeft aardig wat maffe sprongen gemaakt maar alles is goed blijven zitten. TOP DUS!

als ik mijn gaither vast maak overlappen ze ook altijd een beetje... is idd helemaal niet erg :)

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:17

Ik had vandaag ook een stuiterbal, alle scooters waren ineens eng. Maar de gloves (4 stuks, zonder powerstrap) zitten als een huis en ze heeft goed grip.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:43

Super dat ze zo goed blijven zitten +:)+

Ik ben er ook echt blij mee. Vind ze ook best mooi, en ze sluiten goed aan, lekker licht. Nu nog even knutselen om er een zooltje in te maken van tapijt oid voor extra demping. Denk dat dat wel lukt, anders alsnog extra zooltjes bestellen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:49

Je kunt het beste vilten ondertapijt daarvoor nemen. Makkelijk te verwerken, juiste dikte en uitwasbaar.
Ik kon hier bij de tapijtzaak zo gratis een stuk meekrijgen. Voor hen afval, voor mij 10 paar zolen :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:43

Tapijtwinkel hier werkt met rubber ondertapijt, geen vilt. Jammer, want wat jij had gemaakt isapaardje zag er goed uit. Nog andere tips?
Ik vond in mijn kast trouwens ook nog van die dikke lappen voor onder een bandage. Die gebruik ik nooit en zijn al tig jaar oud, misschien dat ik dat probeer.
Laatst bijgewerkt door reiziger op 01-04-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:45

De kwantum verkoopt vilt. Daar heb ik ook een stuk vandaan gehaald een tijd geleden.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:56

Thanks ;) Ik heb ze gebeld. Krijg wel meteen 2 meter mee, maar het kost maar een paar euro..Ga het vanavond ophalen.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:51

Hoii, misschien kunnen jullie mij hier mee verder helpen?

Sinds de zomer heb ik een bak voor in te rijden, toen hebben we al het gras omgeploegt tot zand.
(want het is te duur om er echt rijbakzand in te leggen).
En wat er naar boven kwam waren heel veel kleine steentjes/kiezels, grote stenen & zelfs glas. :oo
Dit hebben we er zo veel mogelijk uitgeruimt alleen er blijft toch redelijk wat inliggen.
Vooral glas omdat je dat niet ziet en kiezels.
Nou heeft die man gisteren de bak omgeploegt en nu komen er echt héél veel kiezels naar boven & stukjes glas.
Nu durf ik dus niet meer te rijden omdat mijn pony net 2 weken kreupel is geweest door een stukje glas in haar hoef.
Dus ik dacht misschien kan ik hoefschoenen proberen voor in die bak. Zo heeft ze geen last van de kiezels.
En op buitenrit sleiten haar hoeven heel snel dus dat is 2 vliegen in een klap.

Nou was dus mijn vraag: Kan dat met hoefschoenen in een bak met steentjes?
(mijn pony heeft geen ijzers).
En welke hoefschoenen zijn dan aan te raden?
En welke maat? Mijn pony heeft in springschoenen maat S/M