Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:
scoxxx schreef:Tancreda4 schreef:Toch wel mooi te zien hoe zoiets toch weer kan herstellen => Fotos verloop kroonrandwond
Zo, dat ziet er heftig uit op de foto. Mooi herstelt! Wat een mooie wondverzorging. In dat opzicht... de wonden zien er allemaal mooi schoon uit (hoe vaak zie je modder en viezigheid in dit soort wonden). Complimenten hoor.
Eleonoor schreef:Heb een poging gedaan het te snappen, maar is me niet gelukt. Waarom de gehele stuk tot rechtse rode lijn opvijlen? Lijkt mij enorm veel. Wat is daarvan het nut?
Arabesk schreef:Eleonoor schreef:Heb een poging gedaan het te snappen, maar is me niet gelukt. Waarom de gehele stuk tot rechtse rode lijn opvijlen? Lijkt mij enorm veel. Wat is daarvan het nut?
stel dat je de onderste hoef 'in model' zou vijlen, maak je het probleem alleen maar nog erger. Hóe de hoefwand ook loopt, hij is enkele mm's tot hooguit 2cm dik.
scoxxx schreef:Huh, mis ik iets? Is het paard van Esperanza hoefbevangen (geweest) dan?
Onderste fotootje van Arabesk is natuurlijk een afschuwelijk plaatjeMaar enge plaatjes van hoefbevangen hoeven laten zien om een niet-opvijlen-mening te rechtvaardigen, neigt mijn inziens naar manipulatie die de niet ten dienste staat voor de werkelijkheid.
Verdere opmerking: de rode lijnen die Arabesk getekend heeft in de foto van Esperanza's paardje kloppen natuurlijk niet aan de werkelijkheid. Omdat deze begint vrij rechts "van het centrum" (voor de kijker links) ter hoogte van de kroonrand en eindigt vrij links "van het centrum" (voor de kijker rechts) helemaal beneden. En loopt de getekende rode lijn(en) dus overdwars aan de hoefwand.
Correcter zou zijn om de lijn vanaf het puntje van de lip naar boven te trekken en vervolgens presenteren op een 90-graden zijprofiel foto.
Presentatie Arabesk neigt een beetje naar manipulatie ook met deze foto.![]()
![]()
En dus jaja... beter is om de gehele hoefwand op te vijlen, om zo tot rechte lijnen te komen in de hoefcapsule c.q. een "rechte" hoefcapsule. Zo is mijn bescheiden mening.
Is niet veel Eleonoor. Lijkt alleen maar zo vanwege de gemanipuleerde foto.
opala schreef:Een lijn trekken vanaf de onderkant van de voet/de lip van het ijzer, is volgens mij ook niet de juiste manier om te bepalen of een hoefwand al dan niet geflared is. Je begint een paar millimeter (vraag mij niet hoeveel precies) onder de kroonrand, alwaar de hoornpijpjes worden aangemaakt.
Arabesk schreef:Meningen verschillen, maar ik blijf erbij. Ook de foto's die wel van de zijkant zijn, zie ik nog steeds een knik.
Gisteravond in de vriezer vond ik een hoef die er op lijkt, ik beloof dat ik de foto's zal plaatsen als we 'm doormidden hebben gezaagd. Ik ben er wel mee begonnen met een handzaag, maar dat is niet te doen. Even wachten op de slijptol dus.
Volgende foto
opala schreef:Een lijn trekken vanaf de onderkant van de voet/de lip van het ijzer, is volgens mij ook niet de juiste manier om te bepalen of een hoefwand al dan niet geflared is. Je begint een paar millimeter (vraag mij niet hoeveel precies) onder de kroonrand, alwaar de hoornpijpjes worden aangemaakt.
Annetje schreef:Ik zal ook de hoeven van mijn paard eens laten zien
Annetje schreef:En de zijkanten
jodi schreef:Ik denk dat het verlagen van de hielen de straal misschien wat meer vrijheid om te verbreden zou geven.