Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:In both laminitis and DM the metabolism of fats and carbohydrates, a function of the liver and pancreas, is seriously impaired. The liver is the largest organ in the horse and, though rarely talked about in laminitis, it is the most important site for the formation of glucose and storage of glycogen, which readily converts to glucose as needed by the body to satisfy its energy needs. Under the influence of insulin and a hormone produced by the pancreas, the liver also regulates plasma glucose concentration.
Given that blood glucose is elevated due to carbohydrate metabolic dysfunction, the liver attempts to regulate this excess through the synthesis of carbohydrates into a neutral fat known as triglycerides. Essentially, these fats function as storage units for excess glucose and carbohydrates. As they are filled and more are produced in the liver, triglycerides become elevated (blood test reference range of high normal to above normal). When this happens, the triglycerides transform the liver into a fatty state that then pumps out fat globules to the muscles in the form of fatty cysts. These fat cells then become enlarged and more resistant to insulin’s influence.5 They eventually end up in the adipose [fat] tissue of the body giving a swollen appearance and the familiar cresty neck, fat deposits in the rump, shoulder area and above the horse’s eyes.
lucyknol schreef:Begin mei zullen ze hier overdag het land weer op gaan, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.Ik heb niet echt een keuze want Luus zal met der rest het land op moeten.
Ze krijgt een graasmasker en ik ga een schema maken zodat ze door stalgenoten uit het land gehaald wordt (paddock),zodat het grazen toch beperkt wordt.
geerke schreef:kennen jullie dit voer?
http://www.stanceequine.com/horsefeedpr ... ce-Copra-2
Een vriendin van mij voert dit nu een maand aan haar cushing paard.
Misschien is dit iets om te voeren aan paarden die moeten werken en een verleden hebben van HB?
Of aan Pablo?....ik ben altijd zoooo bang om iets te veranderen...doe dat liever niet.(behalve de hoeveelheden)
mysa schreef:4.Check there are no seed heads in the hay.
Ik heb zo'n vermoeden dat die bloeiaren iets met Tyra haar terugval te maken hebben, de baal (grote) die ik toen voerde zat er dus wel vol mee. Plus dat ze tot nu toe alleen problemen in de nazomer heeft gehad (bloeiend gras) Gewoon teveel zetmeel dus, misschien.
Embe schreef:@Mysa: Hoe krijgt ik in vredesnaam die insuline naar beneden? De pony staat al een jaar of 3 op een zeer sober dieet incl. magnesium en 3-6-9 olie... Iemand enig idee wat je nog kan doen dan?
Liene schreef:Lolclub, jij was toch van plan om weer een wedstrijdje met Hittie te rijden hé ? Is dit al gebeurd ? Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar 'hoe' je paard loopt, even goed als er voor of waar merk je verschil ? Want in mijn ogen ben jij echt succesverhaal number 1 haha, ik hou me echt vast aan jouw vooruitgang!
Embe schreef:@Mysa: Hoe krijgt ik in vredesnaam die insuline naar beneden? De pony staat al een jaar of 3 op een zeer sober dieet incl. magnesium en 3-6-9 olie... Iemand enig idee wat je nog kan doen dan?
EstherHegt schreef:Embe schreef:@Mysa: Hoe krijgt ik in vredesnaam die insuline naar beneden? De pony staat al een jaar of 3 op een zeer sober dieet incl. magnesium en 3-6-9 olie... Iemand enig idee wat je nog kan doen dan?
Wat voor werk doet je pony? Bewezen is dat minimaal drie maal per week werken het insulinegehalte omlaag kan halen.
Liene schreef:Heb je het artikel er over op paardnatuurlijk gelezen ? Ik zit even op de mobiel, anders zocht ik het wel op voor je. Ik ben niet akkoord met hun meningen over andere dingen, maar dit artikel legt alles goed uit.
lolclub schreef:Heb je de tijd om Luus nu al dagelijks wat te laten wennen aan gras ?