@darkness: de tip van Janouk met de stoffen springschoenen is ook een goede, die heb ik vorig jaar ook gebruikt om de hoeven van Stef nat te houden omdat ze zo scheurden. Werkt goed!
@Jannipauli: balen van je paardje zeg!
@Welshcobfan: de witte lijn zit in de hoef, die zie je als je geen ijzer hebt, aan de rand van de hoef zitten.
Stef ging gisteren weer een beetje beter, op het harde loopt hij nu rechtuit goed, alleen bochten is nog lastig. Op het zachte stapt hij niet goed. Ga morgen een klein drafje proberen.
Of zijn hoefbeen is gekanteld: geen idee, ik heb geen foto's laten maken. Ik zie wel vooruitgang, maar hij is ook niet zwaar bevangen geweest: hij is altijd erg voorzichtig met zichzelf en geeft zeer direct aan of hij pijn heeft ergens. Hierdoor was ik er snel bij met een DA/pijnstilling/Smit.
De vraag of je wel of niet moet bewegen: ik denk dat je paard dat zelf aan geeft. De eerste dagen dat Stef met pijnstilling stond wilde hij niet bewegen, minimaal maar. Prima, dan blijf je gewoon in je modderwei staan. Daarna ging hij vanzelf weer lopen en gaf aan dat hij de wei uit wilde, toen ben ik met hem gaan stappen in de bak. Daar werd hij wel beter van, maar ook meer omdat hij nogal stijve spieren had en de beweging hem losser maakte.