hoi hoi!
Even een vraagje hier!
Ik heb mijn merrie net verhuisd. Op haar vorige weide kon ze niet blijven, die was veeel te nat. Droogde ook niet op! Paarden stonden echt diep in de modder en met mijn merrie haar beenproblemen, bleef dat niet werken. Ze staat nu in een paddock paradise, daar heeft ze genoeg droge stukken en de stukken die toch wat modderig zijn, zijn niet zo erg.
Nu is het zo dat ze wel al rotstraal had opgelopen van de vorige natte weide. Niet zo heel erg maar ben toch aan het behandelen met een productje en krab de hoeven dagelijks uit. Nu hangt er zo'n klein lapje los aan haar straal. Heb gevraagd aan mijn hoefsmid per bericht of dit kwaad kan en hij zegt van niet en dat hij als hij langs komt de rotte delen weg snijd.
Het is echter zo dat haar hoeven nog altijd niet bekapt moeten worden. Ze is in januari bekapt en de ijzers zijn eraf gehaald (speciale ijzers voor stand corrigeren maar is nu in orde). Normaal werd zij met de ijzers om de 8 weken bekapt maar nu moest ik het in het oog houden. We zijn nu april en nog geen scheuren, brokkelen te zien en hoeven zijn niet te lang ofzo...
Moet ik toch de hoefsmid bellen om langs te komen om te oordelen of ze een kapbeurt nodig heeft of kan ze echt zo nog enkele weken door gaan?