Vreselijk, ik ben direct weer bang dat de dag hier ook ooit komt, dat ik m kwijt raak aan die rotziekte. Het is zo onvoorspelbaar. Kan tijden goed gaan, of zoals in jouw geval het lijkt beter en dan vallen ze terug. Heel veel sterkte gewenst
Sabina is in mei enorm hoefbevangen gewest, en is daarna weer opgeknapt. De afgelopen twee maanden liep ze helemaal goed, en zo'n 10 uur op een compleet kortgevreten wei. Nu hebben ze ( drie shets) er een stukje oud gras (van de vorige zomer) bijgekregen, en mag Sabina nog maar 4/5 uur buiten. Op een zachte ondergrond loopt ze helemaal goed, alleen op het beton loopt ze wel gevoelig. Wat zouden jullie nu doen, helemaal niet op de wei laten voorlopig (ze heeft een stukje uitloop met hooi), of gewoon een klein poosje naar buiten?
Dapnik
Geplaatst: 24-03-16 14:37
Sterkte ermee Patricia
Elpharo
Geplaatst: 24-03-16 21:14
Oh nee Patricia wat rot. Wat een leuke pony was het. Heel veel sterkte hoor!
Gerlindie, ik zou haar van het gras afhalen...even wachten tot ze weer goed loopt op het harde. Anders zit je misschien wel op het randje.
Overigens voer ik nu glucobalance van Phytonics en wouw...de manenkam van mijn pony, daar merk ik echt heel veel verschil in. Ik vind het echt een aanrader!
Dapnik- ik heb ervoor gekozen om mijn pony in een stukje ernaast te laten staan. Door de pijnstillers gaan ze misschien, wat jij al zegt, ergens doorheen lopen en zeker in het begin lijkt me dat niet heel goed. Beweging is natuurlijk wel goed, maar weggejaagd worden bijvoorbeeld lijkt me nu minder. Balen dat ze niet goed op de metacam reageert. Ik vind buut over het algemeen wel veel beter werken...
Peachy- hoe groot is jouw pony. De mijne is 1.15 (Welsh A) en kreeg 1 zakje buut per dag (+ascal). Ik vind 1/4 best weinig. Het idee is volgens mij om ze met buut zo veel mogelijk pijnvrij te krijgen om ze dan in beweging te kunnen krijgen (wandelen). Zoals ze ooit tegen mij zeiden in het ziekenhuis...je ligt hier om beter te worden en als je pijn hebt kost dat energie en duurt alles langer. Zoiets lijkt me bij een paard ook...
Peachy
Geplaatst: 25-03-16 10:47
De mijne is 1.03 en stond eerst op 1 zakje per dag. Maar ik hadden echt het idee dat die buut helemaal niks deed. Ook metacam niet. Nu zijn we verder aan het kijken of hij er niet iets anders bij heeft. Hij staat nu op een soort kussen/schuimrubber (ingetaped) onder zijn hoeven, lijkt gelijk beter te gaan lopen. Hij staat nu op equimucin mede omdat hij er ook ziek bij is geworden.
Arme gup. Ik heb het idee dat het iets anders bekappen, samen met de glucobalance het bij die van mij heeft geflikt. Het schuimrubber herken ik van een pony uit Amerika, waar ze dat ook bij hadden gedaan. Dat moest wel vaak vervangen worden omdat het hoefje aldoor wat veranderde en het in elkaar geduwd werd. Maar werkte wel...dus hopelijk voor jou ook.
Mijn pony reageert gelukkig goed op het traagschuim (het is geen schuimrubber zei mijn vriend) onder zijn hoeven. Hij loopt een stuk beter en heeft zelfs uit zijn eigen een stukje draf,galop en gek gedaan.
Gisteren hebben we alles er even afgehaald om te luchten en opnieuw te verbinden. Zijn hoeven zien er goed uit hoewel de zool nog wel gezakt is. Hopelijk trekt dit nog iets bij?
Blacksmurf
Geplaatst: 05-04-16 08:44
Wie heeft er ervaringen met onderstaande supplementen?
Dodson en Horrel Lami Free Vitella Horse Care Lamifintis WSH Horse Health Products Hippo EX Laminitis NAF Laminaze 5 Star
Of weet je een beter supplement, ik hoor het graag.
We zijn er nog steeds niet over uit wat wij onze snel hoefbevingen shet kunnen voeren. Het liefst iets met aanvullende vitamine en iets waar ze energie uit haalt maar niet echt van aankomt.
Ik gaf devils relief, soms ook wel no-bute genoemd bij, maar volgens mijn dierenarts kan duivelsklauw niet goed samen met de prascend tegen de cushing. In ieder geval niet kort na elkaar gegeven.
Buut en metacam werken ook niet bij bacteriële ontstekingen, dus als er bijv. als complicatie van de bevangenheid een hoefzweer aan het ontstaan is, dan lijken de middelen niets te doen. Heb ik hier ervaren met 1 pony. En de andere waar het ook niet leek te helpen, bleek later dat hij ook heel wat anders had aan zijn ene been en overbelastingsbevangenheid had aan zijn andere been. Ja en dan helpt buut ook niet veel.