Mag ik vragen waarom jullie paarden apart staan? Bij ons staan ze met tweeën, mijn merrie is al een stuk ouder en ze hebben veel aan elkaar. Ze ruien elkaar niet op maar krabbelen elkaar wel enzo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eight schreef:Wat fijn dat het daar al weer wat beter gaat elpharo!
Mag ik vragen waarom jullie paarden apart staan? Bij ons staan ze met tweeën, mijn merrie is al een stuk ouder en ze hebben veel aan elkaar. Ze ruien elkaar niet op maar krabbelen elkaar wel enzo
Thirteen schreef:Iemand ervaring met terug opbouwen weidegang na hoefbevangenheid ?
Volgens mijn da kan het als ik langzaam opbouw, maar ik durf niet zo goed ...
Vandaar mijn vraag iemand hier die zijn paard nog teurg op gras kon zetten na hb ?
(paardje is volledig hersteld, en wil ik graag zo houden ... )
Thirteen schreef:Iemand ervaring met terug opbouwen weidegang na hoefbevangenheid ?
Volgens mijn da kan het als ik langzaam opbouw, maar ik durf niet zo goed ...
Vandaar mijn vraag iemand hier die zijn paard nog teurg op gras kon zetten na hb ?
(paardje is volledig hersteld, en wil ik graag zo houden ... )
assebassie schreef:Als de vetophopingen verdwenen zijn en ze helemaal goed lopen.
En je verdiepen in het fructaangehalte in het gras, weidegang daarop aanpassen.
En bij twijfel geen wei, is minder erg dan HB!
Patricia_86 schreef:assebassie schreef:Als de vetophopingen verdwenen zijn en ze helemaal goed lopen.
En je verdiepen in het fructaangehalte in het gras, weidegang daarop aanpassen.
En bij twijfel geen wei, is minder erg dan HB!
Romy heeft alleen geen vetophopingen gehad. Nu is ze wat dikker op het moment doordat ze al 8 weken nu hb heeft.Sta op een pensionstal en alles gaat naar de wei. Hoe doen jullie dat dan? Als alle paarden de wei op gaan. Of hebben jullie plekje voor jezelf? De pony's lopen hier al 25 jaar 365 dagen per jaar 8 uur per dag op de wei en hebben nooit last gehad. Op degene met cushing na. Bij Romy is het ook 15 jaar goed gegaan. Nu Romy en haar moeder hb hebben gekregen staan de andere voor het eerst in 25 jaar nu paddock in de winter en nu 2 uur per dag wei ipv 8 uur wei.
Ik vind hb zo'n lastige ziekte, waarom het nu opeens mis is gegaan, terwijl het jaren goed ging. Mijn andere pony is juist wat te dik en die had nergens last van.
Hoe lang gaan jullie met koelen door? Ik doe het nu 8 weken al +- 4 uur per dag.
[ Afbeelding ] hier een foto van Romy , vind haar niet typisch een te dikke pony. Haar manen kam is ook mooi zacht en soepel.
Marieke_K schreef:Ik heb de luxe dat ik bij een vriendin thuis sta. Dat maakt alles makkelijker. En Stef staat ook prima alleen.
Kan je paard niet in een paddock of iets? Dat ie toch mee naar buiten kan.
kwebbelengel schreef:Bij ons gaan ze nu na hun hooi voerbeurt naar buiten, ze nemen de tijd! Krijgen een halve plak hooi en gaan nu sinds een week de wei weer op,! De eerste dag op een prut stuk en dat zijn we nu aan het uitbreiden.
We beginnen op het prutstuk en gister een uurtje op de wei! Zolang het goed gaat blijven we uitbreiden.
is er bij jullie iets bekend over bevangen zijn en drachtig! Dat als een merrie drachtig is ze sneller bevangen raakt en dat het langer blijft hangen!
Wij hebben vorig jaar juni een hengstje erop gehad, daarna is ze opgevoeld. Ws niet drachtig was moeilijk te voelen. We hebben het er toen maar bij gelaten. Nu lijkt het of der "achterste gedeelte "van der buik bij der flank dikker wordt. Ze vindt het niet prettig als ik eraan zit.
Zelfs der deken singel ( ook de achterste? Moest van de week zeker 10 cm losser!
Begin nu toch een beetje te twijfelen of ze niet toch drachtig is! Maandag bellen we de da! Kijken of ze nog wat kunnen scannen ofzo.