mysa schreef:Even over die laatste zin: opbouwen na herstel. Valt me op dat men hier heel erg voorzichtig is. Nu hebben al meerdere d.a.'s tegen mij gezegd, dat zodra de onsteking weg is, er weer gereden mag worden, volgens deze mensen gaat het hoefbeen dan niet alsnog (verder) kantelen. Heeft iemand hier meer info over?
De mijne ( Visdonk Kliniek) adviseerde mij zeker twee, drie maanden ná herstel niks te doen, behalve een beetje aan de hand stappen en ruime bochten te nemen!
Dat heb ik dus ook maar braaf gedaan.
) was conclusie gekneusd straalbeen (wat mijn HS nogal ver gezocht vond). Dus 10 dagen gestapt en daarna langzaam een drafje er bij (3 minuten)... Voorbeen was okay, achter was heel slecht.
Nu heeft pony vreselijk spierpijn, niet normaal meer. DA heeft hem een pijnstiller ingespoten. Morgen bloed trekken voor onderzoek IR en Cushing. Ik heb hier al eerder aan gedacht daar hij makkelijk sommige symptomen van IR laat zien en de kuiltjes boven zijn ogen 'vol' zijn (Cushing) maar had alles behoorlijk onder controle (voer, bewegen, gewicht, etc) en heb er dus nooit iets mee gedaan. Qua voer weet ik ook niet zo goed wat ik nog zou veranderen. Hij krijgt: Dodson& Horrell Safe&Sound, hooi, magnesium (5star NAF), omega 369 olie.
En ja, die blaasontsteking verzin je inderdaad niet. Gaat het nu beter eigenlijk?

achter de computer te zitten.