[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jodym

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 11:45

Oké dankje!
Ik heb wel foto’s laten maken. Daarop zag je dat het hoefbeen wat gekanteld is (heet dat zo?)…

Heb nog 10 tabletten, nu over op een halve tablet.
Zou 20 dagen afbouwen lang genoeg zijn?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 13:07

Welke medicatie hebben we het over Jodym?

Ik zou eerder de komende 14 dagen een halve geven, en als het klinische beeld goed blijft, dan over gaan op een kwart. Dan heb je nog 12 dagen ondersteuning, ipv van een halve naar niets in 1x.

Qua hooi weken ben ik snel over gegaan op arm hooi, die van mij wou geweekt niet eten. Dat arme hooi heb ik na het volledig afbouwen van de medicatie langzaamaan vervangen voor hooi met normale (geanalyseerd) waardes. Nooit te rijk. Je wilt lage suiker maar hoge eiwitten.
Zeker een jaar alles afgewogen, om op die manier niet teveel te voeren. Want hooii wat goed in waardes is, maar toch teveel van wordt gegeven, is net zo goed schadelijk.

Pas weer aan het werk na het afbouwen van de medicatie! Als ze echt 100% rad lopen.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 15:54

Dankjewel!
Dierenarts was niet zo uitgebreid dus zit nog met veel vragen :+

Hij krijgt equioxx, 1 tablet per dag

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 21:46

Hmm nog nooit gehoord dat ze dat geven voor een HB paard. Is dat voor de bevangenheid gegeven?
Verder de pijnstillers al afgebouwd? En hoe is het klinische beeld?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 23:22

Ja enkel die medicatie kreeg ik voor de bevangenheid met vitamine E.

Hij kreeg elke dag 1 tablet en mag nu gaan afbouwen (heb vanmorgen filmpje gestuurd naar de da). Hij lijkt weer goed te kunnen draven op het harde.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:46

ok, nou ja, ik ben ook niet alwetend gelukkig! Als het klinische beeld goed is (en dat klinkt wel zo) dan zou ik idd gaan afbouwen en als je compleet van de medicatie af bent, pas aan het werk zetten. Je kan er niet inkijken, dus beter te voorzichtig dan te optimitisch.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Equioxx is volgens mij hetzelfde als previcoxx en daar krijgt mijn paard dagelijks een tabletje voor tegen artrose :+

Ik vind het een bijzondere keuze, maar goed, ben geen da natuurlijk. Fijn dat het lijkt dat ie er door heen is!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Ja ik had na een aantal dagen ook gebeld of dit wel de goede medicatie was, maar toen zeiden ze van wel.
Nouja zou dan wel

Ga nu over op een half tabletje, hooi nog maar even weken en verder niks.
Dus ook pas weer vitamine brokjes als die weer aan het werk is begreep ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

Je zou het hooi rustig op kunnen gaan bouwen naar droog. Deels vervangen/mengen en langzaam opbouwen.

Hoe lang week je? Want als je te lang weekt, spoel je ook alle voedingsstoffen er uit en dan creeer je op termijn wel een tekort. Geen idee hoe lang je dit al geweekt voert en hoe lang je weekt.