Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
joey2010 schreef:Ze gaat met keine stapjes vooruit zie ik. Toppie.
Die ice boots zijn wel ideaal.
Blijven ze ook goed zitten, en hoelang laat je zo om.
Petra_O schreef:Dat is wel typisch... die van mij was inderdaad ook net op dieet gezet. Ben benieuwd of meer mensen dat aan de hand hebben gehad.
Daily plus is wel een idee! Stro en hooi heeft ze, ze gaat alleen moeilijk doen als de rest biks krijgt en zij niet. Ik heb voor vanmiddag een heel klein beetje zemelen klaargezet. Vind ze niet echt lekker maar het is iets.
Iemand ervaring met de balancer van equilin?
kwebbelengel schreef:Hier eindelijk een lichtpuntje!! Vandaag voor het eerst alle twee de pony s zien bokken en draven!! Zooooo blij. Hopelijk weer opbouwende heen.
Ti's wel bizar ze staan sinds een week op 5 Gr magnesium! Hebben jullie hier ook goede ervaringen mee??
simongek schreef:Geef mijn paard pillen magnesium citraat van Solgar via deDA drogist.
Bij mijn paard was er niets veranderd in het voer trouwens.
Heeft iemand hier nog tips voor extra ruwvoer.
En dan bedoel ik echt naast het hooi.
Hij valt behoorlijk af nu hij bijna geen krachtvoer krijgt. Hooi is al opgehoogd.
assebassie schreef:Ik geef al een tijd elke dag een klein beetje magnesium, aan allebei, één met snel jeuk, snel dik en stijve spieren, andere was vorig voorjaar licht bevangen, bleek IR.
Gaat nu heel goed, ik begin er bijna in te geloven, dus blijf het maar geven.
En elke dag beetje olie, omega of lijnzaad, van de zomer gewoon zonnebloemolie, om de magnesium te mengen, en een beetje dieetmix voor de dikkertjes![]()
Om aan te laten komen misschien subli seniorenvoer, pavo 18+, speedybeet?.
Je kan ook eens kijken op voervergelijk.nl
barbar schreef:Ik vraag dit voor een vriendin die niet op bokt zit.
Haar haflinger is hoogdrachtig (21 maart uitgerekend) en is sinds gister HB, er is een DA bij geweest en die heeft een pijnstiller ingespoten en verder metacam voor 5 dagen gegeven. Beestje krijgt onbeperkt hooi waarvan half weidehooi en half graszaadhooi verder krijgt ze merriebrok. Beestje heeft erg veel pijn en ze wil eigenlijk niet eten, ook heeft ze vehoging. Ze word nu 3 keer per dag in het de bak gezet waar ze het zand goed nat houden. Verder staat ze overdag in de paddock waar ze of op het beton of in de blubber kan gaan staan, maar ze gaat echt niet van het beton af. Wat kunnen we nog meer voor haar doen? Nog een keer de Da bellen? Hoefsmid heeft nu weinig zin omdat de hoeven nu echt te veel pijn doen
barbar schreef:Ik vraag dit voor een vriendin die niet op bokt zit.
Haar haflinger is hoogdrachtig (21 maart uitgerekend) en is sinds gister HB, er is een DA bij geweest en die heeft een pijnstiller ingespoten en verder metacam voor 5 dagen gegeven. Beestje krijgt onbeperkt hooi waarvan half weidehooi en half graszaadhooi verder krijgt ze merriebrok. Beestje heeft erg veel pijn en ze wil eigenlijk niet eten, ook heeft ze vehoging. Ze word nu 3 keer per dag in het de bak gezet waar ze het zand goed nat houden. Verder staat ze overdag in de paddock waar ze of op het beton of in de blubber kan gaan staan, maar ze gaat echt niet van het beton af. Wat kunnen we nog meer voor haar doen? Nog een keer de Da bellen? Hoefsmid heeft nu weinig zin omdat de hoeven nu echt te veel pijn doen
Sanniej_ schreef:Sommige hb paarden kiezen steen boven zand.
Dus kan best zijn dat paard dit serieus prettiger vind.
Ijzers eraf en goede hoefsmid met ervaring bij halen om te beginnen.
Voeten koelen kan ook verlichting geven.
kwebbelengel schreef:assebassie schreef:Ik geef al een tijd elke dag een klein beetje magnesium, aan allebei, één met snel jeuk, snel dik en stijve spieren, andere was vorig voorjaar licht bevangen, bleek IR.
Gaat nu heel goed, ik begin er bijna in te geloven, dus blijf het maar geven.
En elke dag beetje olie, omega of lijnzaad, van de zomer gewoon zonnebloemolie, om de magnesium te mengen, en een beetje dieetmix voor de dikkertjes![]()
Om aan te laten komen misschien subli seniorenvoer, pavo 18+, speedybeet?.
Je kan ook eens kijken op voervergelijk.nl
Welke dieet mix geef jij??