Samantha89 schreef:De smid heeft de binnenkant ook laten zakken, maar verder dan dit kon het niet. Hij had er aan de binnenkant ruim een cm vanaf gehaald. Bij de volgende bekapping worden de hoeven verder gecorrigeerd, maar helemaal recht krijgen lukt niet zei hij.
Nee lijkt mij ook niet dat deze voeten nog recht gaan worden. Als de scheefheid niet vanuit de hoef komt moet je dat ook niet in de hoef willen oplossen.
Wat me het meeste opvalt in je verhaal is dat de smid zulke scheef slijtende hoeven maar eens in de 10 weken bekapt. Is er geen mogelijkheid dat hij om de 4 a 5 weken langskomt? Dat lijkt me voor dit paard nuttiger dan de ijzers die je er nu onder hebt laten zetten. Met de ijzers voorkom je wel dat de wanden scheef groeien maar de ijzers slijten wel erg scheef en ik vraag me af of je 'm hier wel 10 weken op kunt laten staan. Ik heb een paard dat z'n voorvoeten ook scheef slijt (frans) en die was met 6 tot 8 weken wel door z'n ijzers heen juist omdat die zo scheef sleten. En die doet een stuk minder dan jouw paard.
Ook ivm de flares zou je dit paard denk ik gewoon vaker moeten laten bekappen, dan voorkom je dat de hoeven te lang worden voor hoefschoenen en voorkom je mogelijk ook dat ze nog schever worden.