Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.Samantha89 schreef:De smid heeft de binnenkant ook laten zakken, maar verder dan dit kon het niet. Hij had er aan de binnenkant ruim een cm vanaf gehaald. Bij de volgende bekapping worden de hoeven verder gecorrigeerd, maar helemaal recht krijgen lukt niet zei hij.

) heeft dit paard x benen. Haar hoeven wijzen bij het lopen min of meer naar binnen, waardoor de buitenkant harder slijt en de hoeven uiteindelijk scheef worden.
Als ik het zo zie denk ik niet direct aan hoefschoenen, ik denk dat regelmatig bekappen (elke 6 weken oid of zelf bijvijlen) al een hoop op lost.
Ik schrok de eerste keer toen hij het zei wel, zo van: Mag ik dan niet meer buitenrijden?? Maar hij bedoelde dus gewoon dat hij niks aan mij kan verdienen. Soms zat er tussen twee bekapbeurten zo anderhalf jaar.. Wel bijvijlen tussendoor, en er werd wel naar gekeken, maar hij kon er dan niks mee. Cindy heeft gelukkig ook geen last van steentjes, en ik heb haar volgens mij ook nooit te kort gehad. Nu zit ik dus alleen met de linkerachterhoef, dat die zo kort slijt.