[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:36

Nog een vraag; hoelang duurt het voordat je verbetering ziet? Is het een kwestie van weken? Maanden?

Hij krijgt nu op advies van de da pijnstiller, geweekt hooi en vitamine E.

In stap op het zachte wil het wel. Lopen op het harde is gewoon zielig om te zien. Ik maak me zo’n zorgen, maar wil ook niet direct zwaardere pijnstillers vragen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 05:47

Wat voor pijnstillers geef je dan?

Hier werd ze eerst slechter, pas toen ik over ging op bute zag ik vrij snel al verbetering.

Saga

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 07:59

Hier de eerste keer echt weken/maanden.
Ik denk een week of 6, maar de pijn was wel goed onder controle.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 08:04

Jodym schreef:
Nog een vraag; hoelang duurt het voordat je verbetering ziet? Is het een kwestie van weken? Maanden?

Hij krijgt nu op advies van de da pijnstiller, geweekt hooi en vitamine E.

In stap op het zachte wil het wel. Lopen op het harde is gewoon zielig om te zien. Ik maak me zo’n zorgen, maar wil ook niet direct zwaardere pijnstillers vragen.

Echt niet laten lopen, eerst opknappen, niet met pijn laten staan.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 11:43

We hebben equioxx gekregen. Maar lees hier enkel bute dus wellicht morgen toch even bellen met de da

Hij staat nu in een kleine paddock op zand.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 11:53

Mijn twee zijn behandeld met bloedzuigers op de 21e, die zijn echt heel erg verbeterd, heb ze gister eve los in de bak gehad waar ze bokjes en galopjes en drafjes deden.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:22

Vanmorgen even contact gehad met de dierenarts. Hij zei gewoon zo doorgaan. equioxx zou het goede middel moeten zijn. Helaas vergeten te vragen hoe dat zit met bute wat ik hier lees.

Ik ga eens informeren voor bloedzuigers

Hij hoeft ook geen extra vitamine brokjes ofzo te krijgen. Enkel geweekt hooi.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Hier in de acute fase ook gekoeld, dat gaf heel veel verlichting, met de voorbenen in een bak met water en dan met een hooinet voor de neus een half uurtje laten staan.

Die van mij was binnen 2 weken op pijnstillers pijnvrij en daarna zijn we heel voorzichtig gaan afbouwen. Overigens op Metacam, niet op Bute of Equioxx (ken ik niet).

Moet die van jou over het harde naar de paddock? Of staat ie daar 24/7
Anders zou ik kijken of je er zand overheen kan gooien, zodat hij niet met pijn naar de paddock hoeft. In de acute fase zijn de ligamenten in de hoef heel zacht en kunnen makkelijk schuiven, waardoor je hoefbeen kan kantelen. Om die reden wordt verplicht bewegen en op het harde stappen afgeraden.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Ze staan 24/7 in de paddock. Maar daar is een verhard stuk waar ze eerder hooi kregen. Hooi staat nu op het zand