De gevaren van natuurlijk (zelf) bekappen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: De gevaren van natuurlijk (zelf) bekappen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:45

opala schreef:
Ze hebben zelfs een tweede deel uitgegeven Huilen . Hoefverzorging ten voeten uit Ach gut

Waar blijft jou eerste deel dan..................

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:46

Die hebben ZIJ al voor jou geschreven Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:48

bokkig schreef:
<knip>
Mijne heren: blijf gerust geloven dat u niet ingehaald zult worden. Nog even en u bent de vluchtheuvel in de drukke straat, waar het verkeer omheen vloeit, op weg naar de toekomst.
<knip>

Zie mijn onderschrift................

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:50

opala schreef:
Die hebben ZIJ al voor jou geschreven Knipoog

Lezen! Ze vraagt naar deel 1 van JOUW boek

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:53

bokkig schreef:
meredith schreef:
om alles even te relativeren: ik heb foto,s gezet met de vraag wie heeft hier een antwoordt op.Van NB ers dus niemand . Van een hoefsmid wel ook al had hij niet direct door dat er een vraag bij stond. Het antwoordt van hem heb ik aan mijn hoefsmid laten zien en die vond het nodig om hierop te reageren.Daar uit blijkt dat ook hoefsmeden het duidelijk niet met elkaar eens zijn alhoewel ze dezelfde opleiding hebben gevolgd. Als een NB er beweerd heel veel problemen op te kunnen lossen met die zogenaamde cursus en dvd.s zou het gevaar dus bestaan dat er straks geen paard meer loopt. En ik zal dus nu wel weer zeer veel agressie over me heen krijgen maar dat maakt me niet uit. Ik heb al eerder aangegeven dat als je jezelf ergens voor verkoopt dat je wel moet weten waar je mee bezig bent.Als je zelf je paard wil kappen prima, eigen schuld dikke bult als het fout gaat. De paarden van mijn foto,s zijn paarden waarvaner 1 een trauma heeft gehad, en de andere is blijven doorlopen/tobben.Als de smid naar weken wordt gebeld mijn paard loopt niet lekkerer kun je even komen kijken ,is de kans groot dat het fouten boel is.Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor je eigen paard. Waarom denk je dat de gebr. van Nassau zoveel werk hebben? Dat gaat zo goed dat ze over een paar jaar hun eigen school op gaan richten.
Wat ook jammer is dat hoefsmeden geen tijd hebben om op bokt te gaan zitten die moeten tenslotte werken!Mijn hoefsmid dus ook niet , maar hij was hier en dit was een eenmalig actie, ik ben blij dat hij heeft gereageerd want van een hoop bokkers hier blijkt dus hoe ze reageren als zelf geen antwoordt meer hebben.

CC ik merk dat je het dus ook al beter weet als de dierenarts die het paard mede behandelt heeft. Niet te spreken over de gebr. van Nassau die dit gevolgd hebben. ROFL

Ik kan eigenlijk niet goed kiezen onder welke snerende tekst ik deze link zal zetten.
Het verbaast me niks dat de heren smeden zo in hun nopjes zijn met een Middeleeuwse oplossing en dan het onderling oneens zijn of er dan nog een balk onder gelast moet worden of niet, of de takken van het "tuig" te kort zijn. Aannemende in hun dommigheid dat er geen andere oplossing voor een geheel of gedeeltelijke ontschoening zou zijn.
Als je voor elke ziekte een ijzer hebt moet je het gebruiken ook he.
Het bewijst de jarenlange stilstand in ontwikkeling en de verkokering die in het vak heeft plaatsgevonden. Wij hebben toch geen concurrentie! Wij doen het zoals wij denken dat het het beste is. Zoeken we naar nieuwe paardvriendelijker oplossingen? Ben je mal, waarom? gaat toch goed zo? Wel mijne heren, wie hoog stijgt kan diep vallen.
Ook het enorme manco van dierenartsen in de opleiding voor wat betreft paardenvoeten en het gemak waarmee zij zich laten assisteren door mensen met bepaald geen universitaire opleiding vraagt om geen andere innovatie dan weer een smid die weer een ander ijzertje heeft uitgevonden. Nog wat meer van hetzelfde, ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Diegenen die hier menen dat een ijzer altijd de oplossing voor een ontschoening zou moeten zijn, vraag ik eens na te denken over hoe zoiets dan bij een ander hoefdier wordt opgelost.
Denk je dat die altijd maar afgemaakt worden omdat er geen ijzer onder kan?
Ik heb in mijn werk veel te maken met "ijzer" bij mensen met problemen. Daar kan het toegepast worden om 2 botten aan elkaar te laten groeien, om versleten wervels te fixeren enz,enz. Echter nooit om zacht weefsel af te klemmen! Daarbij wordt er ook nog bijzonder secuur op gelet dat er geen verstoring van de doorbloeding e.d. plaats kan vinden. En hier wordt een onbeweeglijk iets met nagels onder een levende , bewegende voet geslagen en er wordt dan gedaan alsof dit toch wel een heel bijzonder staaltje vakwerk is.
Zoals ik eerder vertelde studeer ik op elk nieuw uitgebracht artikel wat met paardenvoeten te maken heeft, meestal Amerikaans, omdat de ontwikkeling daar nog sneller gaat dan hier, waar door de manegecultuur mensen geloven dat wat bij hen gebeurd de juiste manier is, omdat we het altijd al zo deden. Zover had ik ditmaal niet te zoeken. Er is iemand die een prachtig verslag gemaakt heeft, ik weet niet of ik deze link hier zo neer mag zetten: http://mercredi.mijnpony.com/article.asp?blog=10729 maar bij deze.
Ik zou zeggen, volg de zoektocht eens van deze mevrouw met haar shetlandse pony en zie hoe achteraf eenvoudig een eertijds dodelijk probleem, want onder geen hoef kun je ook geen ijzer slaan he?, is opgelost.

Ik zou het zelf overigens niet doen, ik onderhoud tot volle tevredenheid, alleen mijn eigen paardjes, maar ik geloof dat de namen van de bekappers erbij staan.
Mijne heren: blijf gerust geloven dat u niet ingehaald zult worden. Nog even en u bent de vluchtheuvel in de drukke straat, waar het verkeer omheen vloeit, op weg naar de toekomst.
NOG is er tijd om wakker te worden en laat die meneer die overwoog een snaveltje aan een voet te plakken ipv een snavelijzer eronder te slaan maar gaan, hij is met vernieuwing en innovatie bezig, kunnen julie dat ook zeggen? Nee, jullie hebben "25 jaar ervaring" Wees jaloers op hem, hij is oneindig veel verder, hij leert iets!

Laat nu de bom maar weer ploffen hoor, het zal me een zorg zijn. Ik ga weer een poosje terug naar daar waar wel nagedacht wordt. Je weet wel, die beunhazen Lachen

wat een prachtig verhaal, net sneeuw witje en de 7 dwergen, die werd gered door haar prins, en ze leefde nog lang en gelukkig, Volgens mij zit je op een wolk die nooit meer naar beneden komt. En jammer dat je nu pas reageert, er was een kans om eerder te reageren toen ik vroeg wat Nb aan dit hoefprobleem zou doen. Achteraf gaan roepen heeft geen zin meer.Of je moet zelf iemand zijn die weet waar hij het over heeft doormiddel van opleiding enzv. kan ik er nu niet uithalen.En wie heeft het hier over een ontschoening??? En van jaloezie is geen sprake want wat deze meneer doet kan jij zelf ook en honderden andere bokkers die hun paard zelf kappen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:54

Mijn boek kun je lezen wanneer je al mijn posts leest alhier op Bokt, maar ik begrijp wel dat dat te veel gevraagd is Sigaar

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:55

wie leest er nou niet? Volgens mij jij niet Slapen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:57

bokkig schreef:
Ik kan eigenlijk niet goed kiezen onder welke snerende tekst ik deze link zal zetten.
Het verbaast me niks dat de heren smeden zo in hun nopjes zijn met een Middeleeuwse oplossing en dan het onderling oneens zijn of er dan nog een balk onder gelast moet worden of niet, of de takken van het "tuig" te kort zijn. Aannemende in hun dommigheid dat er geen andere oplossing voor een geheel of gedeeltelijke ontschoening zou zijn.
Als je voor elke ziekte een ijzer hebt moet je het gebruiken ook he.
Het bewijst de jarenlange stilstand in ontwikkeling en de verkokering die in het vak heeft plaatsgevonden. Wij hebben toch geen concurrentie! Wij doen het zoals wij denken dat het het beste is. Zoeken we naar nieuwe paardvriendelijker oplossingen? Ben je mal, waarom? gaat toch goed zo? Wel mijne heren, wie hoog stijgt kan diep vallen.
Ook het enorme manco van dierenartsen in de opleiding voor wat betreft paardenvoeten en het gemak waarmee zij zich laten assisteren door mensen met bepaald geen universitaire opleiding vraagt om geen andere innovatie dan weer een smid die weer een ander ijzertje heeft uitgevonden. Nog wat meer van hetzelfde, ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Diegenen die hier menen dat een ijzer altijd de oplossing voor een ontschoening zou moeten zijn, vraag ik eens na te denken over hoe zoiets dan bij een ander hoefdier wordt opgelost.
Denk je dat die altijd maar afgemaakt worden omdat er geen ijzer onder kan?
Ik heb in mijn werk veel te maken met "ijzer" bij mensen met problemen. Daar kan het toegepast worden om 2 botten aan elkaar te laten groeien, om versleten wervels te fixeren enz,enz. Echter nooit om zacht weefsel af te klemmen! Daarbij wordt er ook nog bijzonder secuur op gelet dat er geen verstoring van de doorbloeding e.d. plaats kan vinden. En hier wordt een onbeweeglijk iets met nagels onder een levende , bewegende voet geslagen en er wordt dan gedaan alsof dit toch wel een heel bijzonder staaltje vakwerk is.
Zoals ik eerder vertelde studeer ik op elk nieuw uitgebracht artikel wat met paardenvoeten te maken heeft, meestal Amerikaans, omdat de ontwikkeling daar nog sneller gaat dan hier, waar door de manegecultuur mensen geloven dat wat bij hen gebeurd de juiste manier is, omdat we het altijd al zo deden. Zover had ik ditmaal niet te zoeken. Er is iemand die een prachtig verslag gemaakt heeft, ik weet niet of ik deze link hier zo neer mag zetten: http://mercredi.mijnpony.com/article.asp?blog=10729 maar bij deze.
Ik zou zeggen, volg de zoektocht eens van deze mevrouw met haar shetlandse pony en zie hoe achteraf eenvoudig een eertijds dodelijk probleem, want onder geen hoef kun je ook geen ijzer slaan he?, is opgelost.

Ik zou het zelf overigens niet doen, ik onderhoud tot volle tevredenheid, alleen mijn eigen paardjes, maar ik geloof dat de namen van de bekappers erbij staan.
NOG is er tijd om wakker te worden en laat die meneer die overwoog een snaveltje aan een voet te plakken ipv een snavelijzer eronder te slaan maar gaan, hij is met vernieuwing en innovatie bezig, kunnen julie dat ook zeggen? Nee, jullie hebben "25 jaar ervaring" Wees jaloers op hem, hij is oneindig veel verder, hij leert iets!

Laat nu de bom maar weer ploffen hoor, het zal me een zorg zijn. Ik ga weer een poosje terug naar daar waar wel nagedacht wordt. Je weet wel, die beunhazen Lachen

Tjonge, wat een additude! Wat een arrogant en hoogdravend epistel!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:00

Bokkig doet me op de één of andere manier echt aan HC denken ROFL

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:26

@ bokkig: Afgod

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:29

SimOne; dat is hopelijk sarcastisch bedoeld?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:33

ehm, nee.....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:40

Da's jammer, want die post van Bokkig is nu precies hoe mensen aan hun "aversie" tegen NB komen. IK weet het, ZIJ zijn slecht. Als het al de bedoeling is mensen te overtuigen van het nut van NB en de drempel te verlagen, bereik je met dergelijke epistels nu nét het tegenovergestelde.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:46

Kijk, dat is zeker niet mijn bedoeling. Persoonlijk ben ik natuurlijk voor het promoten van NB op een overtuigende en vriendelijke manier.... Anders heeft het weinig zin. En daarnaast ben ik ook van mening dat NB voor heel veel paarden in NL absoluut niet geschikt is, door de manier waarop paarden hier gehouden worden. Een stalpaard kan volgens mij in veel gevallen niet succesvol Natuurlijk Bekapt worden, simpelweg omdat de hoeven niet genoeg beweging en dus niet genoeg stimulatie krijgen + te zachte ondergrond in de stal. Dat wil dus zeggen dat de smeden voor die mensen altijd nodig blijven..

Maar ik ben het wel met bokkig eens over de middeleeuwse methode, weinig innovatie (kijk maar eens hoeveel smeden zich verdiepen in kunststof beslag, dat is te verwaarlozen, en dat vind ik heel jammer), etc.

Bokkig bedoelt zelfs te zeggen dat het niet uitmaakt of jullie het met hem (?) eens zijn, dat de waarheid op den duur toch wel naar buiten komt.... We shall see....

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:47

chevax schreef:
Da's jammer, want die post van Bokkig is nu precies hoe mensen aan hun "aversie" tegen NB komen. IK weet het, ZIJ zijn slecht. Als het al de bedoeling is mensen te overtuigen van het nut van NB en de drempel te verlagen, bereik je met dergelijke epistels nu nét het tegenovergestelde.

En zo voelt het voor mij dus ook.
Ik dacht dat er eindelijk een normale discussie gevoert werd maar ben bang dat mijn ervaring met mensen die Nber zijn nu weer net zo slecht is als de eerste keer een aantal jaar geleden.

Ik stop met mijn bedrage in dit topic, ik heb geprobeert alles te lezen en daarop vanuit mijn kunnen te reageren maar de toon is nu wel gezet.

Voor mij alleen maar een bevestiging dat ik er niet verstandig aan doe om mensen het advies te geven natuurlijk te gaan bekappen omdat ik er niet aan moet denken dat ik iemand vrijwillig kennis laat maken met mensen die zo af en toe wel een hele grote zeecontainer voor het hoofd heeft.
Jammer dat het juiste de mensen zijn die het hardst roepen dat wij niet willen leren maar een normale discussie voeren is er niet bij.

Succes allemaal met jullie paarden en de hoeven.
Ik ga zo samen met mijn vriend mijn hengst maar weer rondom op ijzers zetten.

bokkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:55

chevax schreef:

Ik hoop wel dat je tenminste begrepen hebt dat mijn eerder "epistel" een antwoord op jouw vraag was. Ik hoop dat je dat een volledig antwoord vond.
Hoef je niet inhoudelijk op te reageren hoor, net als nu: Yeah, let's kill the messenger!! Da's veel makkelijker joh.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:56

chevax schreef:

Niet iedereen is even slim...........

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:58

Vreemd...ik vind juist de berichten van Meredith erg agressief, opdringerig, NB is slecht, TB is goed etc. Dat veroorzaakt bij mij een aversie maar betekent niet dat ik dan alle TB-ers maar over 1 kam scheer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:00

chevax schreef:

Maar ik proef van de TB kant ook alleen maar 'wij weten het en zij zijn slecht'. Jullie scheren al het NB met zijn voorstanders over 1 grote kam. Heel jammer. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mensen wil overtuigen, ik heb eerder het gevoel dat je je hier moet gaan zitten verdedigen dat je je paard N laat B. Daar snap ik helemaal niets van, gezien het feit dat mijn paard supersterke voeten heeft gekregen.

Ik ben het in grote lijnen wel helemaal eens met bokkig trouwens.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:11

ikke schreef:
chevax schreef:

Bedoel je dit negatief tegen mij of tegen Chevax?
Als het tegen mij is: Je kan mij van veel dingen betichten, maar niet van domheid. Ik zit in het vierde jaar van mijn promotieonderzoek aan de Sectie Veiligeheidskunde Technische Universiteit Delft. Dit is het hoogst mogelijke opleidingsniveau dat er is in Nederland..... Daarnaast ben ik doctorandus in de psychologie (afgestudeerd met een 9) en heb ik meerdere wetenschappelijke publicaties op mijn naam staan... (wetenschappelijke publicaties worden beoordeeld door andere wetenschappers die zich bewezen hebben in de wetenschap en die dus zeker niet dom zijn, voordat ze gepubliceerd worden)

Laten we niet mensen op dom of slimheid gaan beoordelen.....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:19

SimOne, is het nu de bedoeling dat ook ik mijn CV hier plaats?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:20

SimOne, laat ikke maar. Die is zelf niet zo slim, volgens mij, gezien wat eerdere teksten. Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:21

Nadya schreef:
chevax schreef:

Maar ik proef van de TB kant ook alleen maar 'wij weten het en zij zijn slecht'. Jullie scheren al het NB met zijn voorstanders over 1 grote kam. Heel jammer. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mensen wil overtuigen, ik heb eerder het gevoel dat je je hier moet gaan zitten verdedigen dat je je paard N laat B. Daar snap ik helemaal niets van, gezien het feit dat mijn paard supersterke voeten heeft gekregen.

Ik ben het in grote lijnen wel helemaal eens met bokkig trouwens.

@Nadya: ik dacht juist dat we op een goede manier aan het discusseren waren. Ik heb in deze discussie aangegeven wél open te staan voor andere zaken. Ik scheer NB met alle voorstanders niet over één kam, maar wel de mensen die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zelfs aan de slag gaan. En in dit geval heet het beestje nu eenmaal NB.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:23

Sim0ne schreef:
ikke schreef:

Bedoel je dit negatief tegen mij of tegen Chevax?
Als het tegen mij is: Je kan mij van veel dingen betichten, maar niet van domheid. Ik zit in het vierde jaar van mijn promotieonderzoek aan de Sectie Veiligeheidskunde Technische Universiteit Delft. Dit is het hoogst mogelijke opleidingsniveau dat er is in Nederland..... Daarnaast ben ik doctorandus in de psychologie (afgestudeerd met een 9) en heb ik meerdere wetenschappelijke publicaties op mijn naam staan... (wetenschappelijke publicaties worden beoordeeld door andere wetenschappers die zich bewezen hebben in de wetenschap en die dus zeker niet dom zijn, voordat ze gepubliceerd worden)

Laten we niet mensen op dom of slimheid gaan beoordelen.....

Wat ik bedoel is aan mij, maar kennelijk voel je je wel dusdanig aangesproken dat je je uitgebreid meent te moeten verdedigen, inkl "indrukwekkend bewijsmateriaal".
Kennis van paarden is niet impliciet verbonden aan een universitaire opleiding..........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:24

Chevax, ik dacht ook dat wij aardig aan het discussieren waren, maar als ik lees hoe sommigen hier lopen te bleren, dan houdt mijn goodwill op, hoor. Sorry voor jou, want ik ben met je eens dat wij wel ergens op een punt waren gekomen.