Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kymalin schreef:Heb Kylian vorige week na een anderhalf maand op zaagsel (i.v.m. hoesten) weer op stro gezet, resultaat; 2 dagen lang 's nachts z'n stal leeggevreten. Het wordt alweer wat minder, ongeveer een derde vreet ie nu nog, maar sinds afgelopen vrijdag kloppen z'n kogels weer, nadat hij daar de hele zomer geen last van heeft gehad. Toeval? Iemand nog tips?
Kymalin schreef:Ik denk niet dat het m'n eigen hartslag is, ik voel altijd met m'n wijs- en middelvinger. Raak dan ook nog expres met m'n duim peerd niet aan omdat daar een slagader in loopt. Is dat fout?
Isapaardje schreef:Misschien is dat wel het probleem ... dat ik te veel kijk, voel en vooral ook denk![]()
Ben gewoon bang dat ze het weer terugkrijgt ... dat lijkt me logisch en velen van jullie zullen deze angst wel herkennen.
Kymalin schreef:Ja, dat Dynamiek dat toen ook had weet ik nog, toen probeerde ik je nog heel verstandig gerust te stellen, en nu voel ik me zelf net een hysterische moeder. Dat nieuwe hooi voer ik denk al vanaf juli ofzo, en inderdaad, ik week het een half uur tot een uur i.v.m. de voedingsstoffen. Ik weet niet of hij het daar weer van heeft gezien de tijd dat ik het alweer voer, maar aan de andere kant geloof ik ook wel dat het misschien alweer wat langer sluimert..... Als dat zo is.... ik hoop het niet. Maar wat zou ik dan nu moeten doen? Sinds dat het 's nachts weer een stuk frisser is komen ze al niet meer in het gras en staat ie de hele dag op een zwart getrapt stukje met 4x een plakkie hooi. Ben ook bang dat als ik z'n rantsoen terugschroef hij te mager wordt...
Dat van die leverancier is ook balen zeg! Ik ga de 20e naar Driebergen, is dat bij jou in de buurt? Dan kan ik als je wilt wel een paar zakkies bij je afgeven!?
Isapaardje schreef:Ben blij dat anderen die angst dus ook hebben.
En ja het is vermoeiend en het ontneemt ook hier een stukje paardenplezier. Zelfs als ze al eens als een dolle stier gaat rennen, kan ik er nog niet van genieten, want ben weer bang voor de dag erna ...
Isapaardje schreef:Wat het voer betreft ... zo doen wij het ongeveer ook met Hippolyt voer uit Duitsland. Inmiddels toch wel met een man of 6-7 die het voeren aan hun paarden en kun je om beurten eens naar Duitsland voor de hele club; dan loont het en heb je gelijk een leuk uitstapje