Tancreda4 schreef:Ook bij 'enkel' metacam in combinatie met onbeperkt hooi? Ze eet nog wel goed wat dat betreft.
Ervaringen hebben geleerd dat niet alleen Fenylbutazon (Bute) maar ook pijnstillers met werkzame stof Meloxicam ( zoals Metacam en Novocam) ernstige/verwoestende bijwerkingen kunnen hebben.
En neen, het hoeft niet altijd en bij elk dier zo te zijn maar hier alleen al in dit topic zijn diverse mensen met hele nare ervaringen .. helaas ook met fatale afloop
Iets met een gewaarschuwd mens telt voor twee en proberen zaken te voorkomen of op z'n minst goed alert te zijn op mogelijke bijwerkingen .. zo kunnen gedragsveranderingen ( zoals stiller/afweziger worden, de 'moed opgeven') niet alleen met pijn in de voeten te maken te hebben maar zouden juist ook op orgaan problemen kunnen wijzen.
~~ Mijn paard is ongeschonden door langdurige Bute Tsunami-gift gekomen .. of dat door de door mij gegeven Maagsupport van de Paardendrogist en de probiotica komt ?
Het zal iig. positief meegeholpen hebben denk ik en naar ik begrepen zijn er hier meer mensen met positieve ervaringen van genoemde Maagsupport.
Nb., reacties zijn niet om mensen nóg banger en onzekerder te maken maar juist om mogelijkheden onder ogen te brengen.