Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eiber schreef:Jammer dat ze geen ijzerdraadje paralel aan de hoefwand mee gefotografeerd hebben. Dat was een prima referentiepunt geweest.
Volgens mij is er inderdaad sprake van een kanteling in beide voorvoeten.
Ook is er weinig materiaal onder het hoefbeen: "dunne zolen"!?
De vlekjes achter op het kootbeen kunnen ook aanhechtingen zijn van pezen/banden.
Just my two cents, ik ben geen DA., heb wel al heel veel xrays meegekeken als geinteresseerde eigenaar.
wuswa schreef:JP, helpt metacam niet beter? Wat ik vreemd vind, is dat ze veel pijn aangeeft terwijl een peesblessure niet in die mate pijnlijk is. Paarden met een peesblessure lopen wel kreupel maar niet op de manier waarop Pauli loopt. Het lijkt wel een combinatie van blessures... Paarden kunnen toch ook HB zijn, terwijl op de foto's nauwelijks sprake is van een kanteling?
Nado schreef:Chico ook al niet goed, en ook Ingrid's leenpony. Hoor veel verhalen op dit moment dat paarden aan het einde van de vorst toch nog HB zijn worden.
Nado gaat het veel, veel beter mee, hij dacht vandaag dat er misschien wel een galopje in zat, hij bedacht zich wel binnen 2 passen, maar ging daarna zeer vlot stappend verder. Wat een verschil met het afgelopen weekend, toen hij vooral stijf en half stappend, half schuifelend liep. Dinsdag nieuwe hoefjes gekregen weer in Roosendaal en het is gestopt met vriezen, en hij is weer net zo goed als 2 maanden geleden voordat het begon te vriezen.
Nado schreef:Nado gaat het veel, veel beter mee, hij dacht vandaag dat er misschien wel een galopje in zat, hij bedacht zich wel binnen 2 passen, maar ging daarna zeer vlot stappend verder. Wat een verschil met het afgelopen weekend, toen hij vooral stijf en half stappend, half schuifelend liep. Dinsdag nieuwe hoefjes gekregen weer in Roosendaal en het is gestopt met vriezen, en hij is weer net zo goed als 2 maanden geleden voordat het begon te vriezen.