Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 12:50

Over bespreken met je paard:
Vanochtend kwam een bekende langs op stal met haar paard en ik mocht er even op. Had ik dus ook niet besproken met de mijne ;-) was ie het echt niet mee eens. Hinneken joh. hij hield niet op.

Ooit heb ik er een keer een ostheopaat bij gehad die ook paranormaal was. Die zei dat mn paard graag wilde dat ik m alles vertelde wat we gingen doen. Hij hield niet van verrassingen. Haha sindsdien vertel ik m hele verhalen. Waar we naartoe gaan, hoelang het rijden is... Dat het niet pijn gaat doen (bij de dierenarts met de echo ;-)) Denk dat mensen me voor gek verklaren. Maar ach... Wil m best meer vertellen.

Faye wat goed dat het beter gaat met je paard. Voor jou een stuk meer rust. Merk je dat goed? zal wel he...
Staat ie nu ver bij je vandaan? Top dat ie zo.n grote stal heeft.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:02

Haha grappig paard die van jou Qizz :D . Ik praat ook altijd met hem, vind die leuk :) .

Fijn Faye dat je paard het zo goed doet! Geeft jou een hele hoop meer rust of niet. Had ik toen wel, niet meer dat opgefokte gevoel.
Dit is wel een ideale oplossing zo.

oliebol Rascha, jouw blessure aan je arm. Niks zo vervelend als dat je graag wil maar het kan gewoon niet. Ik hoop voor je dat dat gauw weer beter wordt en je weer wat meer kan. Een bijrijder zoeken is ook weer zoiets.... moet je maar net iets goeds vinden en dat blijkt toch wel lastig te zijn. Ik had er ook eentje voor Villie die met hem deed springen, toen hij geblesseerd raakte heb ik haar nog een maandje gezien, daarna liet ze me zitten met hem...

Villie heeft nog iets een opgelopen been, minimaal maar ik voel het net wel. Dus eventjes terugschroeven tot het been weer normaal is. Hij heeft zich vorige week zaterdag toch iets geraakt heb ik het idee. Ik blijf wel draven, maar het rondje is kleiner en ik ga nu maar 3 x per week ipv 4-5 keer.

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:50

Ondertussen zijn we vier weken verder, twee shockwave behandelingen, een fles traumeel en het geldboompje is al half leeg :').

We mogen deze week 2x 20 minuten lopen per dag. Volgende week gaan we alweer naar 25 minuten.
Maar ik vroeg mij af, wanneer zijn jullie begonnen met onder het zadel te stappen met jullie paardjes?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:42

Ja duur he. Shockwave zal ook het nodige wel kosten of niet?

Ik ben er na ca. 3-3,5 maand regelmatig opgegaan.
Daarvoor heel af en toe een keertje. Mocht er toen 1x per week op.

Zit nu op ruim 4 maand en wissel t een beetje af. Soms stap ik erop en soms ernaast.

Zie je al wat verbetering bij de jouwe?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:47

Wij zijn er na 7 weken weer op gegaan. Toen hadden we namelijk de controle scan gehad en mochten we dus weer aan de bak.

Overigens heeft die van mij nu rotstraal aan 1 voet. Natuurlijk de voet waar ook de blessure zat. En ze dus ook 7 weken lang is afgespoten om te koelen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:48

Haha, ja je moet een flinke geld boom hebben. Alles is gewoon hartstikke duur, ik heb net de rekening van de laatste scan betaald + een emmer nieuwe medicijnen besteld + nieuw flesjes traumeelgel ... hoppa weer 250 euro lichter!!
Alsof het niks is :+ . Nouja, een paard is gewoon duur, vooral als ze wat hebben.

Ik betaalde voor de shockwave 150 euro per behandeling. De mijne heeft er de eerste 1,5 maand 5 gehad :) .

Ik ben er ook na 3 maanden weer op gaan zitten. Nu wissel ik het nog steeds af, ik zit er minimaal 4 x per week op omdat ik zo vaak draaf en ik stap ook nog aan de hand met hem.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:52

Monty, even uit nieuwsgierigheid:
heeft de shockwave geholpen volgens jou of zou je het een volgende keer, hopelijk komt die niet, niet weer doen?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:03

Ik weet het niet zeker of die geholpen heeft. Ik moet zeggen dat ik na de laatste scan het gevoel heb van wel. Vanwege de goeie opbouw van het nieuwe weefsel. Heel sterk en mooie structuur. Natuurlijk weet je het nooit zeker, maar ik heb het gevoel dat als ik dat niet gedaan had, het nieuwe weefsel niet zo sterk zou zijn geweest.
Dus voor mij, mocht het nog eens gebeuren, zou ik het zeker weer doen!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:08

Afgelopen maandag pas de tweede shockwave behandeling gehad, dus weet nog niet of het echt werkt. Maar de pees doet geen pijn meer. DA heeft er namelijk flink in geknepen en is ook niet erg dik. Wij lopen dan ook 2x per dag en koelen dan ook 2x per dag en smeren 2x per dag traumeel erop.
Maar wat betreft onder het zadel te stappen, kan ik beter de controle nog even afwachten? We gaan de 1ste weer naar de DA en overleg het dan wel :)
Succes met jullie paarden!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:16

Ik zou idd de controle afwachten.... Wat maakt die paar weekjes nog uit??
Als je paardje een kapot peesje heeft, leer je vanzelf wel onthaasten, hihihi
Ik ging meestal pas op controle als de gewense datum al voorbij was, en ik toevallig een rustige week in mijn agenda zag komen....
Zelfs als je paardje goed is bij de controle, zou ik gewoon nog de rest van het jaar blijven koelen en smeren.....
Dat heeft mij in het verleden ook nooit windeieren gelegd...

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:59

Dan wachten we nog even de reactie van de DA af. Bedankt voor het advies. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:42

Inderdaad, gewoon afwachten wat de VA zegt. Wij mochten er na 3 maanden weer op om te stappen. Was maar goed ook want aan de hand was hij echt een banketstaaf.

Donderdag as ga ik weer terug voor controle, na 3,5 maand weiderust. Zijn been ziet er echt heel mooi en goed uit en hij gedraagt zich (op een paar gekkigheden na dan) prima. Ik hoop zo dat er weer verbetering inzit maar ben er stiekem heel bang voor ook...(zelfbescherming)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 14:04

Oe spannend gulpje. Duurt het nu 3.5 maand bij jou of heb je hem eerst nog op stalrust gehad?
Wij mogen ook weer voor de 3e echo 25 november. Hier ziet het been er ook mooi uit maar toch ben ik bang voor slecht nieuws,.. ken het gevoel ;-)
Op 25 november zitten wij op 5,5 maand.

Lees inderdaad bij veel mensen dat ze er na 3 maand weer op mochten,.. wij ook,.. En inderdaad: gelukkig maar :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:49

Hij is vanaf november vorig jaar onregelmatig en in januari zijn we erachter gekomen wat het was. Toen heeft hij van januari tot juli op boxrust gestaan met stappen en in juni zijn we het draven gaan opbouwen. Dat ging prima tot we op controle gingen begin juli, toen bleek de ringband weer dikker te zijn dan bij de vorige controle :( Dus, ook al liep hij verder goed, we moesten weer terug naar stappen. Beestje werd niet gelukkiger van al die maanden stalrust, dus heb ik besloten om hem vanaf eind juli onder verdoving op de wei te zetten. Dat gaat goed, en ik zie dus zijn been ook echt steeds dunner en mooier worden. Dus nu gaan we voor het eerst sinds juli weer op controle en begin ik langzamerhand een beetje boel zenuwachtig te worden.....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:51

Qizz schreef:
Oe spannend gulpje. Duurt het nu 3.5 maand bij jou of heb je hem eerst nog op stalrust gehad?
Wij mogen ook weer voor de 3e echo 25 november. Hier ziet het been er ook mooi uit maar toch ben ik bang voor slecht nieuws,.. ken het gevoel ;-)
Op 25 november zitten wij op 5,5 maand.

Lees inderdaad bij veel mensen dat ze er na 3 maand weer op mochten,.. wij ook,.. En inderdaad: gelukkig maar :D

Als de VA zegt dat kan wel eens lang gaan duren gaan je schouders een beetje hangen. Maar eigenlijk gaat de tijd heel snel, vind jij dat ook niet?

Je kan verder maar beter een slecht gevoel hebben, dan valt het altijd mee. :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 20:41

Ja daar ben ik het mee eens. Als ik denk dat we nu alweer op 4,5 maand zitten is het toch nog best snel gegaan. Terwijl ik wel door de grond kon zakken op t moment dat ik t hoorde.

Mijn DA was best recht door zee. Gelijk zei ie crossen zit er niet meer in. En bij springen moest ik er ook rekening mee houden dat het er niet meer in zat. Maar stiekem hoop ik dat ie me extra van het ergste uit liet gaan... En dat t dan achteraf nog mee zou kunen vallen...

Wat onwijs vervelend dat je al zo ver was met je paardje en dan toch weer terug moest... Wel fijn dat het beter gaat op de wei!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:53

Bij jouw paard was het check ligament beschadigd toch? Bij de mijne is het annulaire ligament verrekt.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 22:18

Klopt inderdaad

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:51

Ahhhhhhhh UPDATE, vandaag DA gesproken en ik hoef voorlopig nog geen echo.

Hij wou liever dat we eerst gingen opbouwen omdat het eigenlijk al vrij stabiel is vanaf eind augustus!!
Jippie. Deze week 3 a 4x lange zijde draven, volgende week 5 minuten (interval), week 3 en 4 10 minuten interval en week 5 en 6 15 minuten interval en dan weer melden.
Denk dat ik dat weer rustiger ga doen, want ik vind dit vrij veel...

Moest er niet van schrikken dat het weer opliep of warm werd, was heel gebruikelijk. Moest alleen wel de dag erna weg zijn, anders een stap terug. Ook kon het zijn dat ie wat raar liep, maar dat was meer onbalans dan zijn been. Ik moest niet steeds aan zijn been denken maar nu ook denken dat ik nu weer bezig mag met de opbouw van de conditie van het hele paard. Liefst 4 a 5x per week draven.

HIj was supertevreden en verwachte zelfs dat ie bij de 80% hoort die weer helemaal terug zou kunnen naar wat ie hiervoor deed. Ik wist niet wat ik hoorde,.. was superblij. (maar,.. eerst zien dan geloven hoor).
Ik vroeg hem nl. of hij de 1e prognose al wat bijgesteld had en of er een kans in zat dat het nog goed kwam.

Had het wel gehoopt omdat ie zo positief verrast was de vorige keer en de 2e echo... maar hield toch echt rekening met nooit meer springen. Nu is er weer meer hoop,.. het zou dus toch kunnen (grijp iedere strohalm hoop aan hoor :D),.. Uiteraard mits er geen tegenslagen komen en we het schema goed kunnen volhouden en volgen. Maar voor deze blessure en hoe ie er nu bij staat was er een redelijke tot goeie kans (op dit moment) dat het toch goed kan komen.
Ben zoooooooooooo blij,... en tuurlijk: ik weet net als jullie allemaal nog steeds heel goed dat het zo weer anders kan zijn (bv verhaal van Gulpje),.. maar vanavond geniet ik even heel erg van dit bericht.

Zegt ie ook nog: ja het is wel saai he, zolang stappen. Ik zei: joh je weet niet hoe blij ik ben dat ik er uberhaupt weer op mag en dat ik alweer mag draven :D.

Je weet iig waar je het voor doet nu,...
Fijn om herstel te zien,..

Verder heb ik vanaf deze week een half jaar lang een hele leuke merrie om te rijden omdat de berijdster zwanger is. Dus dat verzacht het leed van mn eigen paard ook een beetje. Zo kan ik ook rustig(er) aan doen met hem en toch zelf bezig blijven (en vooral veel leren). Raar hoor als je 9 jaar gewend bent aan je eigen en dan opeens een ander paard rijdt (stap nu makkelijker ergens even op wat ik eerder echt nooit deed). Goed voor mn eigen rijden/springen, anders durf ik straks niet meer te springen ben ik bang :D

Gulpje weet jij al meer?
En anderen nog nieuws?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:53

Qizz, ook al is mijn peesblessure-patient met pensioen (ik ga er vrijdag heen trouwens, fijn!!!), ik lees nog steeds in stilte met jullie mee. En jouw goede bericht is reden om even niet stil te zijn: gefeliciteerd! Jullie zijn op de weg terug! Zal best nog tijdje duren, groot gelijk dat je het rustig aan doet, mss. idd. zelfs rustiger aan dan het schema van de DA, maar het dieptepunt heb je dan waarsch. gehad, super!!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:05

Hey Esther, dankjewel!!! Ben superblij,... (en doodsbang dat ie uitglijdt deze winter buiten ook hoor)

Hoe gaat het bij jou??? Ga je vrijdag voor het eerst ernaartoe nadat je je paardje daarheen gebracht hebt?
Heb je je een beetje neer kunnen leggen bij je beslissing? Heb je er nu wat meer vrede mee voor je gevoel?
Spannend joh dat je er vrijdag heen gaat!!

Ja ik geef hem alle tijd die hij nodig heeft. Met de winter in zich kan ik wrs niet eens 4/5x per week naar de manege, dus gedwongen rustiger aan is het ook nog wel. Maar dat geeft niet, geen haast,..
(scheelt, je leert hier wel geduld te hebben he met zoiets :D)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:25

Dat is super nieuws Quiz!!!!!!!!!
Tegek dat je nu zo snel al mag opbouwen! Ik vond het geweldig, de eerste keer weer draven :D . Gewoon het gevoel dat je alweer meer aan het rijden bent. Ik zou het inderdaad ook iets rustiger aan doen dan het schema wat je nu hebt gekregen. Ik vind de overgan van 5 naar 10 minuten en van 10 naar 15 minuten er groot, ik zou er persoonlijk een week tussenplakken waar je 2 minuten extra ofzo eraan plakt ipv gelijk 5 minuten.

En dat warm worden en oplopen zeiden ze ook tegen mij. Dat is door het rustige opbouwen maar 1 x gebeurd bij ons en toen heb ik het gelijk 1 week rustiger aan gedaan.

Het zou tegek zijn als je er dadelijk alles weer mee mag doen!! Ik ben al tevreden als ik dadelijk mijn dressuur mag gaan doen. Springen hoeft voor mij niet meer en eerlijk gezegd, als het wel mocht, zou ik het toch niet meer durven, of misschien na een jaar of 2 weer eens als ik zeker weet dat alles goed zit en goed blijft gaan. Ik krijg het bij mijn volgende scan te horen en dat zal eind november zijn denk ik.

Ik zit nu op 2 x 5 minuten draven per keer, zo'n 4 keer per week. Dit heb ik nu een weekje gedaan. Zo blijf ik rustig opbouwen.

Fijn dat je nog een ander paard kunt gaan rijden. Heb je er dan tijd voor naast de revalidatie van je eigen paard?? Ik heb een aantal keren de fries van mijn stalhoudster gereden die te koop staat, maar ik merk dat ik er toch eigenlijk te weinig tijd voor heb.

Ester, hoe bevalt je paard het op zijn nieuwe stek? En hoe gaat het met jou??

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:45

Klopt dat het eigenlijk (te)veel tijd kost.

Maar als het goed is zetten die mensen het paard in mijn woonplaats neer, wat mij een uur reistijd per dag scheelt (half uur heen, half uur terug). Er is daar een binnenhal bij en daar moet ik met mijn paard ook heen als ik deze winter wat wil omdat ik niet meer in onze zware rijbak wil bij de stal. Dus ik moet er toch heen voor de mijne, en dan kan ik ze achter elkaar doen. Dat scheelt wel heel veel. En er word niet verwacht dat ik iedere dag rij gelukkig,.. eerst vonden ze 1x per week al goed,... maar als ie hier komt staan dan red ik het wel vaker, omdat ik er toch heen moet voor de mijne (alleen moet ik dan met de trailer :D, mijne staat er helaas niet, iets te duur).

En ik kan dan af en toe een wedstrijdje meepakken wat ik echt heel erg leuk vind en best heel erg mis!
Het is ter vervanging van zwangerschap van de berijdster zeg maar :D want anders stond ie een half jaar stil.

Ik denk dat ik inderdaad doe wat jij ook zei met draven, (zocht al even je eerdere posts op :D), want ik vind het ook veel, van 5 naar 10 minuten,.. was met stappen net zo, heb ik ook van alles tussen geprutst. Met minuten opgebouwd. Ipv met steeds 5.

Top dat het bij jou goed gaat! Mooi dat je alweer op 2x 5 minuten zit... Doe jij ook steeds een minuut en dan weer stappen oid of zit je echt al op 5 minuten achter elkaar draven?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:51

Qizz schreef:
Hey Esther, dankjewel!!! Ben superblij,... (en doodsbang dat ie uitglijdt deze winter buiten ook hoor)

Hoe gaat het bij jou??? Ga je vrijdag voor het eerst ernaartoe nadat je je paardje daarheen gebracht hebt?
Heb je je een beetje neer kunnen leggen bij je beslissing? Heb je er nu wat meer vrede mee voor je gevoel?
Spannend joh dat je er vrijdag heen gaat!!

Ja ik geef hem alle tijd die hij nodig heeft. Met de winter in zich kan ik wrs niet eens 4/5x per week naar de manege, dus gedwongen rustiger aan is het ook nog wel. Maar dat geeft niet, geen haast,..
(scheelt, je leert hier wel geduld te hebben he met zoiets :D)

Hoi :wave:

Dank voor de belangstelling, ook Monty.

Ik ga idd. vrijdag voor het eerst naar de Ardennen toe. Eens kijken hoe mijn pensionado erbij staat. Ik ga het combineren met een weekendje rijden, ken een heel leuke stal daar die ruiterweekends verzorgen, 2x een dagtocht in een kleine groep (max. 10) met goede paarden en uitdagende routes. Jaaaaren terug, voor ik mijn eigen paard had, ben ik daar een paar keer geweest, erg leuk. En nu ik geen eigen paard meer heb (nou ja, niet meer qua rijden dan), vind ik dit een mooie combinatie. Zeker omdat het maar een half uurtje rijden van de pensioenplek van Ino is.

Het ging de afgelopen tijd niet zo goed met hem. Had niets met de verhuizing te maken, dat ging echt prima en hij paste zich vrij snel aan. Na een paar dagen apart in een paddock (vond 'ie niets) is hij geleidelijk geintroduceerd in de kudde. Geen enkel probleem, hij werd meteen dikke maatjes met Bor, een IJslander (geinige combi: mijn forse Gelder-met-dikke-buik en dan die bollige kleine IJslander ernaast.) Ik kon bijna dagelijks meelezen op Facebook, waar de eigenaar geregeld berichtjes en foto plaatst. Erg leuk, voelt alsof ik er een beetje bij ben.

Maar daarna ging het even mis: 2x dierenarts binnen 3 dagen. Eerste keer voor slokdarmverstopping. Had de eigenaar van t spul daar heel toevallig met een van haar eigen paarden meegemaakt een paar weken daarvoor, dus ze zag onmiddellijk wat er aan de hand was. Masseren hielp niet, dus toch arts. Ino kon gelukkig nog ademen, niet in shock geraakt. Arts heeft de prop (voer) naar binnen geduwd. Daardoor en door het gehoest had hij wel een kapotte slokdarm, dus voor de zekerheid AB-kuurtje. Echt stom van dat dier van mij: hij kreeg al nauwelijks wat te eten omdat hij te dik is, stond al op een schraal stukje land, maar als de rest brok/pulp etc. krijgt, krijgt/kreeg hij toch altijd een handje mee, voor de vorm. En dat ene handje (bij wijze van spreken) heeft hij zo weten te schrokken, dat het dus vastzat. Maar goed, viel mee, ik ben echt om de twintig minuten gebeld, wist precies wat er waarom gebeurde en waarom. En dat is heel fijn, er zitten toch honderden kilometers tussen en ik kan er niet even naartoe. Dat voelt hulpeloos en vervelend.

Twee dagen later: staat Ino stokkreupel in de wei. Wil niet voor en niet achteruit, nergens heen, hoofd omlaag, echt pijn. Arts erbij, paniek in de tent, zou evt. gebroken kunnen zijn, of botsplinter eraf. Bij de elleboog. Paard heeft echt duidelijk heel veel pijn, wil absoluut er niet op steunen. Lang verhaal kort: ik moest ineens nadenken over wel/niet opereren (bij een 21jarige, die al met (pijnloze) peesblessure staat en die niet meer hoeft te werken!!!), of een alternatief... inslapen??? Dat is echt een afschuwelijke keuze om op deze afstand over na te moeten denken. Uiteindelijk, gelukkig, gelukkig, gelukkig, bleek het een zware kneuzing. Hij steunde met pijnstillers de volgende dag weer iets op het been. Heeft daarna een flink aantal dagen apart in de paddock (overdekt) gestaan, met pijnstillers en veel love & care. Is nu net een weekje terug weer rustig aan op een landje gegaan, eerst alleen, daarna weer rustig aan in de kudde. Hij is nu ook van de pijnstillers af (heeft ze maar een dag of vijf nodig gehad, valt nog mee). Het is nog niet over, a.s. vrijdag ga ik dus echt zelf zien hoe onhandig hij nog loopt. Maar hij heeft al weer een voorzichtig drafje gewaagd, zo hoorde ik. Meer per ongeluk omdat hij schrok, maar toch, het kan nog. Deze blessure is aan hetzelfde been als de peesblessure.

Ik ben echt heel blij met alle zorg en tijd die Susan van Hinniken House eraan besteed. Ik kan me niet beter wensen. Het is kwestie van stomme pech geweest, die 2 dingen na elkaar en uberhaupt die elleboogblessure. Inmiddels is ook duidelijk welk paard uit de kudde Ino te pakken heeft gehad. Ino staat vrij laag in de rang, heeft zich laten 'misbruiken'. Er zijn nu 2 groepen gemaakt: een voor de echte oude van dagen/geblesseerden, en een voor de nog iets fittere paarden. Is ook beter denk ik, rustiger voor allemaal.

Heel verhaal he! Ben blij dat ik Ino over een paar dagen zelf weer kan zien. Ga m lekker poetsen en beetje tegen m aan kletsen en hangen enz. Mss. eindje wandelen daar, gewoon aan halster over de weg, beetje afhankelijk hoe goed hij loopt.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:19

Jeetje Esther zeg wat een verhaal!

Maar wat ontzettend fijn dat ze je zo goed op de hoogte houden, dat vind je niet meer zo vaak. Je hebt een goede plek gevonden zo te lezen, waar ze nog echt liefde voor de paarden hebben.
Wel schrikken zeg, eerst zo'n nare verstopping en dan die nare blessure aan het "blessurebeen" ook nog eens.

Die groepenindeling is wel fijner zo. Gelukkig staan ze bij ons ook echt ingedeeld op paarden die goed met elkaar kunnen. Is ook weleens wat maar dat vaak uit verveling in de winter als er geen gras is.

Heerlijk dat je het kan combineren met een fijn rui-uitje! Ook toevallig.
Kun je hem lekker weer knuffelen! Dat moet toch een goed gevoel geven. Maar ook moeilijk denk ik,..

Dat facebook met foto's etc is ook wel leuk zeg,.. dan zie je beter/lees je beter hoe het ermee is he...
net of je er een beetje bij bent.