[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:20

Ah dat is ook heerlijk! Buitenritten rijden kan ik dan weer niet met mijn spook ;) :=

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:21

hihi, daarvoor heb ik er 2. Eowyn is buiten iets minder braaf zeg maar.
Ik ga wel naar buiten voor de afwisseling, maar mw heeft een flinke bokmodus, wat iets minder prettig is buiten....

Maar met iris heb ik ook altijd wedstrijd gereden hoor.
Heerlijk, maar eerlijk gezegd mis ik het ook niet meer. Ga met eowyn niet meer starten. Gewoon leuk in de bak.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:47

eowyn04 schreef:
verstandig.

Ik rijd geen wedstrijden meer, dus ik hoef er geen rekening mee te houden.
Bij mij zijn het 2 buitenritjes per week. Daar doet ze het prima op, mn ouwe dibbesje :D

Hoelang voer/geef jij het al? En zie je verschil in verloop?

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:13

Wat vinden jullie? Is het verstandig om met een artrose paard nog wat aan werken aan de hand (dus vooral schouderbinnenwaarts in stap) te doen om hem soepel te houden? We hebben het hier over hooguit 5 a 10 min. Ik wil mn paard absoluut niet te veel belasten dus bij twijfel doe ik het niet.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:05

maaikiemike schreef:
Hoelang voer/geef jij het al? En zie je verschil in verloop?

Ik voer het nu ong 2 maanden en ik bemerk zeker verschil.
T werkt super. Ik ben gestopt met gluco, want daar bemerkte ik totaal geen verschil meer bij, dat gebruikte ik al een aantal jaar.
Op advies van een vriendin van mij ben ik dit gaan gebruiken en ik ben super blij en iertje ook. :j

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:07

krissie20 schreef:
Wat vinden jullie? Is het verstandig om met een artrose paard nog wat aan werken aan de hand (dus vooral schouderbinnenwaarts in stap) te doen om hem soepel te houden? We hebben het hier over hooguit 5 a 10 min. Ik wil mn paard absoluut niet te veel belasten dus bij twijfel doe ik het niet.

Tuurlijk kan je wat aan de hand werken.
Ik weet niet in hoeverre jouw paard er lichamelijk aan toe is.
Kijk naar je paard, als je bemerkt dat t te zwaar is, dan niet doen. Hou het dan op een buitenritje stappen.
Iertje geeft zelf aan als ze wil draven op een galopje wil maken. Als ze het niet wil of kan, dan doet ze het niet.
Luister en kijk naar je paard.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:08

Ik heb ook altijd geleerd dat bewegen met artrose juist goed is, natuurlijk wel aangepast op wat je paard aankan. :)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:08

Ik had het nooit verwacht, ruim 3 jaar geleden stonden we te bedenken dat mijn merrie misschien beter afgekeurd kon worden voor de sport. En nu loopt ze als nooit tevoren :) :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:58

Hier ook iemand met een paardje met artrose.
Ze is 25 en staat sinds een klein jaartje stil omdat het rijden gewoon niet meer ging.
Ze staat 24/7 in het weiland en in de achtertuin van de eigenaar dus aan verzorging niks tekort :)

Helaas vandaag gehoord van de eigenaar (ik was een paar weken niet geweest wegens omstandigheden) dat ze de laatste tijd veel ligt in het weiland. Wanneer ze opstaat heeft ze veel moeite met de achterhand en als ze eenmaal staat trilt ze ontzettend met haar achterhand. Dit duurt ongeveer een halve minuut en daarna loopt ze pas weg...

Ook vandaag bij de hoefsmid was ze erg aan het trillen met haar achterhand.

De DA moet toch binnenkort komen voor de entingen en dan wil de eigenaar gelijk dit probleem aankaarten. Zelf denk ik niet dat het positief nieuws kan zijn, en houd dan ook rekening met de mogelijkheid tot inslapen binnenkort.

Misschien heef iemand ervaring hier met het trillen van de spieren in combinatie met artrose?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:59

Ik blijf het volgen

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:29

Hallo Bokkers!

Even een kleine update over Amarant.

Na een hele lange tijd niks gedaan te hebben met Amarant wil ik de draad weer op gaan pakken.
Reden daarvan was dat mij altijd verteld werd dat men met een paard met artrose niks meer kan, dit sloeg bij mij dus in als een bom en heb dus onbewust afstand van hem genomen.

Nu ben ik al een tijdje bezig met informatie te zoeken over paarden met artrose en tot mijn verbazing is mijn topper helemaal niet afgeschreven..

Ook heb ik contact gehad met de DA. Zij vertelde mij dat het juist heel slecht was om paarden met artrose stil te laten staan. Rust roest, maar gelukkig staat hij wel 24/7 buiten. Zij heeft mij geadviseerd om gewoon met hem aan het werk te gaan, natuurlijk beperkt en hij moet zelf aangeven wat hij wel of niet aankan.

Daar ik dus al een hele lange tijd met hem niks gedaan heb (lees; niet gereden of gewandeld) ben ik dus voornemens om het weer langzaamaan met hem op te gaan bouwen. Rustig beginnen met rechte stukken wandelen, weer een band opbouwen, lekker tutten met hem. Maar vooral het vertrouwen en respect weer krijgen. Mocht dit allemaal goed gaan en hij heeft weer wat spieren opgebouwd, dan kon ik op advies van de DA rustig beginnen met onder het zadel wat te stappen.

Als ik naar een tijdje zou merken dat hij netjes regelmatig loopt en geen pijn blijkt te hebben tijdens het rijden, dan zou ik er nog een fijn recreatiepaardje aanhebben.

Mocht echter blijken dat hij de dag naar het rijden kreupel loopt, is dat een teken dat hij teveel belast is geworden en misschien pijn heeft. Dan was er nog een volgende optie om hem in te laten spuiten met hyarulon en eventueel een voeddingssupplement als glucohorse bijvoeren.

Ook heb ik besloten om hem samen met mijn shetlander Sitka te verhuizen naar een manege hier in de buurt op 5 minuutjes afstand.

Daar komen ze 24/7 buiten te lopen met een inloopstal, echter kan ik dan wel gebruik maken van de rijbakken. Ideaal dus! Een nieuwe start op een nieuwe plek.

De wonderen zijn gelukkig de wereld nog niet uit, en dit geeft mij heel veel hoop! Ik heb het zo ontzettend gemist om met hem wat bezig te zijn. Al die jaren geloofde ik de verhalen van anderen dat als ik wat met hem zou werken dat dit TE overbelastend voor hem zou zijn en dus hem beter kon laten staan als weidepaard. Zoveel mensen die mij vertelde dat hij afgeschreven was en dat ik hem beter naar de slacht kon brengen.

Ik ben heel erg blij dat ik ondanks dat ik een hele lange tijd niks meer met hem gedaan heb, toch uiteindelijk heb besloten om hem te houden. Ik verheug mij erop en ik kan haast niet wachten om weer met hem een mooie band op te bouwen en er iets heel moois van te maken! Dit hebben we ooit gehad, en kunnen we zeer zeker weer opnieuw krijgen!

Het is in plaats van een kleine nogal een lange update geworden hihi.

Wilde dit graag even kwijt.

Groetjes
Bora

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:02

Klinkt goed, hoe oud is je beestje? En hoe lang heb je er niets mee gedaan. Ik rijd gewoon met mijn artrosepaard (ook draf en galop) en merk inderdaad ook rust roest. Als ik een paar dagen niet geleden heb loopt hij erg moeilijk en als ik de voorgaande dag gereden heb stukken beter. Succes en veel plezier!

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:04

Hij is 11 jaar oud, en heb 3 jaar niet meer op hem gereden ( lees: advies van de dierenarts)

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:23

Fijn om te horen dat je hem weer wil gaan oppakken! Ik merk het bij mijn paardje ook, hoe regelmatiger hij beweegt des te soepeler hij blijft. Ik rijd hem nu zo'n 3 a 4 keer per week op een buitenrit. En stap, draaf en galopeer dan ook gewoon zoals normaal omdat hij aangeeft dit graag te willen. En met een supplement loopt hij nog steeds rad :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:49

Goh en probeer dat maar eens haarfijn uit te leggen aan een kennis van me. Die geloven de V.A (maar naar mijn weten zegt de kliniek zulke domme dingen over het op stal houden van een paard/pony met artrose omdat ze er zelf dan zo aan kunnen verdienen, want de kliniek verstuurd zijn facturen wel..
Bij een kennis is dus ook artrose bij de pony geconstateerd (relatief jonge pony) maar er zit een maar aan geloven hun V.A want die zegt omdat het nog in lichte stadium bevindt er een kans is dat het wel weer goed zal gaan komen, alleen ik maar ook hier weten jullie vast wel dat een paard met ook al beginnend artrose NOOIT meer beter word maar juist alleen maar erger, en de V.A durft te beweren dat ze straks alles weer kunnen gaan doen waar ik dus ook ''springen'' onder vind vallen onder ''alles'' of ben ik nu gek?
En laat springen nou juist helemaal uit den boze zijn en absoluut niet fair voor het paard/pony.

Een vriendin van mij wilde ook al onmogelijk luisteren naar mij maar ik dacht in het belang van het paard ook zij luisterde vooral naar haar D.A en ook die beweerde omdat het nog in begin stadium bevond en na circa 4 maanden kreeg ze van haar D.A groenlicht dat ze alles (LEES: ALLES) weer mocht gaan doen en laat zij nou een spring amazone zijn en dus hoppa gelijk ingeschreven voor spring concoursen (ze sprong op L niveau bij de paarden) nou ze heeft maar in totaal 6 concoursen mee kunnen draaien en al die 6 gingen niet soepeltjes een parcourtje rond springen, paard begon met weigeren van de hindernissen en op gegeven moment begon het paard al meteen met weigeren bij hindernis 1 :o .

Tsja vind ik wel erg logisch en ik zag dat ook absoluut gaan gebeuren dat het paard op den duur gewoon niet meer gaat springen en ik had en kreeg GELIJK!!! En dat voor iemand die niet eens voor D.A geleerd heeft maar wel al heel wat jaren in de paardensport mee draaii en bij diverse handelstallen gewerkt te hebben heb ik al veel meer voorbij zien komen dan menig D.A zelf weten...

Klinieken etc doen het alleen maar om zo'n stom behandelplan op te schrijven om geld te verdienen/innen!!!

Ik zelf heb niks met klinieken/D.A ben zelf in 2008 bedonderd door Kliniek in Utrecht daar hadden ze mijn paard zonder enig overleg gebruikt voor praktijklessen voor de leerlingen, maar wel de rekening naar mij ervan doorschuiven ja amahoela maar dat ga ik niet betalen DIKKE MIK met ze!!!

Paarden/pony's met eenmaal artrose en maakt geen ene donder uit als ze in begin stadium bevinden WORDEN NOOIT MEER BETER het word alleen maar slechter,slechter en slechter!!!

Zou mijn keus niet zijn om dan je paard op stal te laten staan gewoon hop het land op (met speciaal beslag en bijvoeren met gelatinaat bijv) en lekker laten rusten de boel. Ik wil ook niet zeggen dat je er helemaal niks meer mee moet gaan doen, maar ga aub NIET ermee springen of crossen!

Eenmaal een paard/pony met artrose of het begin stadium of ver gevorderd stadium, zet je paard voor min half jaar op rust (RUST-ROEST) en dus lekker in het land... Betekend dat het een recreatie geworden is en niet meer fanatiek mee kan trainen/wedstrijden rijden..
Ramarant schreef:
Hallo Bokkers!
Ook heb ik contact gehad met de DA. Zij vertelde mij dat het juist heel slecht was om paarden met artrose stil te laten staan. Rust roest, maar gelukkig staat hij wel 24/7 buiten. Zij heeft mij geadviseerd om gewoon met hem aan het werk te gaan, natuurlijk beperkt en hij moet zelf aangeven wat hij wel of niet aankan.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:03

XFiemoX schreef:
Goh en probeer dat maar eens haarfijn uit te leggen aan een kennis van me. Die geloven de V.A (maar naar mijn weten zegt de kliniek zulke domme dingen over het op stal houden van een paard/pony met artrose omdat ze er zelf dan zo aan kunnen verdienen, want de kliniek verstuurd zijn facturen wel..
Bij een kennis is dus ook artrose bij de pony geconstateerd (relatief jonge pony) maar er zit een maar aan geloven hun V.A want die zegt omdat het nog in lichte stadium bevindt er een kans is dat het wel weer goed zal gaan komen, alleen ik maar ook hier weten jullie vast wel dat een paard met ook al beginnend artrose NOOIT meer beter word maar juist alleen maar erger, en de V.A durft te beweren dat ze straks alles weer kunnen gaan doen waar ik dus ook ''springen'' onder vind vallen onder ''alles'' of ben ik nu gek?
En laat springen nou juist helemaal uit den boze zijn en absoluut niet fair voor het paard/pony.

Een vriendin van mij wilde ook al onmogelijk luisteren naar mij maar ik dacht in het belang van het paard ook zij luisterde vooral naar haar D.A en ook die beweerde omdat het nog in begin stadium bevond en na circa 4 maanden kreeg ze van haar D.A groenlicht dat ze alles (LEES: ALLES) weer mocht gaan doen en laat zij nou een spring amazone zijn en dus hoppa gelijk ingeschreven voor spring concoursen (ze sprong op L niveau bij de paarden) nou ze heeft maar in totaal 6 concoursen mee kunnen draaien en al die 6 gingen niet soepeltjes een parcourtje rond springen, paard begon met weigeren van de hindernissen en op gegeven moment begon het paard al meteen met weigeren bij hindernis 1 :o .

Tsja vind ik wel erg logisch en ik zag dat ook absoluut gaan gebeuren dat het paard op den duur gewoon niet meer gaat springen en ik had en kreeg GELIJK!!! En dat voor iemand die niet eens voor D.A geleerd heeft maar wel al heel wat jaren in de paardensport mee draaii en bij diverse handelstallen gewerkt te hebben heb ik al veel meer voorbij zien komen dan menig D.A zelf weten...

Klinieken etc doen het alleen maar om zo'n stom behandelplan op te schrijven om geld te verdienen/innen!!!

Ik zelf heb niks met klinieken/D.A ben zelf in 2008 bedonderd door Kliniek in Utrecht daar hadden ze mijn paard zonder enig overleg gebruikt voor praktijklessen voor de leerlingen, maar wel de rekening naar mij ervan doorschuiven ja amahoela maar dat ga ik niet betalen DIKKE MIK met ze!!!

Paarden/pony's met eenmaal artrose en maakt geen ene donder uit als ze in begin stadium bevinden WORDEN NOOIT MEER BETER het word alleen maar slechter,slechter en slechter!!!

Zou mijn keus niet zijn om dan je paard op stal te laten staan gewoon hop het land op (met speciaal beslag en bijvoeren met gelatinaat bijv) en lekker laten rusten de boel. Ik wil ook niet zeggen dat je er helemaal niks meer mee moet gaan doen, maar ga aub NIET ermee springen of crossen!

Eenmaal een paard/pony met artrose of het begin stadium of ver gevorderd stadium, zet je paard voor min half jaar op rust (RUST-ROEST) en dus lekker in het land... Betekend dat het een recreatie geworden is en niet meer fanatiek mee kan trainen/wedstrijden rijden..
Ramarant schreef:
Hallo Bokkers!

Fiemo, jouw ervaring met de kliniek in Utrecht in 2008, ik zie niet in waarom dat van toegevoegde waarde is in dit topic...heeft je paard ook artrose??
En je spreekt jezelf tegen, een half jaar op rust en rust roest. Gecontroleerd je paard beweging geven en goed kijken wat hij zelf aangeeft kan prima. En als dat ook springen is, waarom niet?? Elk paard is anders en ook elke artrose is anders. Het belangrijkst is om de gezondheid en gemoedstoestand van je paard als belangrijkste uitgangspunt te nemen.
Waarom worden ze met artrose alleen maar slechter en slechter?? Dat hoeft helemaal niet, ik zie aan m'n eigen verzorgpaard dat ze door de gluco een stuk beter is gaan lopen, soepeler is en ook veel blijer en opgewekter is. Dus eigenlijk is ze alleen maar beter geworden, ondanks dat de slijtage nooit helemaal weg zal gaan.

Kortom, ik heb nogal wat moeite met je post, sorry Y;(

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:22

Nee over mijn ervaring had ik niet in dit topic moeten plaatsen maar het ging ff om D.A etc vandaar maar zal dat er verder buiten houden.

Daarbij jou verzorgpaard die loopt soepeler omdat ie iets er tegen krijgt stel en je verzorgpaard krijgt het niet dan weet ik dat ie binnen no time niet meer zo soepeltjes zal lopen, een paard/pony met artrose word nou eenmaal niet beter het word alleen maar slechter en slechter!
Maar blijkbaar wilt men dat niet in zien en maar gewoon door gaan ik heb het zelf meegemaakt en met eigen ogen gezien bij mijn vriendin haar paard, daar was ook artrose in lichte begin stadium geconstateerd en kreeg ze groenlicht van de D.A om alles er weer volop mee te gaan doen maar wel met als voorwaarden speciaal beslag en gelatinaat geloof ik. Zij geloofde ook de D.A omdat ze zei dat die er jaaaaren er voor gestudeerd hebben etc maar ze hebben er toch helemaal naast gezeten, aangezien haar paard begon met weigeren in het parcour en op gegeven moment niet eens meer verder dan hindernis 1 kwam. Ik vind om dan te gaan springen met een paard/pony wat artrose heeft niet fair sorry dat ik het zeg maar vind dat men dan niet goed bezig is heb ik toendertijd ook tegen die vriendin van me gezegd.

Elke landing na elke/iedere sprong doet ze pijn véél pijn en dat zal resulteren tot weigeren van springen tot op gegeven moment helemaal niks meer te willen springen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:27

Wel belachelijk dat zo'n dierenarts zegt dat hij op rust moet, dat is echt het allerslechtse voor een paard met artrose. Dat weet echt iedereen die zich er maar een beetje in verdiept. Heeft hij wel echt artrose dan of misschien wel iets anders? Kan me anders niet voorstellend dat zo'n dierenarts dat roept.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:06

nou dan ben ik wel slecht bezig.... mijn paard heeft ook beginnende artrose, ingespoten, poosje supplement bijgevoerd, en zooltje als toevoeging in het beslag. Hij loopt weer als een trein, ik doe nu alles weer, en ja, ik maak ook een sprongtje en ik ga dit jaar ook weer crossen... daar wel bijgezegd dat dit op BB niveau is en zal blijven, dus het is meer tijdens trainingen en af en toe een oefenparcours of oefencrossje. Ik kijk gewoon aan wat mijn paard aan kan, zo lang hij er plezier in heeft en hij is de volgende dag nog soepel, dan zie ik er geen kwaad in om het ter afwisseling te blijven doen. En als ik merk dat hij het niet trekt, dan doen we het niet meer.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:39

@ Fiemo;

Ik snap bepaalde punten wat je aangeeft, maar sommige dingen spreek je jezelf mee tegen.
Rust roest, dat klopt inderdaad. Die van mij heeft 3 jaar op het land gestaan en niks gedaan, en merk toch echt zodra hij wat beweging krijgt dat hij soepeler begint te lopen. Daarbij geeft hij zelf ook aan dat hij wil werken.

Wil niet zeggen dat de D.A. ongelijk heeft. Een paard met artrose zal altijd artrose blijven hebben. Het ligt er maar net aan in welke mate ze het hebben. Als het in een niet vergevorderd stadium is, kan men er rustig nog mee rijden. Wel rekening houdende met het paard, die zelf aangeeft of hij te veel belast word of niet. Groen licht zou ik niet 123 zeggen. Althans tegen mij is gezegd geworden dat ik het rustig op kon bouwen en het van dag tot dag moest bekijken of hij het rijden aan zou kunnen.

Ik denk altijd maar zo, je hebt paardenliefhebbers en je hebt ruiters.

Paardenliefhebbers handelen ten behoeve van het paard en houden rekening met de gezondheid van het dier. Zij doen ook koste wat het kost alles om hun paard een paardwaardig leven te geven ookal vinden menig andere dat die is afgeschreven en daardoor niks (meer) waard is.

Aan de andere kant heb je ruiters die het gene ene moer scheelt dat hun paardje artrose of wat dan ook heeft en gaan gewoon lekker door waar ze mee bezig zijn al is dat ZZ dresuur,springen of crossen etc. Daarbij hun paard zodanig forceren om dingen te doen wat ie eigenlijk niet aankan. En dit allemaal voor hun eigen eer. Kijk eens wat ik bereikt heb!.. Ondertussen loopt het paard wel kreupel omdat het paard alle moeite heeft moeten doen en niet zijn ruiter die 'm continu in z'n pens heeft zitten te schoppen of keihard te slaan met een zweep omdat het paard niet wil lopen omdat ie waarschijnlijk pijn heeft. Die mensen rijden hun eigen paardje letterlijk het graf in, en geloof me, die mensen zijn er genoeg!

Je zegt zelf dat die vriendin van jou ondanks artrose gewoon een spring parcour heeft gedaan. Diertje heeft kennelijk meerdere malen aangegeven dat het voor hem te belastend is, en gaat dus weigeren.
Weer zo'n mooi voorbeeld van mensen die alleen aan hun winstpunten denken dan te luisteren naar het paard die meerdere malen duidelijk heeft gemaakt dat hij 't niet aankan!

Je zegt dat je meer als menig D.A. gezien hebt daar je in de paardensport meedraait en op een handelsstal werkt( hebt gewerkt )..dan zou je dus bovenstaande allemaal kunnen beamen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:07

Ramarant, Het probleem is dat ik niet alles even goed en correct kan verwoorden waardoor er verwarring ontstaat.

Maar zoals jij het omschreven hebt klopt het helemaal.

Ik vond het gewoon te erg voor woorden dat die kennis toen te horen kreeg dat alles wel weer goed zou komen met het paard en ze alles er weer mee kan doen, natuurlijk zou dat wel kunnen alleen ik zie het al helemaal voor me dat ze het toch teveel gaan belasten (net als wat ik bij die vriendin van me heb gezien en meegemaakt).

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:34

Het probleem is vaak dat als DA zegt dat alles weer kan, dat mensen dan ook gelijk ophouden met nadenken. Natuurlijk kan je nog veel, maar je moet altijd rekening houden met de artrose. De ene dag kan je makkelijk een springparcoursje doen, maar een andere dag gaat dat even niet. Artrose is, in mijn ervaring, een 'dingetje' dat op en af kan gaan.

Mijn paard zit al een tijdje in een 'af'. Sinds mijn merrie dood is, is hij sloom en wil hij amper iets doen. Ook loopt hij erg slecht. Rust roest... maar wat doe je met een beest dat geen zin heeft? Echt, ik moet hem over het wegdek duwen om naar het bos te wandelen. Dat is toch ook niet leuk?

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:50

@ EllenB,

Klopt helemaal. En inderdaad als je paard niet vooruit te branden is, is het ook niet leuk nee. Gewoon vol blijven houden! Hij zal wel even een dipje hebben, wie heeft dat nou niet 'n keer?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:57

Fiemo, heeft je kennis niet gehoord wat ze wilde horen? want mijn DA zei ook dat ik weer alles kon doen, maar daarmee bedoelde ze dat ik steeds moest kijken wat hij aan kan, en dan zijn er inderdaad betere en slechtere dagen. Als ik fanatiek wedstrijden zou gaan springen dan zou m'n dierenarts toch wat huiverig worden, maar voor het leuk zoals ik nu doe op een laag niveau dat zou hij moeten kunnen.

En zoals ramarant al zei: je hebt mensen met paarden en paardenmensen. :Y) helemaal mee eens!

@EllenB, balen hoor, hopelijk krijgt hij van 't voorjaar weer een boost!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:47

Ik krijg eind april een nieuwe ruin op stal, dus dan moet 'Harrie' aan de bak :-) Hij zal het niet leuk vinden, de concurrentie, maar ik denk dat het wel goed is voor 'em. Het gaat om een vrij rustige ruin die het gevecht niet snel zal opzoeken, maar hij zal ongetwijfeld wat teweeg brengen in de kudde. Als dat allemaal weer rustig is, pak ik 'em wel weer op. Tot die tijd houd ik het op wat rechtrichtdingetjes in de bak en lekker een beetje poetsen.