nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:06

Helaas helaas helaas.. ze passen niet!
Had de hoeven wel 4x opgemeten maar de lengte blijkbaar niet goed, ik heb te ver doorgemeten waarschijnlijk en ik denk dat zijn hoeven dus toch te rond zijn voor de Gloves.. :(

Had zijn hoef + been wel helemaal schoongemaakt en hem neergezet op een dekje dus de schoen die ik heb gepast is nog precies zoals toen hij uit de doos kwam :) Zometeen even mailen of ik hem kan ruilen of alleen kan terug sturen.. wat een goede andere optie zou zijn misschien?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:38

oliebol zeg! :(
Ik heb vandaag ook staan meten, maar vind dat nog best lastig. Helemaal omdat ze nog op ijzers staat. Ik kwam uit op maat 2.5. Heb ze net besteld bij de Agradi..

Volg dit topic verder ook even, ben ook benieuwd naar geschikte schoenen voor rondere voeten, mocht ik zelf ook tegen dat probleem aan lopen straks.

Succes!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:24

De Cavallo's zijn geschikt voor ronde voeten.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:36

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:28

Ik heb ze hier besteld:
http://www.equixantosbarefoot.nl/c-5993 ... enmaskers/

Goede service en snelle verzending.

Isa heeft op dit moment voor ovale hoeven. De Cavallo's pasten dan ook wel in de lengte, maar niet in de breedte. Vandaar dat ik daar dus zo'n speciale zool voor gemaakt heb zodat de schoen niet kan gaan draaien om de hoef.
Met de glove kan zoiets niet inderdaad omdat de schoenen veel lager zijn en heel anders vast gemaakt worden. Die moeten echt gewoon goed passen. Bij Cavallo kun je wat spelen.
Delta is ongeveer hetzelfde, behalve dat deze van canvas zijn en Cavallo van leer.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:16

Die Cavallo's had ik laatst (in het roze, hoe bedenken ze het!) gezien in een grote ruitershop. Vind het jammer dat ze geen gaithers of dergelijke hebben, zodat ze om het been blijven mocht je ze verliezen.

In ieder geval heeft natuurlijk ruiterschap deze ook dus ik zou de Gloves terug kunnen sturen en dan de Cavallo's kunnen bestellen. Wordt leuk, al die verzendkosten. Want als die ook niet passen.. grr

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:53

ladyjoy, de Cavallo's sluiten hoog in de kootholte, die kun je niet verliezen.
Je kunt er wel gaiters (Pastern Wraps) bij krijgen, maar die zijn meer bedoeld om schuurplekken in de kootholte te voorkomen.
de Cavallo's zijn er trouwens niet alleen in roze, maar ook in zwart en bruin.

ik heb ze gehad voor mijn merrie, maar helaas bleek de kleinste maat net nog te groot voor ons. Ik vond het wel een fijne en makkelijke schoen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:07

Die van mijn pastte ook geen enkele standaard hoefschoen ivm te 'ronde' voeten. Dus was de keus voor Smitjes snel gemaakt ;)

Je kunt ook iemand laten komen die meerdere hoefschoenen in het assortiment heeft, zodat je ze kunt passen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:10

skessa schreef:
ladyjoy, de Cavallo's sluiten hoog in de kootholte, die kun je niet verliezen.

Helaas heb ik van een vriendin anders gehoord. Zij heeft 2 grote paarden en 3 shetten. Voor allemaal hoefschoenen, heeft ook veel merken gehad, ook de Cavallo's maar daar was ze niet tevreden over omdat ze die vaak is verloren. Met name als ze door de blubber reed.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:13

dat had ik nooit verwacht :n. Jammer.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:23

Mijn vriend wil ook hoefschoenen aanschaffen voor in de zomermaanden straks.
Misschien ikzelf ook wel voor m'n haflinger,of ik laat haar weer op ijzers zetten....
Mijn hoefsmit is niet zo te spreken over hoefschoenen,ach.. de 1 zegt dit en de ander dat...
Ik wil dit topic even blijven volgen, vind 't toch wel interessant.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:01

Ik heb de gloves maar eigelijk nog weinig gebruikt. Gisteren weer aangehad met wandelen en als mijn pony wat sloft sloffen de gloves erg mee, maar loopt hij actief dan heeft het een heel ander geluid. Ik heb ook vaak het idee dat hij ze nog onhandig vind, hij gaat wel es op zijn teen staan ofzo en struikeld er dan zo half over. Maar ook dit gebeurt dus het meeste als hij niet actief loopt.

Is dit wennen of blijft dit zo...das even afwachten. Vandaag weer wandelen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:04

peaches schreef:
Ik heb de gloves maar eigelijk nog weinig gebruikt. Gisteren weer aangehad met wandelen en als mijn pony wat sloft sloffen de gloves erg mee, maar loopt hij actief dan heeft het een heel ander geluid. Ik heb ook vaak het idee dat hij ze nog onhandig vind, hij gaat wel es op zijn teen staan ofzo en struikeld er dan zo half over. Maar ook dit gebeurt dus het meeste als hij niet actief loopt.

Is dit wennen of blijft dit zo...das even afwachten. Vandaag weer wandelen.

Die van mij liep vanaf het 1e moment zo weg met de schoenen, zonder aarzeling of geslof. Nou is die van mij ook geen 'slofferd'. Mss ligt daar ook het verschil?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:19

Durante schreef:
Mijn vriend wil ook hoefschoenen aanschaffen voor in de zomermaanden straks.
Misschien ikzelf ook wel voor m'n haflinger,of ik laat haar weer op ijzers zetten....
Mijn hoefsmit is niet zo te spreken over hoefschoenen,ach.. de 1 zegt dit en de ander dat...
Ik wil dit topic even blijven volgen, vind 't toch wel interessant.

Had ik dus ook met een vroeger hoefsmid, maar uiteindelijk toch op hoefschoenen gegaan en andere hoefsmid genomen. Degene die ik had maakte er namelijk behoorlijke platvoeten van en hij moest hierdoor iedere keer op een grotere maat ijzers. ;)

Peaches die van mij liep met de gloves ook zo weg, maar heb dan ook een hyperactief monster. :+

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:28

skessa schreef:
ik heb ze gehad voor mijn merrie, maar helaas bleek de kleinste maat net nog te groot voor ons. Ik vond het wel een fijne en makkelijke schoen.

Tegenwoordig hebben ze een maatje kleiner, voor hoeflengte 11 cm.
Als je ze goed aandoet, kunnen ze volgens mij echt niet uit, tenzij bij je paard de kroonrand groter is dan de onderkant van de hoef. En met die speciale sokken, zitten ze echt als een huis om de hoef heen.
De Cavallo's die ik heb zijn dus ietsje te groot, maar ik krijg ze echt niet van de hoef af getrokken. Iets wat bij de nieuwe Smitjes wel is ... mijn kennis is er regelmatig eentje kwijt, zeker als hij door blubber of door de bosvijver rijdt. Dat was het voordeel van de oude Smitjes ... die hadden nog die kootbanden om en bleven dan rond het been bungelen (hoewel dat ook voor de nodige paniek kan zorgen lijkt mij zo).

In de Cavallo's zitten trouwens ook 'watergleuven'. Water wat in de schoen komt, kan er makkelijk uit. Nadeel is dat er ook makkelijk water, maar ook fijn zand, in kan komen.
Er is sneller kans op schuren (denk ik; zelf nog niet meegemaakt) dan bijv. bij de easyboots die niet zo nauw om de hoefballen en zeker niet om de kroonranden zitten.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:36

Waar kan je die speciala sokken kopen/bestellen isapaardje?
Ik ben gewoon als de dood dat als ik hoefschoenen heb, ze kwijt raak. En tjah, helemaal in een wedstrijd kan je niet 2/5/10 km terug rijden om ze te zoeken

Op natuurlijk ruiterschap zie ik geen sokken voor de Cavallo's. Ik vind bruin wel leuk, maar heb een zwart zadel + hoofdstel dus ik bestel dan wel gewoon de zwarte :P

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:09

Edit: natuurlijk ruiterschap verkoopt ze wel. Had net een mail van hem terug en nu weer heen en weer gemaild en hij heeft ze meteen op de site gezet.

Stuur de Gloves vanmiddag terug met tekeningen van de hoeven van mijn poownie.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:34

Ik zou de sokken voor de cavallo's niet doen. Je krijgt er sneller schuurplekjes door in de kootholte. En ze helpen niet om het verlies van een schoen tegen te gaan. De sokken van de cavallo's zijn bedoelt als bescherming van de kootholte [wat dus eerder averechts werkt] en niet om het verlies van een schoen tegen te gaan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:59

hallo,

Daar ben ik weer :D
Na vele ritten gemaakt te hebbben.. vallen mijn achterschoenen heel vaak uit tijdens ritten. Nu wilde ik er ijzers onder laten zetten.. maar iedere smid heeft de maten niet en ik wil toch trainen voor wedstrijden.. (voor is een keer een uit gegaan na een flinke rengalop)

Nu dacht ik laat ik dan maar gaithers kopen.. verlies je ze dan echt minder snel? Gaat voornamelijk om de galop.

Paola32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:10

Ik rij al 2 jaar met de easyboot epic zonder problemen , in de bak en buiten , door alle soorten terein , alleen als je door het water bent gegaan gaan ze wel een beetje sompen , maar goed .
En zo moeilijk zijn ze nou ook weer niet aan te trekken als je eenmaal door hebt hoe dat moet , en ik denk maar , als ze een beetje moeilijk aan te trekken zijn , verlies je ze ook niet snel , en dat was ook nog nooit gebeurt .

Tot een paar dagen geleden dan , toen kwam ik thuis met alleen een gaither , de hele schoen was gewoon weg , ik weet niet hoelang ik maar één schoen heb gereden , maar ik kwam er pas achter toen we uitgleden in de berm , toen we bijna thuis waren , schoen is onvindbaar .
Nu lees ik dat er een nieuwe schoen is , de glove , dat klinkt interesant , ik moet nu toch een nieuwe schoen bestellen .
Maar dan zou ik het met de powerstraps willen proberen , want zonder durf ik niet aan buiten in wat ruwer terein .

Maar ik vind helemaal geen informatie over hoe je powerstraps aanbrengt op de easyboot glove .
Weet iemand dus hoe je die aanbrengt ? iemand hier ervaring mee ?

Heeft iemand hier ervaring met zowel de epic als de glove ? en blijft de glove even goed zitten als de epic ? op buitenritten door bergen en dalen dus .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:25

bedankt voor je info. Schuurde ze ook niet? Voor zonder gaithers gaan moeilijk op en af, achter gewoon makkelijk, dus hoop dat met de gaither ze beter blijven zitten en strakker komen te liggen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 20:38

ik heb ervaring met de epic en glove. Ik vond de epics echt heel moeilijk uit te trekken en mijn bijrijdster ook. Dus de glove geprobeerd. Ik rij er nu een jaar mee en zonder powerstraps blijven ze ook prima zitten! Ik zou gewoon eerst zonder proberen.

En wat betreft jouw hoefsmid die ijzers beter vindt dan schoenen. Natuurlijk! Met schoenen valt er niets te verdienen, niet commercieel om dat te zeggen.
En ik ken ook hoefsmeden die wel van hoefschoenen houden. Dus niet iedereen is het met elkaar eens.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:42

deze smid (niet mijn eigen) heeft zich er nog niet zo in verdiept en komt binnenkort langs om het product te bekijken.. hij hoorde dat paarden juist iets korter gingen bewegen. Wel leuk dat hij wilt weten hoe dit wereldje is :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:05

Gloves voor heb ik zonder powerstraps en achter met.

Verschillende hoefsmeden op stal die voor andere mensen komen tonen ook interesse over het feit dat ik met hoefschoenen rij en nog ook wel lange ritten.

Paola32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:50

L_Rivaldo schreef:
bedankt voor je info. Schuurde ze ook niet? Voor zonder gaithers gaan moeilijk op en af, achter gewoon makkelijk, dus hoop dat met de gaither ze beter blijven zitten en strakker komen te liggen.

Ik heb nooit schuurplekken gezien .

Het aantrekken van de Epic's valt ook wel mee , je moet gewoon wat draaien en wringen , maar ook de hoef steeds bijvijlen om die steeds op de zelfde lengte te houden natuurlijk .

Ik kan dus eigenlijk alleen maar possitieve dingen over de Epics zeggen , maar nu ik nieuwe schoenen nodig heb zit ik toch te denken aan de glove's omdat ik ze mooier vind , want minder opvallend dan de epic's .

Toch twijfel ik , want als ze zo makkelijk aan zijn te trekken , blijven ze dan wel goed zitten ?
En ik vind geen informatie over die powerstraps , kun je die zelf aanbrengen op de glove's ? hoe doe je dat , en van wat voor materiaal zijn ze gemaakt ?