Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:fransje23 schreef:Er was ook een paard met een duidelijk verschil in voeten. Een steil en hoog ander platter en normaal. Het steile been had in ieder geval een gebroken voetas. Maar nog gekker is dat het dier op die stal geboren en getogen is...
Klinkt eerder als allemaal de zelfde manier van opfok waarbij het gras relatief kort is, ze weinig hooi bijgevoerd worden en graasvoetjes niet tijdig gecorrigeerd worden, dat levert automatisch een plattere en een stijlere voet op.
Arabesk schreef:natuurlijk bekappen = met regelmatige bekapping compenseren wat er hier in NL niet afslijt
Citaat:(zeg maar wat wij aan onze schoenen hebben aan de voorkant
SpikyBlue schreef:Nee, maar wel een quizvraag... Wat voor botje is dit?
(om het moeilijk te maken: ik heb hem op z'n kop vast)
jodi schreef:Citaat:(zeg maar wat wij aan onze schoenen hebben aan de voorkant
*kijk meteen naar m'n voeten*
Nee,hartstikke recht!Daarin tegen wel gemaakt van soepel materiaal.
henny_w schreef:Even offtopic:
Ik kan me nog herinneren dat een kennis van mij 2 Hongaarse paarden heeft opgehaald uit Hongarije.
Die waren daar officieel van de staat maar hij had bep. connecties waardoor hij 2 jonge hengsten kon kopen.
Ik heb ze lange tijd verzorgd maar die dieren waren zo ongelooflijk relaxed.
De oudste was 3 jaar en al 1.80m. hoog. Zo zacht van karakter en meegaand in alles. Heel opmerkelijk.
Er is op een gegeven moment een Hongaar overgekomen om ze verder te beleren en zadelmak te maken.
Zoals die man met de paarden omging. Wauw ...
Die Hongaar vertelde ook dat paarden best gesteld zijn op rust. In de onderdeuren van de stallen daar op die Hongaarse stoeterij bijv. zaten allemaal gleuven zodat, mochten de paarden gaan liggen dan konden ze toch zien wat er in het gangpad gebeurde. Dat gaf meer rust dan dat ze opsprongen om te zien wat er aan de hand was.
Ik heb foto's en filmmateriaal gezien.
Fantastisch hoe daar met die paarden gewerkt wordt.
opala schreef:Kroonbeen
Deighton schreef:opala schreef:Kroonbeen
Helemaal gelijk Opala.
Vind wel dat de quismaster de deelnemers lang in het ongewisse laat...
Esperanza schreef:Zo, ik heb gisteren weer wat foto's gemaakt en in een albumpje gezet.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IXAV8GNO
De eerste serie is van 18 oktober, niet lang nadat de hoefsmid is geweest om te beslaan. Mijn paard staat alleen voor op ijzers ivm gevoelige zolen. Achter op blote voeten en die houd ik zelf bij.
De 2e serie (vanaf foto nr 30) begint met de achtervoeten onderkant en die heb ik dus gisteren genomen.
Tancreda4 schreef:Toch wel mooi te zien hoe zoiets toch weer kan herstellen => Fotos verloop kroonrandwond
Dorienn schreef:idd; Die paarden in hongarije staan er echt fantastisch bij. Veel beter dan in belgie of nederland gemiddeld.
Ik reed daar altijd langs een boerderij, waar de paarden de hele dag op de weide stonden en 'gewoon' een baal voordroog in de wei kregen.
Verder waren daar ook ímméns grote weides, voor drinkwater hadden de paarden een vijver.
Dat was zo mooi om te zien: een groep van 30 paarden, een land waar ik het einde niet van zag, de leidende merrie voorop en in galop naar ergens anders.. prachtig!
scoxxx schreef:Tancreda4 schreef:Toch wel mooi te zien hoe zoiets toch weer kan herstellen => Fotos verloop kroonrandwond
Zo, dat ziet er heftig uit op de foto. Mooi herstelt! Wat een mooie wondverzorging. In dat opzicht... de wonden zien er allemaal mooi schoon uit (hoe vaak zie je modder en viezigheid in dit soort wonden). Complimenten hoor.
scoxxx schreef:Esperanza schreef:Zo, ik heb gisteren weer wat foto's gemaakt en in een albumpje gezet.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IXAV8GNO
De eerste serie is van 18 oktober, niet lang nadat de hoefsmid is geweest om te beslaan. Mijn paard staat alleen voor op ijzers ivm gevoelige zolen. Achter op blote voeten en die houd ik zelf bij.
De 2e serie (vanaf foto nr 30) begint met de achtervoeten onderkant en die heb ik dus gisteren genomen.
Ah mooi! Thanks Esperanza. Ik zie volgens mij een hoefsmid die het beleid "teen inkorten" momenteel/sind kort hanteert?
De 1e fotootjes voor-hoefjes zijn volgens mij van een andere beslagbeurt dan de laatste fotootjes voorhoefjes. Klopt dat?
SpikyBlue schreef:Het is inderdaad een kroonbeentje!
Opala, jij gaat door voor de magnetron!
Esperanza schreef:
Citaat:Mijn paard krijgt zulke lange tenen. Echte platpoten zeg maar. Maar toen deze smid begon heeft hij wel gewerkt naar een grotere maat ijzers.