Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMariekee schreef:Edit: Zitten die duurdere graasmasker ook echt veel beter?
Ik vind zo een er bijvoorbeeld ook goed uitzien en die is dan weer veel goedkoper..
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=35749
xMariekee schreef:Nikita liep gister weer minderIk denk dan toch dat het van het gras komt..
Sinds anderhalve week gaat ze weer een paar uurtjes per dag de wei op.
Marchador schreef:Hij zal in ieder geval samen met mijn andere pony komen. Die is er ook gevoelig voor om hoefbevangen te worden.
Het nadeel is dat wij op stal geen paddock hebben. Is het ook voldoende om een stuk weide af te zetten, hier staat weinig gras (schraal stukje) en toch kan hij dan bewegen wanneer hij dat wilt en hoe hij dat wilt.
Of zou dit misschien een te harde ondergrond zijn?
zwartepaerd schreef:Wij hebben onze shetjes momenteel op een echt kaal stukje weide staan, dat was echt keihard, maar nu iets zachter door regen. Pas wel op met een schraal stukje, juist in die korte stukjes gras zit veel fructaan. En ik sta er iedere keer weer versteld van hoe de pony's van heel erg weinig gras, toch nog heel erg veel binnen kunnen krijgen
Citaat:En in blad zit minder fructaan dan in de stengel van het gras
xMariekee schreef:Ik wist niet dat je het kon testen, dat is idd wel heel handig!
gemske, hoe valt die maat? Bij halsters ed heeft mijn pony maat cob, zou ze nu een s of een m nodig hebben?
heb jij nu een xs voor jou pony?
Ik sta op een pensionstal en heb er niet zoveel over te zeggen wanneer de paarden de wei op gaan..
Ik kan haar wel op stal houden terwijl de andere paarden naar de wei gaan, maar dan wordt ze helemaal gek.
Ik laat haar nu dus met de andere paarden mee de wei op gaan,
maar dan haal ik haar er zelf eerder uit (dan heeft ze toch even mee kunnen rennen en alles op de wei).
xMariekee schreef:Ze kan ook gewoon in de paddock blijven staan (ze staat nu zoieso van 10 uur 's ochtends tot 5 uur in de paddock)
maar om 5 uur gaan de andere paarden dus voor een paar uur de wei op
In de paddock of bak ziet ze de andere paarden de wei op gaan. Ze wordt dan helemaal gek..
Ik heb nu idd 2 graasmaskers besteld, krijg ze waarschijnlijk morgen.. en degene die het beste zit hou ik
Het zou wel heel fijn zijn als ze hiermee toch mee de wei op kan met de andere paarden!