Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Patricia_86 schreef:heeft iemand ervaring met gekantelde hoefbeentjes? Mijn pony heeft het nu aan twee voorbenen. Nu drie weken door met de buut ascal en tranguigel. Daarna weer naar de kliniek. De veearts zei dat het erg verschillend is per paard hoeveel last ze van de gekantelde hoefbeentjes hebben.
kwebbelengel schreef:Patricia_86 schreef:heeft iemand ervaring met gekantelde hoefbeentjes? Mijn pony heeft het nu aan twee voorbenen. Nu drie weken door met de buut ascal en tranguigel. Daarna weer naar de kliniek. De veearts zei dat het erg verschillend is per paard hoeveel last ze van de gekantelde hoefbeentjes hebben.
Wij hebben twee pony s met 2 gekantelde hoefbeen voor! Waarvan 2 ernstig bij 1 pony.
De buut deed bij ons weinig de metacam daarin tegen wel. Ze zijn nu ong 2 weken terug op een andere manier bekapt, daarna werd het alleen maar slechter! Zelfs met pijnstilling. Konden amper lopen en lagen heel veel.
Nu staan ze nog op de metacam, magnesium chelaat ! Sinds gister gaan ze iets vooruit!
Maar we houden ons hartje vast voor de pony waarvan haar hoefbeentje erg gekanteld zijn!
Liesje89 schreef:De veearts zei; nu weet je iig dat ze bevangen is (meen je dat nou....), wil je een foto maken voor je hoefsmid? Hij is gekanteld, maar dat zijn ze allemaal en niet gezonken.
janouk schreef:@kwebbelengel
Jemig, beide ponys bevangen.De hoefbenen van Nolly zijn verder gekanteld dan die van Magic. Wat is het advies van jouw veearts en hoefsmid? De hoefsmid kan door een goede behandeling veel verlichting geven.
kwebbelengel schreef:Zoals ik het begreep zijn de tenen ingekort, en ze hebben iets met haar hakken gedaan. Maar ik ben tot nu toe nog niet overtuigd of dit goed is. ( ik trek mijn hoefsmid niet in twijfel hoor) is meer een gevoel omdat het eigenlijk alleen maar slechter ging.
De merrie ( die heeft de ergste kanteling) hebben we deze zomer 3 jaar. En hebben we overgenomen van mensen die haar hadden opgevangen. Zij was in beslag genomen.
Zij is chronisch bevangen, en heeft af en toe enorme pieken. Maar die piek heeft ze nu al weken.
De ander hebben we in mei 1 jaar, ook zwaarverwaarloosd geweest die is acuut bevangen geworden door de vorst periode en de wei opgaan.
Hij heeft minder kanteling.
Hoe dien jij de magnesium toe? Hier zijn ook de menigen over verdeeld
Groetjes
janouk schreef:Dat is zeker een behoorlijke kanteling. En links voor een hoedenrandje aan het hoefbeen. Ik zie wel een dikke zool. Maar ik ben geen arts. Ik kan het alleen vergelijken met de foto's die ik van Image haar voorvoet heb gezien.
Beeehhh wat zei de veearts? Kan de hoefsmid je verder helpen aan de hand van deze foto's?
Patricia_86 schreef:janouk schreef:Dat is zeker een behoorlijke kanteling. En links voor een hoedenrandje aan het hoefbeen. Ik zie wel een dikke zool. Maar ik ben geen arts. Ik kan het alleen vergelijken met de foto's die ik van Image haar voorvoet heb gezien.
Beeehhh wat zei de veearts? Kan de hoefsmid je verder helpen aan de hand van deze foto's?
wat is een hoedenrandje?