Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:59

Sing ik zal over 3 weken foto's voor je maken.Help me er aan herinneren dan in het andere topic?
Ze heeft gevoelige hoeven omdat haar zool zachter is als normaal.Er was ook nog iets met die witte rand,dat was ook gevoelig ofso.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:37

Uhm 1 iemand zegt dat je 10 dagen kan wachten en dat geloof je. ( = wat je wil horen)

Meerdere mensen zeggen dat je niet zo lang moet wachten, beter andere hoefsmid kan zoeken (daarna vraag je zelfs nog goede bekappers in omgeving Ermelo) etc etc. en die geloof je allemaal niet?

Sowieso hoef ik dat topic niet te lezen want dat is geen reden om half of zelfs slecht werk te accepteren.
Ik blijf bij mijn mening, de hoeven zien er gewoon niet goed uit.
Ik zag een foto van jouw paard maar dan langer geleden, toen het paard net bij jou kwam, daar stond het lager op de hielen. Dat zag er wel wat beter uit eerlijk gezegd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:04

Krijg plaatsvervangend een zeer lijf als ik die voeten zie .
Er is gewoon langs ggejaagd met de vijl . De hielen zijn ondergeschoven .

En wat betreft wel of niet iets willen horen .... Oa ik melde dat je beter zsm de smid kon laten komen snel dan bedoel ik niet dik 10 dagen later . Of het nou in de lijn zit of niet . Dit paard staat waardeloos op zijn voeten . En ik zou in jou plaats een andere smid vragen . Betalen moet je toch , dan liever voor wat kwaliteit .

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:57

Spijt me Goya, maar die voeten zien er niet goed uit. En ik durf ook nog te beweren dat dit prutswerk is.
Ook bij de Quarter.
Kan me niet eens schelen of dit een erkende hoefsmid is of niet. Ik geef je advies wat al eerder gegeven is, zoek een andere smid of bekapper. Beetje banketstaaf om een z.g. slechte kwaliteit hoeven op 'n afstamming te gooien he? Kom nou.... Voor hetzelfde geld wat je nu hebt uitgegeven kun ie iemand krijgen die wel kwaliteit levert en ook weet wat een kwartierboogje etc. is. Succes ermee!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:31

Ik mis de modelvoetje vervolgens de richtingslijnen, de hoeven is totaal niet in een mooie verbinding bekapt. Ik zie geen afronding in die draagrand, eerder is de wand weggevijld, ook had het wand strakgevijld moeten worden vanwege die oppervlakkige scheuren en flares. Stralen en steunsels zijn niet strak bekapt, ik mis de symmetrie echt.

Het geeft niet dat je niet door hebt dat het alles zo slecht uit ziet, je heb nu ieder geval wat van opgestoken hier.

Ook burggraaf geeft schijnbaar slechte hoeven, dat had die ene klant van mij ook toen en door juist bekappen is een mooie hoeven geworden...

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:40

Het lijkt mij toe dat hij ook helemaal niets aan de hielen heeft gedaan, of zie ik dat verkeerd?
Ik vind de hielen in ieder geval ook heel hoog, en de steunsels zijn veel te lang, zou hij/zij hier geen last van gaan krijgen?

Persoonlijk vind ik ook dat je niet kunt zeggen, ik heb geen verstand van hoeven, dus dat laat ik aan mijn smid over, en hem vertrouw ik, dus wat hij doet is automatisch goed....
Voor ik Salvo kocht heb ik me verdiept in alle aspecten van paarden, natuurlijk weet ik lang niet alles, maar globaal gezien kan ik wel zeggen hoe het eruit hoort te zien. Ook zijn hoeven. Zodat ik zelf (eventueel met behulp van mensen met meer verstand van hoeven als ik hier op Bokt :D ) kan zien wat ik wel en niet goed vind aan het bekapwerk van 'mijn' smid.
Mocht ik ontevreden ergens over zijn, en ze bekapt hem dan nog niet 'beter', ga ik op zoek naar een smid die het wel goed doet...
Ik bedoel; vertrouw nooit blindelings op iemand die aan de hoeven van je paard zit, maar zorg dat je zelf ook wat (basis)kennis hebt, en blijf er kritisch naar kijken.

Succes met de hoeven van je paardje, ik hoop echt dat het helemaal goed gaat komen :(:)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:29

(*stille mee lezer*)Vind ze inderdaad ook appart bekapt, weet niet wat precies maar als mijn hoefsmid mijn paard zo achter laat hoeft hij volgende keer niet meer te komen... denk dat t net zo iets is als wat thomas verteld...

zal zondag bij mij eens foto's maken. paard is afgelopen zaterdag gedaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:41

Oeh... even offtopic maarre... Leanne heeft een paard? :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:00

weten jullie meer over een overgevoelig botje in de hoef en een spier of pees?
( chronisch en aangeboren is? )

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:49

Het bekende HKO botje bedoel je ?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:27

gohya schreef:
Hoefsmid is gister geweest.
Na het bekappen,linksvoor [de slechte hoef].
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

De voorkant linksvoor.
[ Afbeelding ]
rechtsvoor.
[ Afbeelding ]

De gezonde bekapte voorhoefjes van de Quarter.
[ Afbeelding ]
Ik wil er ook nog even bij zeggen dat de 'probleemhoeven' een bekend probleem is bij afstammelingen van Ramiro.Die hebben ook hele stukken hoef die afbreken,scheuren,hoefzweren,waaiervormige hoeven,platvoeten.
Het ligt dus echt niet aan mijn hoefsmid!

Euhm,zware carnaval gehad voor dit bekapwerk -O- ;(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 06:18

Goyha, ook ik word niet echt vrolijk van de foto's.

Ten eerste had ik niet echt verwacht dat hij de hele hoefwand er af zou halen. Ten tweede staat het paard nu op de zool, wat absuluut niet de bedoeling van de zool om een dragende functie te hebben. Ten derde is er niks aan de steunsels gedaan. Die waaieren nu als een soort dakjes over de zool heen.

Dat de hoef zo breed en uitgewaaierd is bij de hielen verbaast mij niks met dit bekapwerk.

Of de hielen hoger of lager moeten, ga ik mij niet over uitlaten. Ik heb ondertussen geleerd uit ervaring dat het heel verschillend is per paard. En ja, er zijn veel verschillende gevallen die wél te hoog staan, maar bij jou paard kan ik er niks zinnigs over zeggen.

Om het op afstamming te gooien snap ik niet. Hafingers staan bekent om goede hoeven, maar de mijne hebben geen harde hoeven zoals veel mensen verwachten. Dus dat is geen excuus.

Persoonlijk vind ik het zeer slecht bekapwerk van deze smid.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:06

gohya schreef:
Klopt ik kwam met de vraag of er spoed bij was toen er een stukje hoef was afgebroken.
Ik twijfelde zelf of dit 10 dagen kon wachten.Ik kreeg antwoord dat ik best wel die 10 dagen kon wachten.En dat kon ik wél horen.
Toen werden er vragen gesteld w.b.t. het bekapppen en de gesteldheid van haar hoef.
Daar heb ik antwoord op gegeven,en ook deze foto's geplaatst na het bekappen waar om gevraagd was.
Ik heb mijn hoefsmid voor mijn paard,mijn H.A. voor mezelf,deze hebben hier voor geleerd enz.en als je daar niet op kan vertrouwen? op wie kan je dat dan wel?op bokt?

Als mijn paard last of pijn heeft van haar hoeven dan zou ze kreupel of onregelmatig lopen.
Ze is nooit kreupel [m.u.v. hoefzweer] dus waarom zou ik me druk moeten maken om haar hoeven?

Heb je al gelezen in het topic over de afstammelingen van Ramiro??

Paard had bij ons, voor de hoefzweer er kwam, gewoon super gezonde voeten. Ook uit verhalen van eerdere eigenaren heb ik nooit gehoord dat er problemen zijn geweest en heeft het paard op een behoorlijk nivo gepresteerd en werd nog steeds recratief bereden.
Het is bij ons op stal gewoon verkeerd gegaan doordat de eigenaar niet de moeite heeft genomen het dier te behandelen ondanks veel advies van stalgenoten en hoefsmeden.Al het advies werd gewoon weggewuifd :r Daar 'lijd' het dier dus nog steeds onder.

Nogmaals: laat eens een foto maken.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:17

Koper schreef:
Oeh... even offtopic maarre... Leanne heeft een paard? :D

Ja! *\o/*(Zie profiel...)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:23

Ik had al even gekeken, gefeliciteerd! *\o/*

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:31

Koper schreef:
Ik had al even gekeken, gefeliciteerd! *\o/*

Dankje!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:12

Zinzi_jewel schreef:
Het bekende HKO botje bedoel je ?

weet ik niet, een botje in de hoef....
DA heeft er een heel verhaal uit gerateld, maar alles oppikken is toch vrij lastig

en de hoefsmid kon vorige week vrijdag niet, nu vrijdag niet en het moet nu dinsdag :(

kan iemand een ijzer eraf komen halen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:28

Kun je iets specifieker zijn ?
En als je niet begrijpt wat de arts vertelde bel de arts dan morgen even en houdt pen en papier bij de hand zodat je aantekeningen kunt maken .
En een ijzer eraf halen , waarom ?
Zijn vast smeden of handige mensen in de buurt die dat klusje even klaren

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:39

Zinzi_jewel schreef:
Kun je iets specifieker zijn ?
En als je niet begrijpt wat de arts vertelde bel de arts dan morgen even en houdt pen en papier bij de hand zodat je aantekeningen kunt maken .
En een ijzer eraf halen , waarom ?
Zijn vast smeden of handige mensen in de buurt die dat klusje even klaren

omdat de smid dus dinsdag pas kan :(

een botje in haar hoef is gevoelig, waaraan een pees weer zit en die is ook gevoelig... prescieser kan ik niet zijn :o

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:03

Ik zou ook echt een andere smid bij dit paard halen, wat een broddelwerk... :(

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:52

hallo,
Ik wil graag weer wat paardenvoetjes posten. Maar raak wel een beete in de war met al die foto's
even een opfrisser. Paard had rotstraal en is sinds juni vorig jaar van de ijzers af en wordt nu natural balanced bekapt.

linksvoor 7 januari 2013
Afbeelding
linksvoor 14 februari 2013
Afbeelding

laatste foto is helaas niet zo scherp.
rechtsvoor en achtervoetjes komen straks.
Laatst bijgewerkt door bertine37 op 15-02-13 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:58

rechtsvoor 7 januari 2013
Afbeelding
rechtsvoor 14 februari 2013
Afbeelding
ook hier is helaas de 2e minder scherp, maar zien jullie een ontwikkeling ?
Laatst bijgewerkt door bertine37 op 15-02-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:05

Er zit een week tussen het bekappen en foto's maken in !
Voeten zien er goed uit . De rotstraal verdwijnt . Middelste staalgroeve gaat meer open .
Wat een goed teken is zeker bij rot straal
Grappig de nagellak van de smid . Herkenbaar

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:10

Ik denk dat het een typefout is en dat er een jaar tussen zit.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:18

Koper schreef:
Ik denk dat het een typefout is en dat er een jaar tussen zit.

waarom denk je een jaar ?
Er zit 5 weken tussen. Foutje heb ik hersteld.
Achtervoetjes komen nog.
Ik kan ook nog wat oudere foto's erbij plaatsen, dan zie je eigenlijk nog meer verschil. :j