Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elpharo schreef:Bedankt Marieke, ik ga er es over denken. Hij leek vandaag ietsje beter volgens mijn verzorgster die ook trouw zijn voetjes nog voor me koelt. Geduld heh...
Nombrado ik ben ook wel benieuwd, je kan het twee kanten op uitleggen namelijk...of..ze krijgen niet genoeg...of teveel
mindful schreef:@ Anouk en mysa, ik heb ze van haar 2 jaar en toen ze drie was begon de zomereczeemellende. Elk jaar werd het schuren erger desondanks ze een graasmasker, deken droeg en op hooi en water staat. Ze krijgt een handje kruidenmusli als de rest eten krijgt.
Elke winter maakt ze deze periode mee sinds 5 jaar, ze telt 9 lentes nu. Getest op insulineresistentie waar zeer hoge waarden uit gekomen zijn. Cushing is het volgende zegt de veearts.
Ze heeft enorme verlaatangst en kan maar met 1 merrie opschieten (kudde van 5), ze is enorm zuur en dominant van karakter.
De hele omheining staat scheefgeschuurd, ik heb twee van die koeienborstels gekocht maar dat zijn allemaal lapmiddelen en het ergst vanal is dat ze zich vorige zomer voor de eerste maal tot bloedens toe geschuurd heeft. Haar haar moet nog bijgroeien, we zijn al februari.
Binnen 1 maand gaat ze weer beginnen schuren, de cirkel kan gewoon niet meer doorbroken worden....zoals de winters nu zijn gaat de schuurperiode alleen maar verlengen.
Mijn maag draait werkelijk om als ik aan euthanasie denk maar ik kan het echt niet meer aanzien.
Ze staat nu binnen en schreeuwt heel de buurt bij elkaar omdat ze niet bij haar maatje kan staan. Morgen ga ik onze VA contacteren om er eens over te praten![]()
Patricia_86 schreef:Ik meld mij hier ook even. Mijn pony is sinds twee weken hoefbevangen. Gelijk op zondagavond veearts erbij gehad en ascal en metacam gehad, na paar dagen veearts er weer bij en ascal trangigel en buut gehad. Kwa hoeven teen ingekort en hielen waren al mooi laag. Nu gaan we morgen naar de kliniek voor foto's. Het is nog niks verbeterd. Pony was gewoon in goede conditie en normaal nooit last van hb. Ben benieuwd wat er uit de foto's komt. Ze is aan 4 benen hoefbevangen. De moeder van mijn pony werd ook tegelijkertijd hoefbevangen, die heeft het helaas niet gered. Die was het al vaker geweest en cushing en slechte conditie.
Ninx schreef:Patricia_86 schreef:Ik meld mij hier ook even. Mijn pony is sinds twee weken hoefbevangen. Gelijk op zondagavond veearts erbij gehad en ascal en metacam gehad, na paar dagen veearts er weer bij en ascal trangigel en buut gehad. Kwa hoeven teen ingekort en hielen waren al mooi laag. Nu gaan we morgen naar de kliniek voor foto's. Het is nog niks verbeterd. Pony was gewoon in goede conditie en normaal nooit last van hb. Ben benieuwd wat er uit de foto's komt. Ze is aan 4 benen hoefbevangen. De moeder van mijn pony werd ook tegelijkertijd hoefbevangen, die heeft het helaas niet gered. Die was het al vaker geweest en cushing en slechte conditie.
Gatver, wat akelig zeg... :-(
Duimen dat het meevalt op de foto.
Je pony stond ook niet op het gras met de vorst?
Ninx schreef:Jeetje, en dit was de merrie die nog nooit bevangen geweest was?
Hebben ze enig idee hoe het kwam?
Wat een akelig nieuws, verre van hopeloos heel vaak gelukkig.... maar het is niet fijn :-(
mindful schreef:Lieve dappere mensen allemaal, ik laat jullie weten dat mijn stoere lieve Jana gisteren rustig is ingeslapen.
Haar laatste gretige blik zal ik nooit vergeten, vol levenslust en altijd zin om te eten...hoe pijnlijk haar hoefjes ook waren, ze deed gewoon door. Momenten van neerliggen en overgave werden langer en frequenter...tijd om een beslissing te nemen, tijd om onze wegen te scheiden, tijd om verlossing te brengen...het ga je goed hierboven lieve schat...eindelijk een andere wereld waar je pijnloos je gang kan gaan...