[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:40

Cinnepin schreef:
Hij is er nog!
Eigenlijk waren de foto's heel goed en zeker nog geen chronische bevangenheid. Dosis buut is iets verhoogd. Na een paar uurtjes zagen we al wat verbetering. Hopelijk blijft het nu in een stijgende lijn gaan!
Voor als nog nog reden om hem te laten gaan. Mocht hij te pijnlijk blijven kijken we verder, maar eerst knokken we nog even door.
Verder is hij en gedrag wel gewoon vrolijk en toont totaal niet zielig. Dit is ook wat de da ook aangaf. Ik liep met de tuinslag en die trok hij dus zo uit mijn handen :D

Hopelijk trek je hem er zo vlot doorheen, ik blijf duimen voor je :knuffel:

Cinnepin

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:55

dankjewel :)

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:17

Het kan echt een lange weg zijn. Dat had ik echt niet verwacht. Als mijn shet het heeft vanuit zijn PPID dan is ie er met een week of vier weer bovenop.

Mijn paard daarentegen heeft 3 maanden op Bute gestaan. Bijna 2 maanden op 2x daag 2 zakjes. Hij had erg veel pijn, maar heel langzaam, veel te langzaam naar mijn zin, zag ik verbetering. Diverse keren heb mijzelf afgevraagd of ik hem niet beter kon laten gaan, maar gevoelsmatig was hij nog niet klaar. Ik heb mijn gevoel die maanden heel goed in de gaten gehouden en heel goed naar hem gekeken. Hij staat aan huis.

Na die 3 maanden ben ik heel rustig begonnen met wat drafwerk. Daarvoor stapte ik, zodra het ging, dagelijks 20 tot 30 minuten met hem.
Helaas was hij twee weken geleden een plakijzer verloren en had hij een lichte terugval. Ik heb hem weer op een lichte dosering Bute gezet, 4 dagen 2 x daags 0,5 zakje en 3 dagen 1 x daags half zakje. Hij loopt nu weer goed, is weer vrolijk en zijn clowns gedrag is ook weer volop aanwezig. De komende dagen ga ik hem weer rustig oppakken. Hij wordt 21 jaar.

Houdt hem goed in de gaten Cinnepin en volg ook je gevoel. Als je hem moet laten gaan, voel je het vanzelf. Ik duim dat die van jou er ook weer bovenop komt.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:28

Superfijn nieuws! Ik hoopte ook echt dat dat het zou zijn en dat de beelden mee zouden vallen.

Klopt inderdaad dat het écht een hele lange weg kan zijn.
En daarna is het ook altijd opletten en rekening houden en de kleinste signaaltjes herkennen.
Dat gaat echt met vallen en opstaan, maar je wordt er steeds beter in.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:36

Dankjullie wel voor jullie reacties :) Doen me goed :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:36

Wat fijn! Ik heb regelmatig gecheckt of er inmiddels al een update was! Hopelijk gaat het nu snel wat beter met Niels!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 07:48

Fijn cinnepin

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:31

Dankjullie wel :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:06

Vandaag ook weer beter. Op t harde zie je natuurlijk nog wel de behoorlijke kreupelheid, maar vaak is dat maar 1 of 2 pasjes en dan loopt ie lekker door. In de modder zet ie lekkere pasjes, alleen inderdaad af en toe met wegstappen een pasje wat slechter. Maar hij loopt zoveel ruimer al. In de stal als ie draait zie je eigenlijk ook niet meer zo veel :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:06

Hij kan naar binnen en buiten in de middag, hij moet dan alleen als ie uit zijn boks komt een stukje over t harde en dan kan ie zo zo'n modder paddockje in

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:30

Goed nieuws!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:38

Ja zeker :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Helaas ligt er sneeuw en mag niels ff niet naar buiten zonder toezicht. Maar net waren we er even en mocht ie dus ff naar buiten. Wat ik zag was slechts een lichte kreupelheid! Natuurlijk zijn de bochten en het eerste stapje nog wat moeilijker maar daarna zag je echt zooooveeel verbetering. Van strompelen op de benen naar een lichte kreupelheid. Kom op Niels!!! Zou het dan toch helemaal goed komen?