Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Ik zit nu ook vooral in dubio, meer of minder hooi gaan voeren.
Ik kan me nu, met jullie verhalen, goed voorstellen dat te weinig hooi hier de oorzaak van was. 2 plakjes voor een paard van 500 kg is natuurlijk niet veel. Zijn jullie tijdens de hoefbevangenheid dan meer hooi gaan voeren? Omdat je normaal natuurlijk heel schraal gaat voeren.
Als het cushing is, is meer gaan voeren nu denk ik niet verstandig? Hoewel ik me echt niet kan voorstellen dat dat het is, paard is zo fit als een hoentje en mankeert niks.
Mest ziet er normaal en mooi uit. Als toevoeging balancer en lijnzaadolie, volgens advies da 2x daags 20 ml. Ninx echt waar? De zool is wel dun, hangt ook laag.... De DA dacht eerder aan mechanisch dan cushing maar als ik jou zo hoor. Terwijl we toch niet meer over straat hebben gereden dan normaal. Ja ze loopt in de paddock meer op de stenen, maar daarom heb ik de buitenritten wat geminderd. Die laatste was met de trailer naar 't bos, dus geen asfalt.
Als de klap op de vuurpijl heb ik nu ook nog een dampige pony. Die kreeg vooral stro en gras maar de dagen dat de wei te nat was kreeg ze hooi, en dan hoorde ik haar af en toe kuchen en zwaar ademen. Wou eigenlijk eerst nog eens proberen haar op geweekt hooi te zetten omdat ik dacht dat 't misschien te stoffig was, maar nu de DA er toch voor Modena was heb ik haar meteen laten kijken. Ik had de avond ervoor uit medelijden wat meer hooi dan normaal gevoerd dus de symptomen waren duidelijk. Dus die heeft nu kuil, geweekt hooi en medicijnen. En de dames moeten dus even gescheiden staan.
Zo heb je 2 kerngezonde paarden en zo run je een ziekenboog. Kuch, hink hink, kuch, gaat het hier nu.
Gypsy schreef:2 plakjes per dag voor een trekpaard kruising van 500 kg. Dat zouden wel bijzondere waarden moeten zijn dan. Zeker aangezien ze er op afgevallen is en m'n ex hb'er van hooguit 200 kg meer kreeg en nog vrolijk rondhuppelt.
Nu ik mijn bericht teruglees klinkt het niet zo aardig maar zo bedoel ik het niet, ik probeer zelf ook kritisch naar mezelf te kijken en ben blij met iedereen die meedenkt. Alles wat ik nu niet meteen ga testen onthoud ik wel voor de toekomst!