Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mariekerocky schreef:Allemaal bedankt voor het duimen, het heeft geholpen! Zijn pees is op de echo nog steeds perfect, de DA snapte ook niet hoe het warm en toch ook wel iets dikker kon zijn. Een andere oorzaak konden we ook niet vinden, maar dat had ik opzich ook niet verwacht omdat het echt de plek van de blessure was waar het warm is. Daarom gaan we nu even stappen en koelen. We gaan van 40 minuten draven en galopperen terug naar 20 minuten en dan gaan we dat weer verder opbouwen. Dan zou zijn been wel goed moeten blijven, als het dan weer warm wordt gaan we toch kijken of het niet ergens anders vandaan komt. Ik ben in ieder geval heel erg opgelucht
maresie schreef:Ik hoop dat jullie ook wat tips voor mij hebben
Hier 22 jarige haflinger die 3 weken geleden ineens stokkreupel in de paddock stond .
Dus gelijk DA laten komen en vermoedelijk hoefzweer en daar voor behandeld maar na week toch geen hoefzweer
Maar ineens dikke kogel en pees dus echo gemaakt en zijn tussenpees is erg beschadigd ( is zijn voorbeen )
Nu moet hij 6 weken op stal blijven en alleen eruit om af te spoelen daarna weer echo en dan pas stapprogramma .
Nu vraagje ...kregen die van jullie nog medicijnen un due perioden ?
En heeft iemand ervaring met lasertherapie ? Of met ice fibe boots ?
Ik heb altijd gezegd dat die van mij niet op stalrust gaat maar nu staat hij toch op stal en daar heb ik denk meer last dan mijn hafje
brighteyes85 schreef:Mijn voorkeur bij een 22 jarige zou zijn lekker het land op en daar lekker blijven lopen, als je geen haast hebt lekker een halfjaar laten lopen en dan weer een keer kijken.
Mijn paard heeft 5 dagen metacam gehad en daarna ben ik zelf met kruiden(peescompositum), olie (omega 3 is ontstekingsremmend) en glucosamine chondroitine msm (in de vorm van groenlipmossel extract). Ook heb ik lasertherapie gedaan en dit heeft het proces wel versneld en het littekenweefsel minder dik gemaakt.
Verder heb ik gebruik gemaakt van stalbeschermers van BoT. Die van mij stond overdag op de wei/paddock en 's nachts op stal. In de nacht kreeg ze dan de stalbeschermers om van BoT.