[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

streep

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Ervaring voer gevraagd. Mijn paard 20, jaar KWPN-er is vorig jaar hoefbevangen geweest. Ik ben toen over gegaan naar het voer Vitalbix. Nu staat ze weer al een tijdje in het werk maar ik merkte dat ze afval. In overleg met Vitalbix heb ik diverse combinaties van hun voer geprobeerd met luzerne en olie erbij etc. Maar ik heb niet het idee dat het echt werkt voor haar. Ik geef nu sinds een maand fibre beet extra en ik zie dat ze dit lekker vind en ook dat ze aankomt. Ze heeft onbeperkt goed hooi maar deze dame eet alleen als ze honger heeft en als ik meer geef laat ze het liggen. Nu ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met ander voer wat laag in suiker en zetmeel is maar wat wel energie geeft voor een sportief paard.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Kijk eens naar vital style weight and condition of vital style active en protein.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:23

Combinatie aan moeten komen met laag suiker en zetmeel gehalte vond ik best lastig. Ik probeer meer eiwit toe te voegen.

Amber is in het verleden bevangen geweest en heeft al jaren ppid. Daardoor valt ze snel af, vooral qua bespiering. Ze kreeg voorheen senioren priores maar dat moet lang weken. Dus nu krijgt ze crumbs van havens die ik meng met een grasbrok. Ongeveer gelijk qua voedingswaarde maar dat hoef je maar 10 minuten te weken. En als ze teveel afvalt dan zet ik haar op bodybuilder van mijten. Dat heeft wel een hoog zetmeelgehalte, maar ze doet het er goed op.

Hans ging super goed, maar die staat helaas toch weer bevangen. De dierenarts denkt door de kou. In het nieuwe jaar iig foto's maken op de kliniek om de schade te kunnen bekijken. Ben er goed ziek van.

Saga

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Ah, wat balen.
Winterbevangenheid is inderdaad wel een ding.

Voor aankomen zou ik ook kijken of je het ruwvoer kunt verhogen, aangenomen dat het ruwvoer is met laag suiker.