Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjafrane schreef:Mette schreef:Dat is ook een soort laser apparaat? Wat fijn dat jouw paard het zo goed doet!!
Het is een soort medische inflarood. Rn het draait een soort programma af. Bij zowel mij als mij stalgenooit is het geslaagd en bij haar zat de pees nog maar voor 15% vast
Fauvetje schreef:Ik volg hier ook even, heb een eigen topic over mijn blessureleed, maar hier staat veel meer informatie samen!
Even schetsen:
Merrie, 16 jaar heeft een blessure aan de aanhechting van de interosseus rechtsachter (aan de sprong). Oorzaak --> overbelasting. Dierenarts omschreef het als een equivalent aan een tenniselleboog bij mensen. Been staat niet dik en heeft niet (veel) warmer dan de andere benen.
Mometeel zijn we in de derde maand van haar revalidatie. Ze staat op een klein stukje weide en krijgt/kreeg volgende medicatie:
10 dagen ekylogyl (zalf) en previcox
Daarna 10 dagen dexamethason
Daarna terug ekylogyl en previcox
Daarna terug dexa ...
Morgen beginnen we de laatste leer previcox en daarna nog eens tien dagen dexamethason.
Daarnaast krijgt paard MSM bijgevoerd en glucosamine. Wanneer ze van de medicijnen af is geef ik haar een maand Peescompositum van Groene os en smeer ik haar been in met Phytonics Omni Milk (dit ga ik al doen zodra ze de andere zalf niet meer op hoeft). Verder krijgt ze een uurtje of 2-3 per dag -hangt ervanaf hoe lang ik er ben- back on track beschermers aan.
Paard mankt nog steeds, ik vind het heel moeilijk om verbetering te zien (in mijn topic staan enkele filmpjes).
Hebben jullie nog tips en tricks voor mij?
brighteyes85 schreef:Balen Mariekerocky, ik ga voor je duimen.
Ik moet binnenkort ook bellen voor een echo maar ik heb er een hard hoofd in. Ik kom weinig aan opbouwen toe en d'r been is af en aan toch nog wel heel warm.
Ik kijk het nog een weekje aan, dan hoop ik me ritme ook weer een beetje op te kunnen pakken, want het is kwa werk erg druk momenteel.