Karin_deB schreef:
Pfieuww ik had tijdje geleden zitten kijken naar die F4F maar niet gezien dat het zo duur was. Joppie is klein, dus ik ga maar beginnen met de 7kg en dan verder kijken hoe dat gaatEn nog even verdiepen in olie, is ook erg handig lees ik hier.
Verder beetje aan het balen. Ben ontzettend blij met het mooie weer, maar dat heeft bij Joppie zn zomereczeem weer getrickerd. En dit jaar helaas in erge mate (vorig jaar had hij het maar licht, en later in het jaar).
Zit nu helemaal onder de opengeschuurde plekken, sommige tot aan het pussige toe. Dus ben weer bezig met de reeks van 8 dagen om de dag wassen met zn shampoo, en ben aan het regelen dat ik hem zaterdag ga scheren. Hij zit zo dik in zn vacht, en heeft het daar nu te warm mee dus denk dat dat ook een groot deel van het schuren zal oplossen.
Zucht. Soms wens ik een gezond paard
Hoe is dat nou mogelijk? Die z.e.-mugjes overleven de nachtvorst niet! Bij ons is nog niks te merken, ook 'gewone' vliegen zijn er niet of nauwelijks.
Weet je wel zeker dat dat schuren van zomereczeem afkomstig is? Jeuk kan ook andere oorzaken hebben!
Op het gevaar af te "drammen": die Trias Omega ondersteunt heel goed bij zomereczeem en vachtproblemen - mijn Friesje heeft ook last van kriebels en bij haar werkt het goed.
Welke shampoo gebruik je?