Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:pocono schreef:Dank je wel Gemske. Mijn masker zit zelfs nog losser bij pokie, dan zit ie goed. Waarom bemoeien sommige mensen zich met mijn pony.
Bij ons gingen de paarden vandaag voor het eerst het land op, en ik hoorde van een vriendin dat een paar mensen bij ons op stal zeiden; 'ah wat zielig zeg zo'n masker'. ziek zijn van de dikte en van alles krijgen,das pas zielig.
Ik zou heel bot antwoorden "weet je wat pas zielig is? Als dit paard afgemaakt moet worden, omdat het teveel gras heeft gegeten"
Tjonge jonge in plaats van dat ze nou even informeren waarvóór het masker is.
MyrtheJ schreef:Ik weet wel dat brandnetel inderdaad die werking heeft, en mijn pony eet ook altijd het liefst alle brandnetels op als ze die tegenkomt. Maar ik geef zelf drainage compositum(ook via de paardendrogist te bestellen) voor een betere afvoer van afvalstoffen, en zo nog meer mensen hier geloof ik.
pocono schreef:MyrtheJ schreef:Ik weet wel dat brandnetel inderdaad die werking heeft, en mijn pony eet ook altijd het liefst alle brandnetels op als ze die tegenkomt. Maar ik geef zelf drainage compositum(ook via de paardendrogist te bestellen) voor een betere afvoer van afvalstoffen, en zo nog meer mensen hier geloof ik.
Wat heeft dat voor werking Myrthe dat drainage compositum?
Citaat:Drainage Compositum stimuleert de organen, met name de lever, nieren en het lymfestelsel, om aanwezige afvalstoffen af te voeren. Een lichaam dat belast is met afvalstoffen reageert doorgaans heftiger op allergische prikkels dan wanneer het lichaam "schoon" is. Drainage Compositum prikkelt de organen om harder te werken en werkt daarnaast opbouwend; het ondersteunt de celvernieuwing in de organen. Na een drainagekuur kan bovendien een schone start worden gemaakt: in een lichaam vrij van afvalstoffen slaan medicijnen beter aan en nieuwe afvalstoffen zorgen minder snel voor problemen.
Drainage Compositum bestaat uit diverse kruiden. Het heeft een reinigende en stimulerende werking op vele organen zoals de lever, de nieren, de darmen en ook het lymfestelsel. Hierdoor verbetert de stofwisseling, worden afvalstoffen afgevoerd en wordt opslag van nieuwe afvalstoffen voorkomen.
Drainage Compositum wordt o.a. gebruikt bij huid- en vachtproblemen zoals eczeem, jeuk, hotspot en allergieen maar ook bij (chronische) ontstekingen. Bij medicijngebruik en/of operaties met narcose draagt het, door de reinigende werking, bij aan een sneller herstel. In combinatie met Magnesiumcitraat kan Drainage Compositum goed worden ingezet bij gewrichtsontstekingen, chronische spierpijnen en overbelasting. Doordat de organen optimaler functioneren en het afweersysteem beter werkt, slaan overige geneesmiddelen sneller aan.
Voor inwendig gebruik. Bron: http://dieren-ehbo.nl/index.php?page=sh ... &Itemid=51
Welshcobfan schreef:Even een stomme vraag misschien, maar mijn pony heeft aan de voorkant van zijn hoeven een diepe deuk zeg maar, die in een halve cirkel om zijn hoef loopt: is dat de ring die ze bedoeling na hoefbevangenheid?
Arabesk schreef:Isapaardje schreef:Op dit moment voer ik in de ochtend een eigen mix van Pre Alpin Aspero (van Agrobs = grashaksel met 2,5% fructaan), met daar kruiden als brandnetel, mariadistel en kleefkruid en rozenbottel doorheen, en dan nog wat stukjes broccoli en soms zit er voor de nodige vitamines en variatie nog of wat zeewier, of een stukje pavokoek, of een stukje wortel oid doorheen. Dat varieert eigenlijk per dag en nooit grote hoeveelheden.
In de avond krijgt ze een volle hand Safe en Sound (daar zit naast weinig suiker/zetmeel, extra probiotica (yeasacc) en MSM zwavel en biotine in.
Als ik jou was voerde ik helemaal geen brok of muesli meer bij. Ook al is het 'laagst in zetmeel/suikers' je voert nog steeds een hoop zetmeel en suikers en die zorgen nou juist voor HB.
Jannepauli schreef:Citaat:maar nog veel belangrijker is om te kijken of de alvleesklier optimaal werkt
Hoe wilde je dat vaststellen? En leg eens uit waarom lever/nier niet goed werken als de alvleesklier niet optimaal functioneert?
Jannepauli schreef:Dat zeg ik ook niet, maar als IR een oorzaak is ( één van de mogelijke oorzaken) dan is het enzym-gegeven ( stofwisseling) daarmee verklaard en begrijp ik ook waarom dat middel Hippo ExHB zou kunnen werken.