Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flavlip schreef:@ lusitano ik zou je paard eerst even overdag met het graasmasker zetten, puur voor je eigen gemoedsrust, zodat je kunt kijken hoe hij er op reageert en of hij niet ergens aan blijft hangen (ter controle, dus niet de hele dag, maar even een uurtje ofzo als je er bij bent). Waarom kun je hem voor de nacht niet apart laten in zn eigen paddock? Uit je eerste post begrijp ik dat dit wel kan, maar dat jij t niet durft? Als hij de hele dag al alleen staat, met zijn eigen hooi en hier geen moeite mee heeft vind ik dit de veiligere optie, ook voor de nacht.
Jannepauli schreef:Ik bedoelde niet dat je aan ons verantwoording zou moeten afleggen hoor.. maar het geeft zeker voor jezelf wel inzicht in hoeveel je al geprobeerd hebt.. en als je paardje er dan nog zo slecht aan toe is en telkens heftige terugvallen krijgt, dan is het wellicht humaner om dat lijden te stoppen. Maar ik weet hoe moeilijk het is, mijn onlangs ingeslapen paard verraste ons keer op keer zelfs zo dat ze in de kliniek er al bekend om stond: Pauli die iedere keer op de rand van de afgrond stond en een paar dagen later weer helemaal opknapte. Ik heb godzijdank nooit in zo'n situatie hoeven beslissen al ben ik er een paar keer dicht bij geweest. Uiteindelijk heeft een dom ongeluk haar het leven gekost en toen moest ik wel. Maar.. zo moeilijk.
Ik wens je sterkte meid..