Isapaardje schreef:Een geschikt voer is een voer dat hoog in vitamines/mineralen zit en laag in suiker/zetmeel (liefst minder dan 10%).
De Subli ponybrok zit van alle 'bekende' voederbrokken het laagst in zetmeel/suiker, nl. 18%. Verder ben ik niet bekend met dit voer.
Equigard van Hippolyt vond Isabella niet zo lekker (waarschijnlijk mede door knoflook). Ik heb het in 2007 ook laten testen (biosensor) en het kwam niet als beter uit de bus als de Hippolyt Vital Muesli. Die muesli heeft echter 22% suiker/zetmeel (de Equigard 10%).
Op dit moment voer ik in de ochtend een eigen mix van Pre Alpin Aspero (van Agrobs = grashaksel met 2,5% fructaan), met daar kruiden als brandnetel, mariadistel en kleefkruid en rozenbottel doorheen, en dan nog wat stukjes broccoli en soms zit er voor de nodige vitamines en variatie nog of wat zeewier, of een stukje pavokoek, of een stukje wortel oid doorheen. Dat varieert eigenlijk per dag en nooit grote hoeveelheden.
In de avond krijgt ze een volle hand Safe en Sound (daar zit naast weinig suiker/zetmeel, extra probiotica (yeasacc) en MSM zwavel en biotine in.
Als ik jou was voerde ik helemaal geen brok of muesli meer bij. Ook al is het 'laagst in zetmeel/suikers' je voert nog steeds een hoop zetmeel en suikers en die zorgen nou juist voor HB.
Staat je paardje nu in de wei of op een paddock?