mysa schreef:Heb je die dus zelf getekend? Wat knap!
Ja, selluf gemaakt. Ik heb tekenles sinds dit jaar. Heel leuk om te doen. Gemaakt met pastelkrijt.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
cissie schreef:Het rusten op de teen lijkt me niet echt standaard bij hb, of doet je paard dit vaker? Bijvoorbeeld bij een eerdere hb aanval?
Zweren in de hoef komen helaas regelmatig voor bij paarden die hb gevoelig zijn.
Heeft je paard eerder metacam gehad bij hb? Zo ja hoe reageerde ze daarop?
Fijn dat je hs morgen kan komen om de hoeven te controleren,deze zal je waarschijnlijk uitsluitsel kunnen geven.
Sterkte!
Daphne1988 schreef:Ja kan wel maar het heeft weinig nut met metacam is mij altijd verteld.. Zal het straks even doen!
Gaven/geven jullie echt de metacam naar het gewicht of altijd wel wat meer als het echt slecht is?
Lusitano schreef:Mijn ruin staat helemaal niet op het gras. Het is een zandpaddock waar ze constant van een goede kwaliteit maar voor hem te rijk, hooi krijgen. Ze kunnen altijd eten. Dat is het grote nadeel. Ik kan hem alleen overdag apart zetten met armer hooi. Vroeg me af of het zinvol is om hem met graasmasker voltijd in de groep te laten. Enige zorg is dat hij dan vast komt te zitten in de hooibakken of dat het volume aan voer te laag is.
flavlip schreef:@daphne1988 het klinkt mij ook meer als een hoefzweer. Dan is metacam juist niet verstandig om te geven. Dit houdt de ontsteking tegen en zorgt er dus voor dat t langer duurt voor de zweer doorbreekt. Ik snap dat je op de DA afgaat (heb ik toen ook gedaan), maar na het weekend ben ik toen naar een andere DA gegaan en deze kon wel de hoefzweer vaststellen en weg/open snijden. Ik ben benieuwd wat je hoefsmid erover gaat zeggen (de 2e keer heb ik meteen mn hoefsmid gebeld). In elk geval sterkte, je paardje met pijn is altijd moeilijk.
flavlip schreef:Nee dat is logisch. Ik had hetzelfde... Is even (heel) pijnlijk voor je paardje, maar snel weer weg, relatief onschuldig zeg maar. Hoefbevangenheid (of iets anders bv een peesprobleem) is een heel ander verhaal en zeker gezien je eigenlijk alles al doet om de IR onder controle te houden snap ik dat je liever wilt dat het een hoefzweer is.