Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

M'n vito is vandaag ook geleverd. Nu hopen dat Judy het lust, anders hebben we weer het volgende probleem
Hinke schreef:Citaat:Mijn pony was tegen het eind van de zomer 2008 hoefbevangen en de hoefsmid wou hem toen speciale ijzers aansmeren. Ik heb echter lang gewacht om iets met de hoeven te doen (omdat het zo gevoelig was en hij zei dat het goed was om ze te laten groeien).
Dus ik heb een andere hoefsmid een maandje terug laten komen en wat blijkt? hoefijzers zijn helemaal niet nodig! En dat was precies wat ik zelf ook al dacht
Weet je dat zeker? Loopt je paard niet moeilijker zonder ijzers nu ze hoefbevangen is?
daarom ben ik destijds ook niet akkoord gegaan met speciale ijzers omdat hij hem moeilijk vond lopen op harde ondergrond, terwijl ik dat niet vond. Ook constateerde hij scheefstand van de benen
Daarmee was hij de eerste in al die jaren. Dus vandaar dat ik hem heb ingeruild voor een andere
hij zag geld ipv paard. (hij kwam ook rustig 2 uur (!) te laat, zonder excuses aan te bieden om vervolgens eerst een sigaret op te steken... )
Hij zag niets raars aan de beenstand en ook niet aan de hoeven (afgezien van de ringen door de hoefbevangenheid). Hoefijzers vond hij absoluut niet nodig!Hinke schreef:@myrtheJ: is jouw paard al hoefbevangen geweest?
en als hij echt dik gaat worden, zet ik hem weer op het grasarme stuk (goh het heeft toch voordelen om een zeer slecht stuk wei te hebben met voornamelijk onkruid
)
ik zeg: die man rook geld 
maar het is wel lastig om elke 3 dagen alle paaltjes weer te verplaatsen. Kost veel tijd helaas... vooral omdat ik een extreme grasallergie heb
Gelukkig staat ze op een stal waar ze goed in de gaten wordt gehouden, dus mocht er iets niet goed gaan, dan ziet iemand dat meteen.
pony is zo mooi slank nu!
en daarom ook geen dierenarts laten komen (ik was er zelf ook al best laat bij..) Ze lijkt er ook helemaal geen last van te hebben. Maar denken jullie dat die scheur vanzelf weer aan elkaar groeit? Iemand bij mij op stal zei dat de hoefsmit er misschien wat uit kon schijden en dan teer ertussen stoppen zodat het weer aan elkaar groeit... hier de foto:

Kan het beter aan de lucht laten drogen.
Ik heb een stuk van het topic doorgelezen, onze kleine pony jazz is ook wel snel hoefbevangen (24/7 weiland), we zetten haar dan in stal met kleine uitloop, een soort 'ziekenboeg weitje'.