[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:01

Wat waren bij jullie de symptomen waardoor je aan PPID dacht?
Hier is het aangeraden op de kliniek, maar de enige klacht is een gebrek aan energie, wat met behulp van een supplement al enorm verbeterd is.
Verder geen enkele verandering in de vacht, verhoogde dorst, verophopingen, etc.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:54

Dott schreef:
Cinnepin schreef:
Ah ok,

Mijn paard is ook bevangen geweest poosje terug. Die zette ik ook op stal of een klein stukje paddock zo groot als een stal. Ze mogen niet te veel bewegen. Met Buut was dit binnen een week al over.

2 weken geleden is hij ook getest op cushing en de test was positief. Hij krijgt nu pergoquin

Merk je dan verschil met die medicatie? Of is dat nu nog te vroeg om te zeggen?
Ik snap dat t niet als sneeuw voor de zon op te lossen is, maar ben heel benieuwd als het idd cushing als achtergrond heeft hoe veel/snel medicatie kan helpen en wat je dan ziet.

Eerste week was hij heel sloom en een beetje zielig. Nu lijkt hij weer op te knappen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

Polar schreef:
Hier is het aangeraden op de kliniek, maar de enige klacht is een gebrek aan energie, wat met behulp van een supplement al enorm verbeterd is.
Verder geen enkele verandering in de vacht, verhoogde dorst, verophopingen, etc.

Mijn merrie viel heel erg in en werd dus sloom. Terwijl ze juist altijd heel erg voorwaarts was. Zelfs als ze de wei op mocht ging dat van sjok sjok sjok ipv bokkend in volle galop. Grietje heb ik toen ook laten testen en die bleek het ook te hebben. Maar daar zag ik niks aan

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:10

Hm, dan is het misschien wel de moeite waard om te testen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:17

Polar schreef:

De hangbuik en zijn vacht. Heb hem een poosje terug al voor een deel geschoren.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:45

Ik ga het even overleggen als de dierenarts binnenkort komt op te enten.
Hij is wel heel erg van;"Als het geen klachten zijn, dan hoef je ook niet te testen."