Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Zyffah schreef:@Caballos
Nee! Gaat binnenkort wel gebeuren trouwens. Hij heeft wel een aantal symptomen, maar die kunnen ook gewoon door ouderdom komen. Wat mij laat twijfelen is dat paarden met cushing vaak behoorlijk afvallen & die van mij is gewoon nog verschrikkelijk dik zoals altijd
Caballos schreef:Zyffah schreef:@Caballos
Nee! Gaat binnenkort wel gebeuren trouwens. Hij heeft wel een aantal symptomen, maar die kunnen ook gewoon door ouderdom komen. Wat mij laat twijfelen is dat paarden met cushing vaak behoorlijk afvallen & die van mij is gewoon nog verschrikkelijk dik zoals altijd
Bij alle paarden verloopt ppid toch anders.
Niet alle paarden met ppid zijn mager.
cyrus schreef:Hallo allemaal,
Ik wil me hier ook graag melden. Waarschijnlijk komt er bij mij een 18 jarige shetlander die ik sterk in de gaten moet houden. Afgelopen 2,5 jaar geen noemenswaardige problemen. Hooguit tegen hoefbevangen aan. Ik heb hier wel al ervaring mee, maar vind het toch nog moeilijk. Wil graag lezen hoe jullie het doen.
cyrus schreef:Helaas is de pony niet goed.. Nu eerst kijken wat er aan de hand is.
Atypische Myopathie, Spierbevangen, Cusching.
Sinds 3 weken staat hij alleen, daarvoor nooit ziek geweest.
cyrus schreef:@ Cissy. Dankjewel weer voor je antwoord!
Wij hebben de mogelijkheid besproken dat hij toch komt, als hij goed genoeg is, maar nog van haar blijft.
Niet direct Esdoorn in de buurt, maar er zou iets met de wind mee kunnen zijn gekomen.
Ik kom zelf uit op spierbevangen..
Misschien cushing..
Het is nu wachten op de uitslag van bloedonderzoeken..