opala schreef:Hoe weet je dat jouw controleur op z'n beurt gecontroleerd wordt
Simpel, neem een erkend hoefsmid in de arm, ook als je zelf tussendoor aan de gang wilt, dan weet je dat je een "controleur" hebt die elk jaar wordt bijgeschoold.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Hoe weet je dat jouw controleur op z'n beurt gecontroleerd wordt
Dani62 schreef:Isapaardje schreef:Het gaat er hier volgens mij allang niet meer over dat NB slecht is; het gaat vooral over de manier waarop het door sommigen 'verkocht' wordt.
Het is het nationale 'zeik arno en arabesk af' topic geworden.
Angela schreef:Ik zou zelf best durven onderhouden aan een bokhoef, of bij welk ander hoefprobleem dan ook.
SpikyBlue schreef:@Isapaardje: ik denk dat jij NB niet zo goed begrepen hebt. Je moet Isabella echt wat meer over gebroken puin heen jagen (voor de Nbers: grapje!!! Smilie erbij voor het effect:).
skippy1 schreef:Volgens mij zijn wij t met elkaar eens Zahlina!
SpikyBlue schreef:@Angela:
De ‘training’, opbouw om de hoeven te harden, gaat nog wel eens in rook op. Sommige paarden zijn zo gevoelig (de hoeven worden dan door Nbers ‘ziek’ genoemd, ik noem het gewoon een hoeflederhuidontsteking van de kneuzingen) dat ze geen stap meer verzetten, of een beetje strompelen. Daar moet je dan maar doorheen om hem te helpen om de rest van zijn leven fijn ijzerloos te houden. enz..
Zahlina schreef:Oja en dit natuurlijk wel onder het toeziende oog van mezelf en mijn vriend!!!!
Zahlina schreef:Ik kijk naar het paard en vertelt me gelijk wat ik goed of fout heb gedaan en helpt me dan om de boel weer goed te krijgen
Zahlina schreef:Ik heb meerdere clinics en boeken van de verschillende stromingen van NH, sommige dingen vind ik niets en gebruik ze ook niet, sommige dingen kan ik wel vertalen naar mijn eigen paarden en die gebruik ik dan ook.
Zelfde met de traditionele dingen, sommige dingen snap ik en gebruik is, sommige dingen vind ik raar en die laat ik dan ook links liggen.
Angela schreef:Haar over stenen paden laten lopen vind ik bijna marteling, en doe ik dus ook niet. Dat is vragen om zoolkneuzingen.
suleilitha schreef:Kan een mooie smeerpijperij met veel irritatie opleveren als je bedenkt dat je een parcours moet afleggen van tegen de 20 km. met daarin een paar waterhindernissen, lekker voor de voeten van het paard!
suleilitha schreef:Kan een mooie smeerpijperij met veel irritatie opleveren als je bedenkt dat je een parcours moet afleggen van tegen de 20 km. met daarin een paar waterhindernissen, lekker voor de voeten van het paard!
Citaat:@suleilitha, hoe komt het dat je vaak zo defensief tot zelfs agressief reageert? Ipv bovenstaande reactie had ook kunnen vragen "Geeft dat dan geen irritatie aan de huid?" Je neemt zomaar iets aan, en vrijwel altijd in het negatieve. Jammer hoor.
suleilitha schreef:Bovendien heb ik ponies gezien waarvan de pootjes spek en de spek open lagen na het gebruik van hoefschoenen in deze tak van sport.
suleilitha schreef:Puinpad in de wei, galopperen op asfaltwegen, het begint mij op te vallen dat het in het land van PN omgekeerde wereld lijkt.