Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:31

Ziet er minder beroerd uit TS en je paard oogt vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:56

Even ter vergelijking, zo ziet ze er uit als ze wel heel veel pijn heeft. Zelfde paard, zelfde gewicht, maar dan opgetroken buik van de pijn (dit was met de hoefzweer), en zoals te zien, nog steeds een glimworm:

Afbeelding

Ik ben overigens al bij een andere kliniek nu met dit paard, en van Nassau vind ik gewoon echt te ver.
De smid die haar nu behandeld heb ik ook echt wel vertrouwen in, ik heb van Nassau gemaild om hun mening en advies te horen. Als het heel anders is dan wat mijn smid doet zie ik wel weer verder. Misschien dat ik die 2 met elkaar in contact ga brengen dan, misschien dat ik van Nassau om aanbevelingen vraag, maar ik zie het niet zitten om met mijn paard helemaal naar van Nassau te moeten reizen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:09

Als je contact met van Nassau wilt zul je echt moeten bellen, mailen heeft niet heel veel zin. Ik heb ook eerst een mailtje gestuurd en na een week niets gehoord te hebben toch gebeld. Bellen moet je in de avond doen, geen probleem zei hij. Ze krijgen honderden mailtje per week. Je kunt tijdens telefonisch contact afspreken dat je de foto's nogmaals mailt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:12

Een paard dat glanst is niet perse gezond hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:46

Zelf heb ik nooit bericht gehad op mijn mailtje, dus bel advies is een goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:49

Bijke gisteravond;

Ik denk dat de smid toch gelijk had met een kneuzing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:50

Ik kan er nog steeds niet zo enthousiast van worden hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:52

Toch vind ik dit al wel heel veel beter dan een week geleden! Ik ben hier blij mee! :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:26

ze is zeker beter maar dit is toch verre van goed? Zou er inmiddels niet veel meer schade zijn in het lijf door het ontlasten van dit been?

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:27

Zo wat zit iedereen te zeuren op de ts ( Shanna). Volgens mij heeft ze alles voor haar paardje over. Wat een gekat en insinuatie's zeg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:21

Shanna schreef:
Toch vind ik dit al wel heel veel beter dan een week geleden! Ik ben hier blij mee! :D

Het ziet er ook beter uit gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:05

Ik heb inmiddels ook reactie van van Nassau ontvangen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:17

Shanna schreef:
Ik heb inmiddels ook reactie van van Nassau ontvangen.

Oh wat fijn! Wat zei hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:24

Het kwam er globaal op neer dat mijn smid het zelfde doet als wat hij aanraad, al zou hij hier wel beslag onder plaatsen en verwijderen hun geen hoefwand bij white line disease (vind ik een verrassende inkijk, tot op heden legt elke smid de WLD bloot zodat er zuurstof bij kan komen, maar in dit geval is de hoefwand verwijderd wegens ontschoening en dus niet wegens de WLD). Nu is beslag volgens mijn smid niet mogelijk omdat daar niet voldoende hoefwand voor is, dus ik heb gevraagd hoe van Nassau dat beslag voor zich ziet en of hij smeden in mijn omgeving kent om aan te bevelen (ze hebben tenslotte ook een hoop smeden opgeleid).

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:04

Op hun website staan de hoefsmeden waar zij mee samen werken. www.hoofcare.nl
Staat ook heel veel informatie op over veel verschillende hoefproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:17

Ja dat vind ik dus ook het verrassende aspect aan de mail, op hun site staat dus dat ze wel de hoornwand verwijderen bij WLD. De smeden die op hun site staan komen allemaal uit dezelfde omgeving (brabant/ zeeland?), ik kom uit overijssel. Ik ga niet helemaal met mijn paard richting brabant/ zeeland voor een hoefsmid als het niet nodig is, en in dit geval vind ik het niet nodig. Als ze een smid kennen uit mijn omgeving kan ik daar altijd contact mee opnemen (als ik die niet al bij mijn paard gehad heb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:39

-O- k*t..!

Ik vond dr gisteren al weer slechter lopen maar vandaag is ze nog erger.. Gelijk weer doorgestuurd naar de smid..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:02

Wat erg. Sterkte.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:12

|( sterkte!

Ik zou zoveel mogelijk deskundigen in Nederland bellen, ik ben zo iemand die dat doet..en het heeft me altijd (nouja het dier waarover het ging) geholpen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:38

Jeetje, -O-

Het voetje ziet er ook uit als een klompje. Dat functioneert natuurlijk al heel lang niet zoals het hoort en zo komen de problemen elke keer weer terug.

Wellicht is het toch verstandig nog eens een foto te laten maken en van daaruit verder beslissen.
Het word nu toch wel een erg lang proces. :( en ik denk dat je jezelf toch eens moet gaan vragen of dit voor het dier nog wel eerlijk is.
Je bent al vanaf zomer 2014 aan het behandelen.

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:14

Begrijp me niet verkeerd hoor Hannanas, maar ik ben wat nuchterder geworden toen ik vorig jaar met (vond ik) spoed een hoefsmid nodig had bij de hoefzweer. Ik heb toen alle smeden in de ruime omgeving gebeld, ook doorgevraagd naar doorverwijzingen e.d. en nog lukte het me niet een smid te vinden die dezelfde dag nog kon komen. Ze is toen zo enorm veel slechter geweest, en de ellende zit nu helaas aan de onderkant zonder bescherming. De smid had me al gewaarschuwd dat de kneuzing alsnog een zweer kon worden, en dat zou zo maar eens nu het geval kunnen zijn.

Maar ik moet zeggen, ook mij zakt de moed hierbij in de schoenen hoor.. En ja, ook ik vraag me wel eens af of ik er niet beter een einde aan kan maken. En dat bespreek ik uiteraard ook met de dierenarts, hoefsmid, paardenhouders uit mijn omgeving. En ze zeggen allemaal het zelfde, we zijn nu al zo lang bezig, we zijn van zo ver gekomen, hier moeten we gewoon nog doorheen. En dat kan ook nog wel eens een jaar langer duren dan gehoopt. Er werd ook voorgesteld haar bij iemand anders te zetten, zodat ze uit mijn zicht is, en dat overweeg ik ook wel om te doen nu.. Maar aan de andere kant wil ik dat ook weer niet, want het is wel mijn paardje, en dit moeten we samen door gaan. Ik wil er ook voor haar zijn als steun. En ik wil weten hoe het met haar gaat. Oók wanneer het slechter gaat. ;(

We zijn inderdaad al een enorme tijd bezig, maar ze is gelukkig niet al die tijd slecht geweest. Sinds deze hoefzweer ellende is ze al heel lang (heel) slecht. Daarvoor waren de slechte periodes kwesties van weken..

Haar hoef heeft inderdaad nog steeds niet de juiste stand, de smid laat haar wel elke keer weer een beetje zakken en houdt ook bij in haar dossier hoeveel dat geweest is zodat haar pezen rustig opgerekt worden.
Doordat de onderkant mist, en ze hem nu ook echt ontlast (dus niet meer gebruikt), wordt het inderdaad echt een misvormt klompje.. -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:18

speel het dan via de dierenarts, 1 telefoontje naar Emmeloord en je kunt haar hoogstwaarschijnlijk direct brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:29

De behandelend hoefsmid van Bijke werkt o.a. bij Emmeloord (en bij kliniek waar ik de smid vandaan heb), vandaar dat ik het gewoon bij de behandelend hoefsmid houdt in deze. Als hij zegt dat ze naar de kliniek moet om welke reden dan ook, dan laad ik haar zo in. Maar als hij dat niet nodig vind omdat het enkel het verplaatsen van de werkplek is dan laat ik Bijke lekker thuis. Maar thanks voor het meedenken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:33

Maar ben jij/ je smid nou niet bang dat de hoefbeen ontsteking gewoon weer terug is? Geen precies dezelfde klachten. En ik spreek helaas uit ervaring dat dat terugkeerde. En dat zie je enkel op een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:38

Ja daar ben ik zeker wel bang voor, voor mij voelt het ook erg fout om haar zo onbeschermd te laten. Mijn DA van een andere kliniek zie ik ook prive regelmatig (onze dochters zitten in dezelfde paardrijles) en die vond de 24/7 hoefschoenen wel het proberen waard. De behandelend smid niet, maar ik ga het toch nog een keer opgooien (of de 24/7 schoen, of kunsthars, of iets anders wat niet genageld hoeft te worden (want nagelen is geen optie wegens geen hoefwand) om haar hoef te beschermen nu de onderkant zo bloot ligt..