Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:59

Sorry Rascha... Dit topic is er niet alleen voor het promoten van Equinice... ;-)...

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:18

Oh, geloof niet dat je me begreep....
Maakt niet uit.... Waar lees je dat ik ervan uit ga dat dit een Equi-N-icE topic is???

ponyparadijs

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:37

We hebben afgelopen week 15 minuten gewerkt waarvan 2x3 minuten gedraafd.
Ze is super braaf onder het zadel. Heeft (even afkloppen) nog geen gekke fratsen uitgehaald.
Vanaf morgen gaan we het uitbreiden. Dan mag ze 20 minuten werken waarvan 2x 3 minuten draven.
Zo bouwen we het steeds beetje bij beetje op.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:53

Super pony!! En ze heeft nergens last van? Ook fijn dat ze zo braaf is :)
Op deze manier zit je zo weer op je oude niveau denk ik.

Ik zit nu op zo'n 3 kwartier werken, waarvan 3 x 2 minuten draven. Zijn been wordt nog steeds een beetje warm, dus totdat zijn been niet meer reageert blijf ik op dit schema even zitten. Daan gaan we rustig aan verder uitbouwen. Ik heb tijd genoeg. Als ik van het voorjaar weer volledig kan trainen ben ik tevreden :) .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:58

Ze heeft nergens last van. Been blijft rustig. En we bouwen het rustig op. En hopen in januari weer te kunnen starten. Misschien mijn ene amazone al eind december. Die rijdt L1 namelijk. De ander zal pas januari worden die start Z1 dus moeten we toch wel al wat verder zijn.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 17:56

Wow PP wat heerlijk dat het been zo goed blijft!
En Monty dat heb je goed. Gewoon rustig aan blijven doen. Van t voorjaar zou heerlijk zijn he als je dan weer volop kan trainen.

Ik heb vanmiddag springles op een ander paard gehad. Voor het eerst dat ik gesprongen heb op een ander paard en wat is dat wennen :-D. Erg leuk hoor. Paardje vindt t leuk en is heel braaf maar alleen haar galop pfff. Je schudt alle kanten op. Ff wennen aan een houterig galopje.

Daarna heerlijk met de mijne buiten gestapt in het zonnetje. En hem ff de hemel in geprezen hoe fijn ie liep haha. Been was iets dik maar na t stappen was t gelukkig wat beter. Eerder werd t nog slechter van t stappen.

Rascha: ik dacht dat je het niet leuk vond, omdat je 1 en al Equinice bent :-D en het hier steeds flink promoot.
En het IS ook fijn spul, ben ik zeker met je eens. Toch ben ik hier ook wel even nieuwsgierig naar. Hou dat voor nood wel op stal. Heb t nu nog niet nodig gelukkig. Koel nog met de slang voorlopig.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:11

nou hier meld ik me ook maar bij aan.
wij hebben ons paard nu al 3 jaar en 3 jaar nog nooit wat gehad, en jahoor deze zomer was het raak! ook hij heeft een lichte peesblessure opgelopen door het zware land:( zijn nu 1 maan met hem bezig en volgens dierenarts duurde het nog wel 4 tot 6 weken. ( gelukkig niet langer) maar laatst DA weer even laten kijken en toen te horen gekregen dat hij vanaf u onbeperkt de paddocks op mag en 20 minuten per dag mag stappen, en wat gebeurd er komen wij gister aan heeft hij een meeegaa dik been, dit was echt niet normaal, had van onder zijn schouder tot beneden aan zijn kogel een dik been, onze eigen DA gebeld die helaas niet kon komen en er ontzettend van baalde, andere DA erbij gehaald en snapte ook niet waar dit vandaan kwam, waarschijnlijk heeft hij jeuk of iets gehad ( paard is hier nogal gevoelig op) en zichzelf een ontzettende klap gegeven! *heel fijn* maargoed, na het weekend zou het weg moeten zijn, en gelukkig was het vandaag al de helft minder! wel moesten wij voor de blessure trouwens inpakken, las dat iemand dit ook altijd deed, nou onze DA vond dit ook het beste! en het werkt wel moet ik zeggen!
nou heeeel veel succes nog iedereen en hopen op een goed herstel!
Groetjes!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:17

Nou welkom rubyenjody hopelijk is het na het weekend weer weg getrokken. En kan je rustig verder revalideren!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:29

Ben ik een en al Equi-N-icE?? Nou ik heb de mogelijkheid gegrepen om dit bedrijfsmatig beet te pakken, toen ik de kans had.... En ja, ik vind het zelf superspul, anders had ik mijn tijd en energie er niet in gestoken om dit weer in nederland terug te krijgen.... Dat er een ander, soort gelijk produkt in de handel is, is niet raar...
Ik heb dat al x eerder gehoord, maar ken het niet... Ik ga dit dus binnenkort wel x kopen om nader te bekijken... Ook samen met mijn fabrikant... Maar er zijn toch meer merken van bepaalde produkten??? Toiletpapier bestaat nog niet alleen van Popla?? Daar is toch ook een Edet en huismerk ed van verkrijgbaar?? Knorr en Honig vertegenwoordigen toch ook beiden soep, saus, specerijen ed???

Overigens kreeg ik vandaag wel al diverse minder positieve reacties over het produkt wat jij bij Action gekocht hebt... Maar ik ken het niet, dus ik weet niet waarover ik praat....
Ik weet wel dat ik ook een zelfde principe produkt lever wat speciaal voor mensen/sporters is, en dat is niet voor dieren geschikt... Dus een andere samenstelling etc... Hou daar wel rekening mee, als je mensen produkten bij je paard gebruikt!! Maar mij maakt het niet uit, f iemand mijn produkt koopt of van de Action.... Ik ga het nl binnenort als ik weer in de stad ben ook eens bekijken....

Maar mijn bedankje was dus omdat je me eraan herinnerde, dat ik x op pad moet ervoor....
En tja.... daarvoor heb ik het soms echt te druk...
Maar ik denk dat ik het gewoon te druk met bestellingen heb, om te balen dat er soortgelijke produkten bestaan!!
Wel vind ik het vreemd dat je me iets voor de voeten gooit dat ik hier in het topic ben om alleen te promoten....
Als iemand ergens schrijft dat hij/zij een ander produkt fijner vind, perfect... Maar ik schrijf wat ik fijn in gebruik vind... En dat wij dat nou toevallig verkopen... tja...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 18:43

Hoho. Niet gelijk zo boos worden, er stond een smiley achter. Het was niet boos bedoeld.

Jij bent zelf volgens jouw profiel de oprichtster en directrice en promoter etc. van Equinice dus dat verzin ik niet dus heb dan toch wel een beetje gelijk dat je helemaal into de Equinice bent?

Maar goed, nogmaals, je vat t wat te serieus op geloof ik, zullen we het hierbij laten en weer ontopic gaan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:52

Moet zeggen dat ze het wel eens heeft genoemt hier in het topic. Maar dat ik niet vindt dat ze het overdreven veel aanhaalt. Als het koelen ter sprake komt geeft Rascha aan dat zij met equi-nice (heet het zo?) koelt. Maar er zijn hier ook zat mensen die lijken aandelen in water of traumeelgel te hebben.
Het is niet zo dat ze het vreselijk aansmeert. Respecteerd ook het feit dat een ander op een andere manier koelt.

Maar nu weer gezellig kletsen dames. Het was vast een misverstand!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:04

Heb trouwens een leuk alternatief gevonden voor het echte crossen en springen: trec. Als het been goed herstelt is dat misschien nog een leuk alternatief. Combinatie van endurance, trail en cross.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:07

Trec? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:06

Lieve dames, ik ben niet boos, niet beledigd, ik reageer alleen misschien iets te recht door...
Maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de regio waar ik vandaan kom!!
Ik heb al vaker gezegd dat het een feit blijft van ervaringen uitwisselen!! Dat moet iedereen gewoon lekker blijven doen!! En ik wijs een collega produkt niet direct af, zonder het te leren kennen... Het is makkelijk zat om iets zomaar af te kraken...

Klopt dat ik idd oprichter ben van Equi-N-icE Nederland (ik heb ook Equi-be, de en luxemburg).... Het bedrijf wat Equi fabriceert heet anders, en zit in het buitenland.... Dus ja, ik heb het naar nederland gehaald, dus ben ook directeur... Maar ik ben ook de administratief medewerkster, logistiek medewerkster, medewerker inkoop, medewerker verkoop, financieel medewerkster, maar ook de schoonmaakster.... Ons bedrijf heeft dus de naam van het produkt!!
Het promoten en adviseren is overigens heel leuk om te doen... Op beurzen concoursen enz staan!! Maar het is net zo leuk om op een beurs je potentiele klant een kop koffie te schenken, omdat het voor mij ook een sociaal gebeuren betreft.. Wij zijn in eerste instantie altijd nog paardjes liefhebbers...
Zo klaar hierover!!

Wat is TREC?? Ja een combi van andere sporten, maar vertel!!!!

Op dit moment heb ik geen idee of ik ooit nog een x terug in het zadel zal komen....
Mijn arm is zo goed als out of order, en niemand weet wat de oorzaak is, en niemand weet of het ooit nog wel eens goed komt.... Ik heb de pech dat het mijn rechterarm is, en ik ben dus extreem rechts (nee niet politiek gezien)... Schrijven gaat net aan, kleine stukjes, maar ik kan geen kopje uit de kast pakken, geen glas van tafel etc...
Dus laat staan dat ik mijn grote buffel kan opzadelen en rijden...
Hoe het ook zal aflopen met mij, hij gaat niet weg... Hij blijft bij mij.... Maar ik weet niet of ik het zie zitten om er iemand voor te zoeken... We zien wel wat de toekomst voor ons brengt!!
Neemt niet weg dat ik voor een ieder hoop dat hij/zij snel weer van zijn/haar dier kan genieten met alle goede gezondheid erbij!!!
Laatst bijgewerkt door Rascha op 15-10-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:11

Jou blessure heeft misschien ook wel tijd nodig rascha

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:30

Ik weet het echt niet.. 3 jaar geleden, voordat ik werkloos werd, had ik het ook wel in mindere mate, maar toen kon ik ook niet mijn eigen haar wassen of borstelen... Het is toen tijdlang wel beter geggan, maar nu is het weer terug.. Nu ben ik nog veel malen verder van huis.. Geen idee hoe het komt, het was er ineens weer.. En dan is het balen.. Als je paard nog kreupel staat, is het vervelend, maar dan lachte ik het weg, met grapjes als solidair aan mijn paard.. Nu is paard weer goed, maar ik niet...Mijn angst is overigens wel de spierziekte die in mijn familie voorkomt, maar niet gevonden is bij tests...Maar we zien wel wat het gaat doen.... Zolang er nog iets aan gevoel in zit, probeer ik het te behouden... Kracht heb ik er niet in, kan niet horizontaal optillen.... Maar goed.... ik kan mijn werk nog goed doen, want daar heb ik handigheidjes in gevonden..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:14

Rascha schreef:
Wat is TREC?? Ja een combi van andere sporten, maar vertel!!!!

http://www.trec-club.nl/
Misschien intressant?
Het bestaat uit 3 onderdelen.
* Een 'buitenrit' van 25-45 km. Waarbij je ineerste instantie zelf de kaart moet over tekenen.
* Een tijdsrit in stap en galop. Waarbij er over een afstand van 100-250 meter of zo snel mogelijk moet worden gestapt of zo langzaam mogelijk moet worden gegalopeerd.
* een terreinparcour met 16 hindernissen. waarbij je aan doorgang en bruggen moet denken als hindernissen.
Best grappig. Lijkt me nog niet zo makkelijk traouwens.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:22

Lijkt me heeeel gaaf, maar totaal niet makkelijk!!
Als ik moet gaan kaartlezen komt het waarschijnlijk niet goed..... Stuur mij naar Den Bosch, en ik passeer borden Zwolle..... Ik ben toch wel blij met mijn tommies.... Ik rij en zij lezen de kaart.....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:38

Hahaha ik ben ook zo hoor. Ik woon vlakbij amsterdam maar ga rustig over rotterdam naar den helde bij wijze van spreken!
Nu naar bed. Morgen de hele dag op het secretariaat zitten!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:53

Ja, zo ben ik ook hoor..... Vraag ook maar niet aan mij waar een bepaalde plaats ligt, want ik zoek ze gerust in het buitenland.... (ben duidelijk grenzeloos hihih)
Ik rij ook zelden over dezelfde route als de heenweg terug.....

Weltrusten!! Goede nacht!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 06:23

Hahahaha zo herkenbaar. Ga zeker 4x in het jaar naar Ermelo. En de eerste 3 jaar heb ik alle keren heen en terug een andere route gereden. En vraag me net hoe het kan maar het is echt zo. Hahahahaha! Nu weet ik wel hoe ik moetr rijden maar dat is dus ook pas 3 jaar later.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 08:56

PP jij was er vroeg bij;-)

Rascha: Dat is echt megabalen. Als je paard beter is en jij geblesseerd. Je weet dus nu eigenlijk niet wat t is en waar het vandaan komt?

Trec is heel leuk ;-) heb een jaar of 2 geleden eens een proefles gedaan. Paard vond het heel leuk. Je hebt wel wat sprongetjes, laag, maar ook opdrachten als hekjes openen, aan de hand een kleine opsprong doen, opstappen aan de rechterkant en nog veel meer. Dat kaartlezen lijkt me ook erg lastig maar je mag in een groepje van max.3 las ik.

Je mag hier hindernissen niet nemen zonder dat je gediskwalificeerd wordt. Bijv.als je paard iets niet kan of jj niet durft.

Qua springen allemaal een stuk minder hoog dan met een echte cross of B parcours.

Ga nu een krabber zoeken :-D en even naar de stal.
Jee heb spierpijn van de springles gisteren met dat andere paard :-D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:18

Ik zit nu op het secretariaat. Lekker de hele dag. Laatste prijsuitreiking is om 7 uur vanavond.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:39

Hee meiden! Ik ben er al even niet meer geweest... ;) Mn paard staat lekker bij mn instructrice in een mega grote stal! Het stappen gaat goed en het been blijft mooi dun. Volgende week ga ik hem eens even opzoeken!
Zo te lezen gaat PP goed vooruit, super fijn zeg!! Heerlijk toch, dat je bevestiging hebt gekregen dat je het allemaal goed doet?

Hee Monty, hoop dat het been snel gewoon dun blijft! Is voor je eigen gemoedsrust wat prettiger lijkt me ;)

En Qizz, hoe doet die van jou het?
Rascha, succes met je arm!!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:19

Dat TREC lijkt me meer een puzzelrit met die opdrachten!!
Lijkt me wel heel gaaf!! Maarja, eerst maar eens zien hoe de toekomst gaat lopen...
Daarbij is mijn buffel ook al een old timer, dus misschien zulke dingen ook eerst maar ff met hem bespreken, hihihi