Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:35

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:41

Flosje446 schreef:
Hmm, jij ziet het dus ook. Wat zie jij precies?
Ik ben er inderdaad flink ziek van dat ze wordt verkocht. Ik vind het ook heel erg eng waar ze terecht gaat komen ivm haar blessures en toch niet altijd even makkelijke karakter.

Ze is idd mooi <3 Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel zie. Ik zie wel een ruiter met een onrustige hand.
Hoe lang is ze al weer aan het bewegen onder het zadel?

Niek staat inmiddels al weer 12 dagen met een 2e peesblessure. Daar zakt je de moed ook van in je schoenen -O-

edit; ik lees dat dit de 2e keer is. Hoe lang heeft ze stilgestaan eigenlijk?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:54

.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:59

Ik vind dat ze zich wat laat vallen op rv en wat gooit met lv, vooral in een bocht/wending. Ik vind haar zeker niet zuiver, maar moet er wel even bij zeggen dat ik een zeikerd ben hoor! Misschien ook nog wat stijvigheid aangezien ze zo lang heeft stilgestaan? Ik vind haar namelijk in haar hele lijf wel wat strak, dus dat zou het ook goed kunnen verklaren.

Een paard dat verkocht wordt is altijd moeilijk vind ik, maar idd helemaal als ze een lastig karakter hebben en daarbij ook nog een blessure. Ik zal voor je duimen dat ze goed terecht komt!

Potverdorie singasong, het zit jou toch ook niet mee he?! Voor jou ook een :(:) En ik hoop dat Niek snel weer opknapt.

Dan ook maar even een update van deze kant, met Zhuf gaat het eigenlijk wel heel goed. Ze is en blijft gewoon een draak onder het zadel en soms zit ik ff met mijn handen in het haar als ze zo lastig doet. Maar dan bedenk ik me altijd dat ik niet moet zeuren en blij moet zijn dat ik kan rijden. :D Gister had ik haar aan de longe en toen vond ik haar rechtsvoor iets minder, maar dat was echt minimaal. Ik was de enigste die het zag, dus was denk ik wat spierpijn. Zal eens kijken of ik haar binnenkort op film kan zetten, kunnen jullie even meekijken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:12

.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:26

Flosje446 schreef:
Ze staat al meer dan een jaar stil. Tussendoor nog weleens wat pogingen gedaan om haar weer op te bouwen, maar dat ging iedere keer na 2-3x mis. De manier waarop ze loopt zou ook nog wat slapte kunnen zijn. Zoals ze nu loopt heeft ze heel lang niet gelopen, ook voordat bleek dat ze meerdere blessures had.
Dat je niet veel ziet, kan wel kloppen. Ik moest zelfs de dierenarts de 1e keer op de kliniek er op wijzen waaraan ik kon zien dat Diosa niet goed liep.

Wat balen van Niek dat hij weer een peesblessure heeft. Daar ben je dan wel weer eventjes zoet mee.

Gaat ze dan na een jaar stilstaan niet iets te hard? Zou die galop zeker achterwege laten en haar eerst eens gaan inbuigen, slangenvoltes rijden in stap e.d. zodat ze soepeler wordt.
Ben wel een zeikerd hoor wat dat betreft. Ik ga altijd liever te langzaam dan te snel, ook al denkt het paard daar vaak anders over ;)

Denk niet dat ik nog op Niek zal kunnen rijden. We vallen op het moment van de ene in de andere blessure door z'n eigen domme akties. Is'ie eindelijk na jaren van z'n headshaking af, krijgen we nu dit.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:40

.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:44

Wat zuur van Niek singasong :(:)

@Flosje, ik vind haar ook niet zuiver :n Voornamelijk rechtsvoor inderdaad in draf, vind het moeilijk te zeggen of het daarin zit of dat ze iets anders ontlast. Maar ik zou dit niet vertrouwen, ik geloof ook niet zo dat dit stijfheid is :o Maar ook ik ben daar heel kritisch in hoor.
Wat moeilijk dat ze te koop staat! :(:)

@AL, super dat Zhuf het goed doet nu!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:57

.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:11

Flosje, wat sneu voor je zeg dat ze te koop staat.
Zou het niet rijdtechnisch op te lossen zijn? En past het zadel ook nog goed bij haar? Ze zal wss wel een stuk breder zijn nu dan een jaar geleden?

Voorlopig mag Niek niets. Een week of 3/4 geleden had hij ineens ontstoken schouders. Twas net een oud mannetje als hij opstond. Niet leuk om te zien maar het werd na beweging (=in de wei) wel beter en dan kwam hij aan het eind van de dag weer ruim dravend uit de wei. Toen zo'n 2 wk. geleden ineens weer een peesblessure erbij aan z'n voorbeen. Het zal wel met elkaar te maken hebben. Als je stijf bent dan kun je natuurlijk iets overbelasten. Ik behandel hem er ook weer voor. De eerste dagen leek het weer beter te gaan maar nu lijkt het eigenlijk weer slechter dan het was. Hij loopt wel maar je ziet hem toch echt wel onregelmatig zijn op zijn voorbenen. Aan het eind van de dag is het beter dan aan het begin.
Ik ben echt konstant bezig in mijn hoofd met 'waar trek ik de grens'? De ellende is dat hij verder eigenlijk voor een 21 jarige nog heel 'goed' is en er ook vrolijk onder blijft. Maar ja, die benen hè.... die moeten wel dat lichaam dragen.

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:20

Moeilijk is dat he singasong :(:)
Ik heb er met Poon destijds heel bewust voor gekozen om te stoppen op het moment dat het nog wel kan en hij nog vrolijk was, ik wilde het moment dat het net niet meer ging niet afwachten :n
En ja, misschien is hij een maand te vroeg gegaan. Maar ik had liever een maand te vroeg dan 1 dag te laat. Maar goed, het blijft gruwelijk moeilijk!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:38

Ja, het is idd moeilijk. Alleen ben ik nog maar net bezig met behandelen en om dan nu al te zeggen ik trek hier de grens is mss te vroeg?? Ik lees in jouw profiel dat je heel lang met Poon aan het revalideren bent geweest dus dan ben ik natuurlijk nog nergens v.w.b. die pees dan.
Ik zit nu trouwens weer te wachten op een uitslag of hij Borrelia heeft. Vorige week heb ik een teek bij hem weggehaald (Nimf) en ik moest 1 wk. wachten om het te laten testen. Want na 1 wk. zit het in het 'systeem' als hij besmet is en kan je dit pas 'meten'. En als hij besmet is kan dit ook nog wel eens meespelen v.w.b. de pezen.

Heb van de week een fles Tri-tec 14 besteld en ga hem daar mee behandelen. Ben al die rot(steek)beesten zooooo zat :(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:30

Singasong, is er eigenlijk een echo gemaakt van de pees van Niek? En hoe erg was het?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:03

Aukelizzy, nee er is geen echo gemaakt. Het is met een Lecherantenne bepaald. 12 slagen gaf hij aan en dat is eigenlijk nog niet zo'n erge verrekking aangezien 19 slagen 'gezond/goed' is. Maar dat is gedaan op de dag dat hij hem verrekt heeft. Wat hij in de dagen er na nog heeft uitgespookt met die pees zegt dan weer niets over hoe het nu is.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:34

.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 15:08

Flos, wat je ziet aan onregelmatigheid kan ook 'n balansprobleem zijn natuurlijk.
Gimli is ook zo'n 'zeikerd' wat dat betreft, als-ie éven niet correct door 'n wending gereden wordt loopt ie vaak 'n paar passen niet goed.

Vervelend van Niek zeg singasong, schiet ook maar niet op hè :(:)

Wel fijn dat Zhuf goed gaat, das weer 'n positieve vibe door 't topic. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:39

Flosje446 schreef:
@singasong: Ik zou dan misschien toch voor de zekerheid een echo van de pees laten maken. Dan kan je goed zien wat er nu aan de binnenkant van het been gebeurd. Hopelijk knapt Niek snel op. Het lijkt me nu nog wel een beetje vroeg om te zeggen hier trek ik de grens. Maar ik kan de situatie natuurlijk niet zo goed inschatten hier vanachter mijn laptop.
Vandaag heeft Dioos even rust en dan morgen longeren zonder hulpteugels. Dan kan ze dus even helemaal los bewegen en kan ik ook zien of het zadel van invloed is op het lopen. Daar dacht ik zelf namelijk ook al aan.

Nee ga geen echo laten maken omdat ik alle vertrouwen in die Lecher heb. Die kan overigens elk peesje/spiertje en botje doormeten. Maar dat weet je vast wel ;)
Ik tob nu al zo'n 4 jr. met hem en dan wordt het soms wat veel. Ik zit er ook te veel mee in m'n hoofd en kan dit soort dingen niet loslaten :o Daarbij staat hij ook nog achter mijn huis dus ik zie hem tig keer per dag. Maar eigenlijk heeft hij alle dingen die hij de laatste 4 jr. heeft gehad ook weer goed doorstaan en ik hoop dat dit ook weer goed komt natuurlijk.

Ben benieuwd of Dioos morgen beter loopt tijdens het longeren?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:53

Aukelizzy schreef:
IDan ook maar even een update van deze kant, met Zhuf gaat het eigenlijk wel heel goed. Ze is en blijft gewoon een draak onder het zadel en soms zit ik ff met mijn handen in het haar als ze zo lastig doet. Maar dan bedenk ik me altijd dat ik niet moet zeuren en blij moet zijn dat ik kan rijden. :D Gister had ik haar aan de longe en toen vond ik haar rechtsvoor iets minder, maar dat was echt minimaal. Ik was de enigste die het zag, dus was denk ik wat spierpijn. Zal eens kijken of ik haar binnenkort op film kan zetten, kunnen jullie even meekijken.

+:)+ Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Zhuf.
Ben benieuwd naar een filmpje :j

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:58

aukelizzy goed om te horen dat Zhuff goed gaat. dat gaat vast helemaal goed komen!

Mijn paardje zou toch terug gaan naar de handelaar? nou die krabbelde op het laatste moment toch terug. :+
dus ik zal het tracject met hem doormoeten... gelukkig is de klik reuze tussen ons, en volgens sander de blauw is het een hele lichte blessure... wish me luck dus!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:59

Pfoe dat is wel weer even een nieuwe bocht in de (emotionele) achtbaan.... Heel veel succes! En sterkte :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:06

Die handelaar krabbelde toch terug? De beslissing wordt je zo dus uit handen genomen. :(:) Als Sander zegt dat het een lichte blessure is kun je daar ook wel van uit gaan. Neemt niet weg dat je een lange weg van herstel te gaan hebt. Heel veel sterkte en succes..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:57

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:57

wat is lecher voor methode?? daar heb ik nog nooit van gehoord,
Morgen gaan we naar bodegraven om zn hoeven te laten beslaan, ben benieuwd of hij op speciaal beslag komt dan.
Dan over 3 weken zn hoefbandjes checken, en indien nodig inspuiten. daarna ga ik 3 weken op vakantie, dus geef ik de zorg uit handen, dan zou ik nog 3 weken moeten stappen en dan zitten we inmiddels op 12 weken, volgens sander zou ik dan zo langzamerhand wat kunnen gaan draven op het harde.... ik denk dat we al met al wel een maand of 4 of 5 uit de roulatie zijn.
omdat het paard pas 3 maanden onder het zadel was voor de blessure zal de handelaar hem een maand kosteloos in training nemen om hem dan weer goed op te bouwen.... zeker een hele nare start, maar ik probeer positief te blijven, omdat er volgens sander en bart niks kapot is gelopen en we er zeker op tijd bij zijn. We gaan uit van een voorspoedig herstel
ondertussen lees ik nog steeds mee in dit topic en ik zal ook updates plaatsen!
iedereen die nu nog in de revalidatieperiode zit.... heel veel sterkte! gelukkig hebben we mooi weer! :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:03

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:04

Flosje, beterschap met je knie :(:)