speciaal beslag voor white line disease... niet mijn paard, gelukkig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:ik zou willen dat de easyboots passen... Maar ze zijn gewoon veel te lang... Jammer genoeg...
de genen die nu zouen moeten passen zijn de old mac's original. Maar ik vind ze zoo lelijk/lomp
Needje schreef:Hoe zit dat voor dan? Zit dat vast bovenaan de voet?
jackie schreef:Peelie schreef:ik zou willen dat de easyboots passen... Maar ze zijn gewoon veel te lang... Jammer genoeg...
de genen die nu zouen moeten passen zijn de old mac's original. Maar ik vind ze zoo lelijk/lomp
ik heb ooit een paar gehad. ik vond ze ook niet mooi......maar goed, als niks anders pastze waren wel functioneel.
weet je zeker dat je paard geen flares heeft? vind het wel apart dat de hoeven breder zijn dan lang.
Peelie schreef:Mara heeft
Lv: 13,5 breed en 12,7 lang
Rv: 13,8 breed en 12,5 lang
renegade's zijn dus te lang...
jackie schreef:Peelie schreef:Mara heeft
Lv: 13,5 breed en 12,7 lang
Rv: 13,8 breed en 12,5 lang
renegade's zijn dus te lang...
ik heb hier nog een paar easyboot bares in maat 2 liggen, alleen gepast, niet gebruikt. het prototype zonder de plaat aan de voorkant. misschien dat je haar voeten erin gepropt krijgt? ik heb ze voor mijn oude ruin gekocht, voor hem zijn ze te groot. zijn hoeven zijn 12,5 cm (bijna) breed en lang. aangezien ik die dingen hier al een jaar of drie heb staan ga ik ervan uit dat ze nog na de oude maten gemaakt zijn en niet voor ovale voeten zoals ze het tegenwoordig doen.
Arabesk schreef:onze merrie die we met hoefschoenen met gaithers rijden heeft geen last van schuurplekken ook niet als we door de duinen rijden
Peelie schreef:Is het niet erg dan dat ze te lang zijn?
Sannessep schreef:Jackie heeft me de moeite bespaard om foto's te plaatsen van de Gloves zie ik.
@ Peelie: mijn gloves zijn ook te lang voor m'n paardje. Hij had een ronde hoef, even lang als breed, maar ik ga ervanuit dat als de hoefjes weer goed aangegroeid zijn, dat dan de lengte weer wat toeneemt (nu zijn ze echt te kort). Tot vanavond toe zijn ze goed blijven zitten en hij heeft ze vanaf vrijdagmiddag 23 uur per dag om.
Vanavond was hij aan één kant uitgegaan, waarschijnlijk doordat hij geschrokken was (hadden vandaag familiedag en neefje vond het leuk paard te laten schrikken, helaas was ik er niet direct bij, hoorde ze alleen hobbel-de-bobbelen achter de schuur dus was maar ff kijkje gaan nemen en hem even uitgefoeterd...).
Verder zag ik helaas wel een klein schuurplekje, aan de bovenrand van de gaiter zeg maar (aan de andere voet als waar hij uit gegaan was, dus daar kwam het niet van). Het is niet zo erg, maar ik moet denk ik even beter opletten als ik de gaiter vastmaak (niet te los en niet te strak zeg maar).
Sannessep schreef:Scoxxx, ik wil niet opdringerig zijn, maar heb je ook een blik geworpen op mijn shet's voetjes? Ik zou heel graag willen weten hoe je daarover denkt en of je nog tips voor me hebt... hij loopt best wel gevoelig als we in een drafje over verharde weg gaan...
scoxxx schreef:Welke blz staan die? 24
Overgewicht? Ja, maar niet meer dan gemiddelde shet, zeker te dik maar niet in het extreme
Voerbeleid? Hooi, af en toe (lees 2x per week of zo) wat aardappelschillen/appel/wortel, soms wat gras.
Frequentie hoefsmid? Rond 8-10 weken
DA al geweest? Nee, zo erg is het niet
Al eerder soortgelijke klachten gehad? Ooit eens door buurman laten bekappen, toen enorm gevoelig, maar dat kwam door inéén keer veel te kort.
Vrij plotseling gevoelig? Nee, loopt al lange tijd wat korter op verharde wegen (sinds dat ik ben begonnen met lopen/fietsen enz valt me dat pas op, heb daarvoor eigenlijk altijd in de wei of bak met hem gewerkt).