nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:06

In de meeste Easyboots kun je ook zooltjes doen voor meer demping.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:11

Kan je die zooltjes gewoon meebestellen? Ik vind de Glove er goed uitzien, en zoek een schoen die makkelijk aan- en uit te trekken is. Ik weet niet hoe die van Smit nu zijn, maar destijds was het echt een gedoe om ze aan en uit te krijgen.
Hij heeft wel een mooie site trouwens.
De schoenen moeten natuurlijk goed blijven zitten, maar ik rijd met dit paard toch altijd heel rustig.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:24

Bij de Epics kun je zolen zo meebestellen en zijn ze ook in diverse diktes/hardheden te krijgen.
Hoe het met de Gloves zit weet ik eigenlijk niet.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:40

singasong schreef:
Die van mij heeft ook schoenen van Smit en is er nog nooit mee gestruikeld. Ik denk dat als ze struikelen met een schoen (of met een ijzer) dat de maat dan niet juist is.

Die van Smit worden op maat gemaakt, dus lijkt mij dan vreemd dat de maat niet goed zou zijn.
In ieder geval liep/loopt mijn pony beter op de easyboots dan op de Smitjes.
Daarbij vind ik zelf ook de easyboots veel fijner in gebruik, handiger aan te doen.
Moet zeggen dat ik op dit moment dus Cavallo gebruik (omdat de maat easyboot die ik heb vanwege de vergroeiing van de hoefbevangenheid niet meer goed past en te snel uitgaat). De Cavallo's ben ik tot op heden ook heel tevreden over. Blijven goed zitten, makkelijk aan te doen.
Wel lompe schoen om te zien, geen opzet (eventueel wel in het harde plastic te vijlen) en harde zolen. Maar ook hier heb ik zelf een zooltje ingemaakt (zoals ook voor de easyboots).
Er zijn ook kant en klare zolen.

Op mijn website heb ik de diverse hoefschoenen die ik heb of heb gehad op een rijtje staan met hun voor en nadelen. Allen maat shetlander en de gewichten van deze maten erbij. Uiteraard worden schoenen per maat wat zwaarder, maar de verhoudingen zullen gelijk blijven.
www.home.versatel.nl/remcodo/isahoef.html

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:44

Eigenlijk verbaas ik me er een beetje over dat er steeds terugekomen wordt op het gewicht van een hoefschoen. Gezien het feit dat een paard toch heel wat gewicht met zich meekrijgt van de ruiter en van het (western) zadel zou dat toch geen bezwaar moeten zijn?
Het woord demping klinkt heel aanlokkelijk maar zonder schoenen hebben ze ook geen extra demping op straat toch....

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:59

Niet helemaal mee eens.
Heb zelf een shetlander ... normaal standaard ijzer weegt in shetlandformaat 250 gram. De easyboots hebben ook dat gewicht, maar bijv. de Cavallo weegt ruim 400 gram.
En omdat ze die maar af en toe eens aanheeft, kan ze niet 'wennen' aan dit gewicht en vraagt het volgens mij extra spierkracht om dat gewicht op te tillen.

Wat de demping betreft ... gezonde hoeven maakt niet uit. Maar bij zieke hoeven of artrose of al dat waardoor een paard op het harde niet lekker loopt cq draaft, is het wel fijn dat je wat aan demping kunt doen (altijd het bosgrond idee zeg maar).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:52

Margee schreef:
Eigenlijk verbaas ik me er een beetje over dat er steeds terugekomen wordt op het gewicht van een hoefschoen. Gezien het feit dat een paard toch heel wat gewicht met zich meekrijgt van de ruiter en van het (western) zadel zou dat toch geen bezwaar moeten zijn?
Het woord demping klinkt heel aanlokkelijk maar zonder schoenen hebben ze ook geen extra demping op straat toch....

Ik zou ook liever zonder schoenen maar die van mij is nogal gevoelig op steentjes. Alleen op de voorhoeven dus vind de hoefschoenen een uitkomst. Ik ben het met je eens dat het gewicht van de hoefschoen soms overdreven wordt als je kijkt met wat voor gewicht mensen de rug van een paard belastten.

Ingrid: kan me voorstellen dat als de hoeven veranderen van je paard dat hoefschoenen niet meer passen, ook die van Smit niet. En dan kunnen ze ook gaan struikelen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:56

singasong schreef:
Ingrid: kan me voorstellen dat als de hoeven veranderen van je paard dat hoefschoenen niet meer passen, ook die van Smit niet. En dan kunnen ze ook gaan struikelen.

Ze heeft van het begin af aan met de Smitjes lopen struikelen. Althans struikelen ... van die haperingen en niet lekker voorwaarts zijn met die schoenen. Ik heb onderweg ook wel eens commentaar gehad dat ze liep te krabbelen, maar zag dat niet als ik achter haar op de bok zat. Tot ik eens een filmpje maakte ... ik schrok er wel van. Ze liep echt niet lekker op de Smitjes.
Met de easyboots liep ze wel altijd erg goed en vlot, van het eerste begin af aan.

Nu krijg ik de Smitjes niet eens meer aan en de easyboots vallen te snel uit. Vandaar de Cavallo ... ook lompe schoen om te zien, maar ze struikelt er absoluut niet mee ... mij een teken dat ze lekker zitten :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:01

reiziger schreef:
Kan je die zooltjes gewoon meebestellen? Ik vind de Glove er goed uitzien, en zoek een schoen die makkelijk aan- en uit te trekken is.

In de gloves kunnen geen zooltjes is mij verteld ....

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:18

Ah, dat is jammer.
Ik denk toch dat het wel een verschil is of een paard gewicht heeft op z'n rug, of onder aan zijn voeten hangen..Voor een gezond paard komt het misschien niet zo nauw, bij de mijne met alle (oude) blessures in voet en been en nu ook bewust lichte ijzers neem ik gewicht wel mee in m'n keus voor welke schoenen ik ga.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:32

En ik denk zelf ook; als je die keus hebt, waarom zou je het dan niet doen?

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:40

Wie heeft er ervaring met de cavallo hoefschoenen? Ik zit hierover na te denken voor komende zomer als ik weer met de kar kan gaan rijden en dus veel asfalt tegen zal komen :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:13

ikkebenmar schreef:
Wie heeft er ervaring met de cavallo hoefschoenen? Ik zit hierover na te denken voor komende zomer als ik weer met de kar kan gaan rijden en dus veel asfalt tegen zal komen :)

Ik heb delta hoefschoenen (bijna hetzelfde als de cavallo's) en bij mijn paard zitten ze als gegoten. ik heb alleen achterschoenen. voor z'n voorhoeven hadden ze helaas geen passende maat. ze zijn makkelijk aan te krijgen en zitten stevig vast.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:22

Ik heb ze nog niet zo lang, maar ze bevallen mij en nog belangrijker, onze pony, tot op heden uitstekend. Zijn heel makkelijk aan en uit te doen, goed schoon te maken en blijven goed zitten, ondanks dat ze in mijn geval echt wel wat te groot zijn. Nu heb ik dat opgelost door zelf een soort van 'binnenvoering' te maken van ondertapijt met zijkant-opzetstukjes :D

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:21

Ik ga van de week de Gloves bestellen.. ben alleen een beetje huiverig omdat ik bang ben dat ze niet goed zullen zitten of zoiets en dat zou ik toch wel heel erg zonde van het geld vinden!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:15

Ik zag dat verzendhuis Agradi ook easyboots verkoopt, zag alleen niet de gloves op hun site. Zal ze morgen eens bellen, ze zitten bij mij om de hoek :D . Boa hoefschoenen verkopen ze ook. Op de site van Klaas Feuth zag ik dat die heel geschikt zouden zijn voor paarden met HKO. Ik heb wel vaker wat gekocht bij Agradi, misschien krijg ik ze zover dat ik de schoenen eens mag bekijken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:22

ladyjoy schreef:
Ik ga van de week de Gloves bestellen.. ben alleen een beetje huiverig omdat ik bang ben dat ze niet goed zullen zitten of zoiets en dat zou ik toch wel heel erg zonde van het geld vinden!

Vraag even na of je ze mag ruilen.
Tot op heden ben ik nog geen bedrijf tegen gekomen die de schoenen (mits onbeschadigd) niet terugneemt, zelfs niet als je via internet besteld. Mits in Nederland gekocht, en niet op maat gemaakt zoals de Smit-schoenen.
Ik heb zelf ooit de Bare geruild tegen Epic omdat ik de eerste totaal niet aan kreeg (de tweede met moeite).

Schoenen onbeschadigd houden is wel te doen als je past met een schone hoef en onderbeen die je in een plastic zak(je) doet en zorgt voor een goede ondergrond, liefst zacht zodat je ook het paard wat kunt laten lopen zonder direct krasjes op de schoen te krijgen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:46

Bedankt voor de tip Isapaardje! Zal ze zeker met zakje/schone ondergrond passen! Gewoon op een deken of dekje laten staan :D

Weet iemand of de powerstraps per paar of per stuk verkocht worden? Logisch lijkt me per paar.. ik bestel op natuurlijk ruiterschap.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:20

Agradi wil ze wel bestellen zodat ik ze kan bekijken +:)+ Mocht ik het doen, dan ga ik ze ook zeker passen met een zakje en een dekje eronder, goeie tip!

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:24

ladyjoy schreef:
Bedankt voor de tip Isapaardje! Zal ze zeker met zakje/schone ondergrond passen! Gewoon op een deken of dekje laten staan :D

Weet iemand of de powerstraps per paar of per stuk verkocht worden? Logisch lijkt me per paar.. ik bestel op natuurlijk ruiterschap.

Volgens mij per stuk.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:29

Oke das jammer. Nou, heb Gloves in de maten 2.5 en 3 besteld en 2 power straps, meteen voor het geval dat :P

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:28

Zo! Om 16:30 besteld en nu ik net thuis kom heb ik al een mailtje met dat ze onderweg zijn! :D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 22:01

spannend ladyjoy en reiziger. succes ermee!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:07

Tadaaa ik heb ze al binnen!

Is alleen iets mis gegaan.. ik had 2 powerstraps ingevuld maar op het lijstje staat maar 1 en ik heb er dus ook maar 1.. :(

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:24

Ow dat is balen zeg!
Houd je ons op de hoogte van je bevindingen met de gloves?