Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Je bent of heel dom en begrijpt het echt niet, of je zit te zuigen.
Natuurlijk eet een paard geen 24 uur achterelkaar zonder te slapen, maar kennelijk maak ik te snelle gedachtensprongen voor sommigen hier.
Er wordt weer met plezier gesuggereerd dat onze paarden veel eten omdat ze er slecht aan toe zijn, heel irritant.Sommige mensen reageren alleen maar om weer een stok te hebben om mee te slaan ipv dat ze gewoon meedoen aan de discussie. Arabesk post iets 'ah we gaan kijken waar we haar op kunnen pakken!'
Prima als dat je hobby is, maar dan kom je bij mij onder de foeiknop.
Goed gelukkig zijn er ook mensen die wel normaal doen en daar ga ik dan wel mee in discussie.Citaat:***disclaimer***
Wie de behoefte voelt om mij of iemand anders persoonlijk aan te vallen/af te zeiken/af te kraken, gelieve dat via de pb knop te doen
Arabesk schreef:En ze vreten 24/7, want we slapen ook weleens bij de paarden en het eten gaat dag en nacht doorLife is simple, eten slapen spelen eten slapen eten eten slapen eten
opala schreef:Tja Ara wanneer jij wat beweert, is het voor sommigen, vaak dezelfde personen, aanleiding om het helemaal in details uit te pluizen of dat wel zo is, want je zou er eens naast zitten. Jouw hoofd moet vallen, snap je dat nou nog niet
jodi schreef:
Arabesk schreef:Je bent of heel dom en begrijpt het echt niet, of je zit te zuigen.
Natuurlijk eet een paard geen 24 uur achterelkaar zonder te slapen, maar kennelijk maak ik te snelle gedachtensprongen voor sommigen hier.
Arabesk schreef:Sommige mensen reageren alleen maar om weer een stok te hebben om mee te slaan ipv dat ze gewoon meedoen aan de discussie. Arabesk post iets 'ah we gaan kijken waar we haar op kunnen pakken!'Prima als dat je hobby is, maar dan kom je bij mij onder de foeiknop.
SpikyBlue schreef:Sizzle: hoefringen.
Bijna elke hoef heeft ze. Vaak bij veranderingen zoals nieuw voer, veel/weinig gras, ziekte, trauma.
Bij hoefbevangenheid zie je spreidende hoefringen, soms hele flinke.
De hoeven zijn het dagboek van het paard.
Sizzle schreef:Ook paarden die snel bevangen worden vormen standaard elk voorjaar een ring als de baas niet voorzichtig is.
Kymalin schreef:Sizzle schreef:Ook paarden die snel bevangen worden vormen standaard elk voorjaar een ring als de baas niet voorzichtig is.
Dat klopt niet. Ze kunnen zo'n ring krijgen wanneer ze hoefbevangen zijn geweest, maar niet standaard elk voorjaar als je niet oppast. Ze kunnen net zo goed in het najaar of in de winter hoefbevangen worden.
opala schreef:En dan nog ... heb je een stappenteller op de wei, dan moet die bewuste dag maar net representatief zijn voor de andere 364 dagen. Sommige zaken zijn ondoenlijk in cijfers uit te drukken.
scoxxx schreef:Mmmm, ik vermoed ernstig smid als schuldige...
Veel gemaakte bekapfout: binnenkantje hoger dan buitenkantje met als gevolg (licht) toontredend.
fransje23 schreef:Er was ook een paard met een duidelijk verschil in voeten. Een steil en hoog ander platter en normaal. Het steile been had in ieder geval een gebroken voetas. Maar nog gekker is dat het dier op die stal geboren en getogen is...