Sim0ne schreef:Hoef die ik er goed uit vind zien (qua vorm)
Helemaal met je eens. Ziet er goed uit.
Wat ik me afvraag. Klopt het dat ik nog restanten van nagelgaten zie in die hoef?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sim0ne schreef:Hoef die ik er goed uit vind zien (qua vorm)
suleilitha schreef:Verkeerde smid gehad dus. Die van mij is traditioneler dan traditioneel en vraagt altijd naar het welzijn van het paard, hoe hij loopt, etc. etc. en wat er zoal mee wordt gedaan.
henny_w schreef:Helemaal met je eens. Ziet er goed uit.
Wat ik me afvraag. Klopt het dat ik nog restanten van nagelgaten zie in die hoef?
suleilitha schreef:Als je zou lezen wat ik geschreven heb, zie je dat ik de mustanghoef alleen noem als voorbeeld voor de vorm. Ik ben geen encyclopedie.Ja, ga je nog antwoorden op mijn vraag hoe oud de gemiddelde mustang wordt en wat de grootste doodsoorzaak is onder die paarden? Of ging je iets anders doen?
suleilitha schreef:Ik vind trouwens die zwartgelakte hoef niet echt een schoolvoorbeeld van hoe een hoef van een goed TB bekapt paard in Nederland er uit hoort te zien, ik denk dat dit een plaatje is van een Amerikaanse TB die doorgeslagen is naar de Barbie-kant. Het lijkt mij een hoef van een Tennessee Walking Horse, een Morgan of een gelijksoortig showpaardje. En echt, dit is geen schoolvoorbeeld van een TB hoef zoals die er uit hoort te zien.
suleilitha schreef:Oh, ok, geeft niet. Schrik niet, de gemiddelde mustang haalt de vijf jaar amper, en doodsoorzaak nummer 1 is, niet schrikken, hoefkatrol.
Nadya schreef:Die tweede extreem stijle hoef vind ik ook echt doodeng. Brrrrrrr..... Wij hebben op het land ook twee tuigers die heel hoog lopen. Ziet er niet echt gezond uit. Heeft niets met het type paard te maken, wel met de manier van bekappen door de traditionele hoefsmid.
Sim0ne schreef:henny_w schreef:Helemaal met je eens. Ziet er goed uit.
Ik heb niks tegen beslaan of tegen tb, als het maar op de juiste manier gedaan wordt. Ik laat alleen twee plaatjes zien van hoeven die er goed en niet goed uitzien qua vorm.
suleilitha schreef:Oh, ok, geeft niet. Schrik niet, de gemiddelde mustang haalt de vijf jaar amper, en doodsoorzaak nummer 1 is, niet schrikken, hoefkatrol.
detour schreef:Hoefkatrol, komt dat in het wild dan voor?!?
detour schreef:http://www.horsesgonatural.com/
Kreeg net dit linkje van Nadya via pb (hadden even heel heftige discussie) en moet toegeven dat de hoeven die op deze site staan er eerder TB uitzien dan NB< dit valt me mee en dit geeft de burger moed.![]()
Al zal ik nog veel meer van dit soort voeten moeten zien van NB die er zo goed uitzien (ook in de praktijk) en dan kan het zijn dat ik wat minder rigoureus zal zijn in mijn beoordelen.
Citaat:maar dan groeien de zolen en stralen van jouw paard dus gewoon door,lekker...
ik las op de laatste pagina(ik geloof een reactie van kymalin) over het onnatuurlijke van het geven van een hoefvorm aan paarden in onze platte leefomgeving.
ik heb altijd geleerd dat je niet moet gaan prutsen aan de vorm van een hoef,ijzers dien je aan de hoef aan te passen.
de stand van een voet/been kun je dermate corrigeren als een paard erg jong is,daarna moet je ervan afblijven en de vorm van de hoef volgen.
dus imo is natuurlijk bekappen zeer onnatuurlijk!