Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SoshaJarig

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:02

Goh, da's altijd nog een stuk zwaarder dan ze aanvoelen.

Ben er nu lekker (nog rustig aan) mee buiten aan het rijden en nog steeds super enthousiast Pling

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:11

Djilan schreef:
Enige waar ik mijn twijfels over heb is of ze niet te glad zijn op asfalt en natte bodem.

Nou moet ik hier in de omgeving steil omhoog de dijk op via asfalt en weer steil naar beneden over van die rode gladde steentjes. Geen enkel probleem. Nog niet met nat wegdek geprobeerd (dacht ik). Maar zal het laten weten als ik daar ook meer over weet. Ik rij ook veel op het asfalt en dat gaat ook prima.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:12

Dat klinkt positief Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:19

Ik vind deze schoenen heel interessant.
Ben al langer op zoek naar hoefschoenen voor Silence en heb de Old Macs en EasyBoots gehad.
Deze waren echter niks voor Silence, de vorm van zijn hoefjes was te afwijkend en de maat die hij nodig had viel eigenlijk net tussen 2 maten in.

Hoe groot schatten jullie (de gebruikers) de kans dat ik hier wel wat aan ga hebben?
Mag uiteraard een 100% eerlijk antwoord zijn aangezien het een flink prijsje is.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:36

Ik denk niet dat iemand je daar zo even een antwoord op kan geven. Als ze pas te krijgen zijn, dan zeker wel. Ik zou niet weten waarom niet. Maar of ze pas te krijgen zijn voor jouw beestje zou ik vragen aan de distributeur. Die kan je dat denk ik wel vertellen aan de hand van een paar foto's en de maten van de hoeven.

Ik vind ze ook duur hoor, maar tot nu toe nog geen enkele spijt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:39

Ja, als ze goed passen zou ik er inderdaad het geld ook wel voor over hebben.
3x beslaan en je bent al duurder uit, terwijl deze (hopelijk) jaren meegaan.
En voor ons sowieso geen ijzers...

MoniqueBuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:23

Ik zit erover te denken om de Renegades aan te schaffen voor mijn Tennessee Walking Horse. Heeft iemand ervaringen gehoord met hoefschoenen bij een gangenpaard? Vorig jaar heb ik hem op ijzers gehad, en dan hoorde ik hem heel erg aantikken steeds. Kan het zijn dat hij dan schoenen ook makkelijk uitschopt?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:59

MoniqueBuu schreef:
Ik zit erover te denken om de Renegades aan te schaffen voor mijn Tennessee Walking Horse. Heeft iemand ervaringen gehoord met hoefschoenen bij een gangenpaard? Vorig jaar heb ik hem op ijzers gehad, en dan hoorde ik hem heel erg aantikken steeds. Kan het zijn dat hij dan schoenen ook makkelijk uitschopt?

die van mij tikte regelmatig een ijzer eraf onder het rijden en ik was ook erg bang dat ik regelmatig schoenen kon gaan zoeken in het bos. dit is tot nog toe nog geen 1x voor gekomen. ik heb nu al 2 jaar dezelfde old macs schoenen en ze zijn nog steeds heel.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:36

Djilan schreef:
Enige waar ik mijn twijfels over heb is of ze niet te glad zijn op asfalt en natte bodem.

Vandaag de "test" maar eens uitgebreid. Steile dijkhellingen met nat gras op en af. Helemaal geen probleem. Pony voelt zich er blijkbaar ook heel zeker mee omdat hij uit zichzelf een tijdje halverwege de dijkhelling ging stappen om een beetje afstand tussen hem en een wel heel erg opdringerige kudde koeien te creëren. Grip lijkt bijna beter dan blootvoets (alhoewel me dat sterk lijkt).

Heb nu ook wat modderpoelen uitgetest, maar daar worden de schoenen wel vies van Boos! Gelukkig alleen de buitenkant Pling (wel wat moddersporen te zien op de zool aan de binnenkant, maar mag geen naam hebben).

Tot nu toe alleen nog maar positief nieuws hier.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:38

Klinkt allemaal heel goed Ja

Is er ook iemand die deze hoefschoenen kan vergelijken met de Easyboot bare? Die is nl een stuk goedkoper en ik vraag me af of de verschillen tussen de Renegade en de easyboot nu zo groot zijn dat het het prijsverschil waard is..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:49

Oh over gewicht betreft. Dit haal ik van een Duits forum af:
size 00-316g

size 0-360g

size 1-394g

size 2-398g

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:53

Helaas, kan ik niets over zeggen.

Ik heb de Easyboot Bare (en andere) ook bestudeerd op het net. Maar helaas kom ik qua maten met de achtervoeten hoogstwaarschijnlijk in de problemen (zat precies tussen 2 maten in). Aangezien er mensen rapporteerde dat ze problemen hadden met draaiende schoenen terwijl de kleinere maat niet paste, ben ik voor de renegades gegaan. Die kan je echt afstellen naar de voet en daar heb ik dus dat maat probleem niet.

Ook zag ik nog al op tegen het wat lastig aan doen van de Bares waar sommigen over klagen. Dat probleem heb je met de Renegades echt niet. Aangezien ik de schoenen ook nodig heb om naar het land te brengen, echt wel een punt van overweging.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:16

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:52

Wow, ik ben wel heel benieuwd wat er met die schoen gebeurd is. Er is gewoon een heel stuk af (en wel het stuk dat aan de voorkant onder het klitteband zit). Ik snap even niet hoe je dat voor elkaar moet krijgen.

Ik ben op de linken aan het zoeken geweest, maar kon echt het bericht (waar ik aanneem dat tekst en uitleg wordt gegeven) niet vinden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:54

Ik zit er toch echt aan te denken om deze bovenaan mijn lijstje te zetten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:55

Sosha, over die kapotte schoen heb ik ook nog geen bericht kunnen vinden alleen de foto's, maar ik zal nog even speuren. Die betreffende schoen was trouwens pas een maand oud..

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:49

Ik denk eerlijk gezegd dat bij wat deze schoen moet hebben meegemaakt, de leeftijd niet zo veel uit maakt.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het paard met de schoen ergens goed klem is komen te zitten, waarna het paard met geweld zich heeft losgetrokken. Maar dat het "klittebandding en ijzerdraad" dat dan wel gehouden zouden hebben ???? Ik bedoel met gewoon rijden krijg je dit niet voor elkaar volgens mij.

Of misschien met een auto overheen gereden? ROFL

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:50

Ik vraag me dus ook echt af wat er moet die schoen gebeurd moet zijn. Zoiets gebeurd niet zomaar lijkt me.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:57

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:58

Rengalop zit er bij ons sowieso niet in Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:05

Als ik de posts van deze mevrouw zo lees, vermoed ik dat zij achter net niet de ideale maat heeft voor haar paard, want die verliest ze nog wel es vaker. Pasvorm is wel heel belangrijk bij hoefschoenen... helaas kun je soms niet anders dan íets te groot nemen, maar dan krijg je wel dit soort dingen.
Als ik zo lees is zij ondanks dat ze ze wel es verliest, wél héél tevreden over de hoefschoenen. En ik moet zeggen... ze test ze ook wel tot op het bot, als ik leest wat voor soort ritten zij maakt.
Denk dat de gemiddelde recreatruiter zo ver helemaal niet gaat.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:11

Klopt, ze is enduranceruiter dus vraagt veel van beslag en schoenen. In Duitsland zijn ze zowel met kunststof beslag als met hoefschoenen altijd lekker aan het testen. Heel handig om info in te winnen voor ik hier aan de slag wil met een product Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:27

Idd.. en niet alleen omdat ze endurance ruiter is, maar zo te lezen ook in behoorlijk ruig gebied.. ze heeft 't regelmatig over berg op berg af en rotsen... Daar zijn ze in de US ook op getest dus moeten ze kunnen, maar dan zul je toch eerder 'ongelukjes' hebben dan hier in ons vlakke landje..
Las ook ergens dat ze ze al gebruikt heeft in natte leemachtige grond.. dat vind ik voor ons dan interessanter... wat doen ze in de blub.
Maar ook op de officiele site staat al een 'modder' verhaal en ook dan houden ze zich goed zo te lezen...

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik Ben zover heb dat de smid kan komen (héél hard nodig maar zover zijn we helaas nog niet). Wacht nog wel even tot'ie een paar keer bekapt is, zal wel 2 of 3 beurtjes duren voor 'ie weer z'n normale hoefvorm heeft maar dan gaat ook hier de bestelling de deur uit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:29

Sosha schreef:
..de renegades gegaan. Die kan je echt afstellen naar de voet en daar heb ik dus dat maat probleem niet....

he da's goed om te weten Pling

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:29

En haal je ze dan in NL of rechtstreeks uit Amerika?