Is dit stijf of iets? filmpje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: Is dit stijf of iets? filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:03

valori schreef:
haf_jessie schreef:
Ze is al onder controle bij da, hij komt volgende week terug.
Ze is in 4 klinieken geweest, en daar vonden ze allemaal wat anders. (van spat tot peesproblemen, rugproblemen, heupen en noem maar op. Ik hecht daar dus totaal geen waar de aan. Da heeft 2 weken terug buigproeven gedaan en alles, en die waren goed

Je laat de pony onderzoeken en je hecht geen waarde aan wat de dierenarts zegt? Vreemd hoor.
Dat de buigproeven (op dit moment) goed zijn, wil niet zeggen dat de pony dus in orde is.
Het filmpje laat wel wat anders zien nl. een pony die achter onregelmatig is en zich probeert te ontlasten door de rug weg te drukken en korte snelle pasjes te maken.
Ze zwiept en schudt met het hoofd omdat het ergens pijn doet en laat de dierenarts maar uitzoeken waar dat is, daar heeft hij voor geleerd.
Als het mijn pony was mocht je er niet op rijden totdat duidelijk was wat de oorzaak is.

Misschien moet je het hele topic is lezen, en kan je daarom begrijpen dat ik het vreemd vind, al die verschillende diagnoses.
En ik ben er niet zomaar op gestapt, dit was het advies van de da.
Ik had me er al bij neergelegd dat ik er niet meer op kon, heb al 1, 5 jaar inmiddels ernaast gelopen, en heb alles voor dat beest over.
Donderdag komt de da weer, en week erop iemand voor de spieren.
Dus doe alsjeblieft niet of iik zomaar wat aan het doen ben!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:10

haf_jessie schreef:
Ja ik drijf teveel( 2 jaar niet gereden zowat, en denk daardoor dat ze met staart zwiept.
Als je goed kijkt zie je ook dat ze zwiept, als ik aandrijf

Reageert ze nog wel op je been dan? Als je zoveel drijft, gaat ze er misschien niet meer op reageren. Ik denk dat je beter dan ipv met elke pas, om de zoveel passen en dan iets duidelijker. of misschien een zweepje erbij pakken en daar af en toe een tikje mee geven!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:15

Ik stap nu alleen nog maar, en dat gaat heel goed. Ze gaat inmiddels wat zakken met haar hoofd, en zwiept niet meer. Ik vind dat er verbetering in zit, en ben benieuwd wat de da zegt donderdag.
Het drijven lijkt meer drijven, maar ik zat denk zelf onrustig in draf.
Ze is nl wel goed aan het been

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:30

Misschien moet je zelf ook beter lezen. Ik heb niet gezegd dat je er zomaar bent opgestapt of dat je niets voor je paard over hebt.

Je zegt nu dat het zwiepen door teveel drijven komt, omdat je zolang niet meer hebt gereden. Ik vind dat je jezelf dan voor de gek houdt hoor, hoewel ik het prijzenswaardig vind dat je de oorzaak bij jezelf wil zoeken. In dit geval reageert de pony toch zo omdat wat jij van hem vraagt pijn doet en daarom zwiept en schudt ze met het hoofd en ook daarom loopt ze kort en snel.
Wat daar de oorzaak van is, moet de DA maar uitmaken.
Ik hoop voor jou dat het met een behandeling aan de spieren en weer rustig beginnen verholpen is.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:51

Om te kijken of ze ataxie heeft: zet haar achterbenen kruislings neer, een normaal paard zal niet zo kunnen staan, een paard met ataxie wel....
Ik denk eerder aan verkeerd ingereden,zie weinig ontspanning, te weinig aandacht aan vwnw besteedt. Hierdoor gebruikt je paardje zijn rug niet en worden spieren verkeerd gebruikt. Misschien is het goed haar een tijdje te longeren. Zo kun je zelf ook zien hoe je paard loopt en daar ook op inspelen.....

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:01

Mag ik vragen hoe je losgereden hebt, voordat je dit gefilmd hebt? Mijn pony heeft artrose en is spierbevangen geweest (september 2006) Hij staat nu op zooltjes. Maar als ik in de bak ga rijden, moet ik lang en laag losstappen, dan aangalopperen (dus niet eerst draven) dan op de andere hand galopperen, dan stukje stappen en lange teugel en dan oppakken en gaan draven. Dan loopt hij rad. Als ik niet galoppeer voor ik ga draven loopt hij erg kort en met het hoofd te schudden. Hij heeft moeite met het loswerken en in galop wordt hij makkelijker los. Aangezien jouw paardje 1,5 jaar stil heeft gestaan, zou die ook best moeite met loswerken kunnen hebben. Ook loopt mn pony beter als zn hoofdje laag is, of aan de teugel, maar zodra hij het in de lucht gaat gooien wordt ie onregelmatig. Misschien is dit iets wat jij ook kunt proberen?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:02

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:15

jammer dat video zo hapert, krijg ik nog niet helemaal een goed beeld en jammer dat het maar 1 kant op si. misschien ook nog even de andere hand........ dan heb ik een nbeter beeld

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:20

Ik vind heel eerlijk dat ze eigenlijk helemaal niet zo slecht loopt.
Ze is idd met rijden wel iets slechter als zo los maar op dit filmpje kan ik niet zoveel ontdekken en lijkt het me idd meer stijvigheid.
Ik zie niet dat ze één been korter zet als de andere of kreupel loopt.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 21:09

kim het is wel 2 kanten op hoor

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 07:51

nou, ik zie wel degelijk een stijfheid. Heb echt het idee dat ze vastzit in haar rug/ heupen. Mijn merrie van 11 heeft hetzelfde. Ik heb haar een half jaar lang getraind aan de dubbele longeerlijn en haar alleen vwnw gewerkt. Ze loopt nu een heel stuk beter. Overigens: mijn merrie liep wel slechter dan die van jou....Ik denk dus dat je met gericht trainen dit kan verhelpen..

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:22

Is er al iemand van happy-athlete.nl geweest ?