Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
DaydreamRick schreef:Het paard is ook nog vrij jong, zou dit paard echt nog wel regelmatig recreatief bereden kunnen worden?

scoxxx schreef:Daarbij, waar de ene veearts tot een 4-tje veroordeelt, "diagnostiseert" een andere vee-arts tot een dikke 2/ 3-.
.
Citaat:Laat geen valse verwachtingen scheppen door een dierenarts of hoefsmid die niet de vakliteratuur (zie bronvermeldingen) heeft bijgehouden: Er bestaan geen hoefijzers die hoefkatrolontsteking kunnen genezen. In traditionele kringen geldt hoefkatrolontsteking als ongeneeslijk, en ongeneeslijk is het inderdaad als je met hoefijzers aan de slag gaat.
Citaat:Dit is wat de arts Dr. vet. med. H. Strasser zegt:
In the last 3 years, the course and healing of navicular syndrome was documented on 53 horses of various breeds. The shoes were removed, the living conditions of the horse changed to more closely approximate the natural amount of movement of a horse each day, and the shape of the hoof capsule was, over the course of months, returned (close) to its natural form through proper trimming. Depending on the length of time the problem had been in existence, and how far living conditions could be optimized, the return to full use of a horse diagnosed with "podotrochlosis" can take a few weeks to nine months.
Citaat:Simply start a natural hoof program and you will see. I have seen hopeless navicular cases go sound at the first trimming or it can take a while. It is a simple fact that I have never seen a "navicular horse" fail to be completely healed under my care.
Citaat:Not surprisingly, navicular is unknown in wild horse country. Nor have I seen it among naturally trimmed, barefooted horses... Please take heart, I am unaware of any 'navicular' horse that has failed to heal in a genuine program of natural hoof care.
coco25 schreef:Arabesk. Cystes en balonnen in het bot zijn ongeneeslijk, zijn die methodes die jij aangeeft in je bericht dan ook geen uitstel?

Tarn schreef:Mijn paard heeft een 3-4 (meer een 3) op het straalbeen. In eerste instantie hebben we gezegd dat ik er niet meer op kan rijden. Maar hij is nu veranderd van stal en loopt zo geweldig goed dat ik er weer op kan rijden 2 a 3 keer per week recreatief. Als je paard er verder geen last van heeft en je DA kan het aantonen (zoals de mijne) dan kan je samen met je DA beslissen hoevaak je kan rijden op je paard.
sjorsie schreef:En daar hebben we de natuurlijke bekapper weer, pfff.
Wat je dan doet is problemen tijdelijk oplappen, maar je lost er niets mee op, de vergroeiing van het bot gaat hier niet mee weg.
Arabesk schreef:Met ijzers genees je dat ook niet, maar ijzers zorgen wel dat er botbeschadigingen bij komen en dat het probleem uiteindelijk erger wordt.
Arabesk schreef:Wie leest er nu niet goed?
brennie75 schreef:ik vind het eigenlijk wel goed wat je doet, wanrt je stelt geen eisen aan het paard kan lekker in de wei , je wilt er niet erg mee werken!
nou meid als jij hem niet koopt wie kan dit paard dan een beter huisje bieden dan jij?
dus ik kan mij voorstellen dat die 4 voor jou niet heel erg is , zolang hij geen pijn heeft!
veel plezier met je paardje hoor! en dat ie maar gezond oud mag worden!