zie je wel dat het goed komt!! update

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

Re: zie je wel dat het goed komt!! update

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:50

De ontsteking heeft er ruim een jaar gezeten zegt jij, hoe weten ze dat dan, heb je wel eens een voet gezien met een ontsteking, daar loopt een paard normaal niet op .Het is net als een zwerende vinger.Een ontsteking in het lijf kan je wel verdragen, een poedertje en je bent ervan af, maar 1 in de voet gaat er altijd uit. En niet na 1.5 jr. Ik denk dat je aan hein maar het juiste verhaal moet vragen. Wanneer is de behandeling begonnen van Hun!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 09:56

Dat kon je zien aan de manier waarop de ontsteking zich ontwikkeld heeft in de hoef, en het paard heeft niks gekreupeld. Toen niet, met het hakken niet, en nu ook niet.

de behandeling is een week voor het eerste topic begonnen, en ik ben er vanaf het begin bijgeweest omdat de eerste keren op de kliniek waren en ik het paard reed.

Kan voor jou ongeloofwaardig overkomen, maar zo is het en ik kan er niks anders van maken Lachen

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:02

KiWiKo schreef:
een verwaarloosde hoefzweer waardoor het dier een hoef had van dik 30 cm lang, een veel te goedgelovig baasje die zich teveel heeft laten ompraten door mensen die TE weinig verstand hebben van hoeven.

Toen het paard op een gegeven moment om zich heen ging meppen als je er al naar wees, was de maat vol voor de eigenaar, is ze op zoek gegaan naar een goede smid in samenwerking met de va (want het paard moest de eerste keren onder zeil)

en zo is het hakwerk begonnen, het heeft 3 keer snijden gekost voordat de moederzweer eruit was

Als jij nu verteld dat je de berijder bent van dit arme dier, ben je volgens mij toch redelijk verantwoordelijk wat hem is overkomen, je hebt dus 1.5 jr gereden met een paard die op een gegeven moment een hoef heeft van 30 cm, die volgens mij echt pijn moet hebben gehad, je hebt er een behoorlijke proffesioneel verhaal van gemaakt, uitleg en zo , je geeft de indruk dat je weet waar je het over hebt, en hierboven heb je het over een goedgelovig baasje , geloofde ze jou ook dan.Ze is opzoekgegaan met hein ,naar een hoefsmid zeg je, dus het was toch hein die het paard als klant had. Je bent meegegaan om foto,s te maken, jammer dat je geen foto hebt gemaakt van de hoef van 30 cm lang , waar jij mee aan het rondrijden was, dat had het verhaal nog spannender gemaakt.

Ook zeg je eerder tegen mij zie hieronder:

Hein komt, net zoals veel andere dierenartsen, hier beroepsmatig... Hij gaat echt niet elke box inkijken of ieder paard er wel gezond bij staat. *****Ik kom zelf niet op stal hier, echt heel zelden... en ook ik ga niet elke box inkijken of alles er wel netjes bijstaat ****
Wat wil je nu met dit verhaal bereiken, dat mensen het zo geweldig vinden dat jij met de hoefsmid en dierenarts een mooi staaltje verwaarlozing aan het opknappen zijn.
Of is het om te laten zien , hoe het met je paard afloopt, als je niet tijdig actie onderneemt om de dierenarts of een hoefsmid te bellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 15:51

tjees Lachen Lachen ik vervoerde het paard met mijn trailer van stal naar Hein Haha!

ergens over gefrustreerd ofzo????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:01

Daarnaast was jeroen een keer bezig hier op stal toen de eigenaar aan hem vroeg wat hij nou van de voet vond, en toen heeft jeroen gezegd dat ze eerst een afspraak moest maken met Hein, en hem om te kijken hoe of wat...........

Ik zal jeroen vragen of hij nog een foto heeft van de lange hoef, daar heb ik geen foto's van gemaakt

Met dit topic, en de eerdere topics wil ik inderdaad laten zien wat er gebeurd als je niet tijdig actie onderneemt EN dat dingen die er gewoon uitzien alsof het nooit meer goedkomt toch goed kunnen komen

Ik doe helemaal niks aan het dier, ik vervoer het enkel

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:44

@ meredith: Kiwiko reed het paard niet onder het zadel. Maar vervoerde het paard naar de kliniek Knipoog .

En ik ben het met je eens dat dit een apart geval is, maar waarom zou het dan niet waar kunnen zijn.

Het paard in kwestie heeft nooit gekreupeld. En misschien heeft de eigenaresse het vertrouwen in verkeerde mensen gehad. Als je zelf geen kennis hebt ga je uit van de kennis van "vakmensen". En vakmensen staat bewust tussen aanhalingstekens.

Het is verder gegaan zoals het gegaan is. En ik vind dit echt een leerzaam topic. En verbazend bovendien hoe goed een hoef zich kan herstellen.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:01

KiWiKo schreef:
Dat kon je zien aan de manier waarop de ontsteking zich ontwikkeld heeft in de hoef, en het paard heeft niks gekreupeld. Toen niet, met het hakken niet, en nu ook niet.

de behandeling is een week voor het eerste topic begonnen, en ik ben er vanaf het begin bijgeweest omdat de eerste keren op de kliniek waren en ik het paard reed.

kiwiko;Dit is dus mijn fout, rij reed het paard niet je bedoelde dus vervoerde, zozie je maar hoe een enkel woord dus helemaal verkeerd overkomt. Sorry.

Kan voor jou ongeloofwaardig overkomen, maar zo is het en ik kan er niks anders van maken Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:50

geeft niks hoor Lachen

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:05

Hou je ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen. Vind het erg intressant namelijk om te zien hoe de hoef verder hersteld Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:20

Jeeeetje wat een verschil met de begin foto's zeg!!! Bloos! En wat een bikkel!! Zelfs ík zou allang met al mn beentjes omhoog hebben gelegen van de pijn Nagelbijten / Gniffelen
Fijn om te zien dat er goede hoop is voor dit paard, en érg interresant ook om het vervolg van de behandelingen te kunnen volgen in je topics! Ja

MiilouuLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:00

Dat ziet er zeker veel beter uit. Dat Zou wel goed komen. Succes ermee.