Cytek ijzers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Cytek ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:43

ikke schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik vind dat die er prima onderligt maar als ik jou er foto's van laat zien zal je dat vast niet met me eens zijn denk ik.

Nou, foto's dan maar. D'r zijn er vast meer die het willen zien.

sorry, kan niet. Ik heb wel foto's op m'n telefoon maar heb geen kabeltje om die op de computer te zetten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:47

MMS-en naar je emailadres Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:51

geen idee hoe het moet, heb er ook geen zin in, en kost ook nog geld en ik hoef het niet persee. Maar misschien krijg ik daar binnenkort een kabeltje voor Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 09:09

ik zal fotos maken wanneer hij gedaan moet worden.
(als dat lukt, moet m namelijk wel vasthouden.)
Volgende week moet ie weer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:13

Ik was vandaag met Saar naar de manege gegaan. En ik heb echt het idee dat het allemaal wat makkelijker gaat, wat beter.

Mijn instructrice had er wel wat commentaar op. Ze zei eerst van die ken ik al jaren (die ijzers dus). Toen ik haar naar Saars hoeven liet kijken. Ik liet haar kijken op het einde van de les en Saar was ontzettend moe. Toen ik dus opstelde zetten ze haar voet ook een beetje gek weg. Toen zei mijn instructrice kijk ook maar hoe ze nu staat en ook de jongen naast mij zei dat die gek stond. Ze zetten haar voet op de punt van haar hoef. Maar naar mijn idee was dit echt omdat ze gewoon kei moe was. Toen ik met haar wegliep struikelde ze ook inderdaad. Maar toen ik nog gewone ijzers had struikelde ze regelmatig en daar heb ik de laatste paar keer niks van gemerkt tot nu dan en ze was hier heel erg moe dus volgens mij is dat de verklaring en níet de ijzers.
Ook toen ik thuis was kon ze amper meer een stap verzetten. Niet dat ik haar helemaal uitput ofzo hoor! Maar ze heeft niet echt een denderende conditie en de les was best zwaar en dat vermoeide haar gewoon.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 18:35

mijn draver doet t er hartstikke goed op...
hij loopt beter, is vlotter...
En hij is veeel blijer...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 15:34

OK, hier wat filmpjes en fotos van mijn draver op cyteks...
Mijn draver kon niet over graffelpaden lopen en draven over t harde was uit dan boze!
http://i86.photobucket.com/albums/k103/ ... 007048.jpg
Achterhand er onder rijden lukt nu eindelijk ook... mijn draver heeft l achter spat...
http://i86.photobucket.com/albums/k103/ ... 007041.jpg
Dit soort fotos kon ik eerder dus niet vertonen
http://i86.photobucket.com/albums/k103/ ... 007055.jpg
Over t graffelpad... zonder te kreupelen maar met oortjes naar voren
http://s86.photobucket.com/albums/k103/ ... 007054.flv
en drafje over t harde... t is nog niet helemaal wat t moet zijn... maar hij kreupelt niet meer ... en zn oren zijn niet meer strak naar achter.

om deze foto maar als voorbeeld te geven... hij kon gewoon niet aanelkaar lopen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=L8JRERES

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:45

Ik zie nog steeds het oorzakelijk verband niet tussen het lopen van je paard en die cyteck-ijzers.
ik ben nog steeds benieuwd naar hoe ze er in detail onder liggen.........

crazymolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:43

@kindnessM
dat is ja allemal leuk, maar moet het paard de hele tijd op de harde weg draven?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 21:30

mijn paard kan nu beter afrollen. Hij komt makkelijker van voren weg... dat was nogal een probleem.
Nee, hij hoeft t niet de hele tijd op t harde te draven... sterker nog, dat doen we maar heel weinig... maar ik zie geen problemen met draven over t harde...

challenge67

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:20

ja de een lust wel spruitjes en de andere niet maar als je het niet probeert weet je het ook niet Duivel

nou ik ben er heel blij mee ik heb voor het eerst weer sinds drie maanden er weer op gezeten heelijk gewoon Vingers aflikken

ik heb mijn verhaal er al op gezet hier dus moet je dat maar even lezen dan begrijp je ook hoe blij ik ben dat het weer heel goed gaat met mij donder Cool

en ja ik ben ook meer van zonder ijzers en op een natuurlijke manier maar als je dat doet moet je dat ook in je leven door voeren en niks meer doen wat er in deze wereld is en in een hutje op de hei gaan wonen dan ben je pas goed bezig Bloos

zo denk ik er over en als je daar niet mee eens bent dan is dat jouw probleem maar als je moet kiezen tussen leven of dood ben ik heel blij met dit yzer, want mijn paard leeft nog steeds terwijl iedereen me voor gek verklaarde en ik toch door heb gezet Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:30

crazymolly schreef:
@kindnessM
dat is ja allemal leuk, maar moet het paard de hele tijd op de harde weg draven?

Sorry maar wat maakt dat nou uit? Veel draven op de weg is niet slecht hoor!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:30

Jawel hoor veel draven op de harde weg is slecht voor de benen. Weet niet precies hoe dat dat zit (ben geen dierenarts) maar weet wél dat het niet goed is om veel op de harde weg te draven (en galoperen is al helemaal uit den boze)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 09:20

Laten we hier geen discussie hebben over t wel of niet draven over t harde....
Daarlopen vast genoeg topics over...
Kindness loopt nog heerlijk op de ijzers...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:25

Sorry, maar het is echt onzin! Veel draven op de weg (natuurlijk niet continue) is goed voor de spieren en pezen en de gewrichten. En ook gallopperen op de weg kan geen kwaad. Nu doe ik dat zelf niet, maar af en toe kan dat zeker geen kwaad!

Maar ik zal on topic blijven. Ik ben blij dat je paard weer zo lekker loopt! Mijn paard loopt op kunststof, die "ijzers" kunnen ook niet naar de voet worden gesmeed Haha! . Maar daar kies je een ruime maat en wordt de rest er af geknipt en bijgevijld.

Ik denk dat een goede smid wel raad weet met die Cyteks en dat gewoon niet alle voetjes er op gezet kunnen worden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 13:22

Heb geen fotos kunnen maken van t opnieuw onder zetten...
maar was erg apart om te zien... mijn draver heeft veel beter voetwerk gekregen... kwaliteit van zn hoeven is veel beter...
de oude hoorn is heel raar... zeker in vergelijking met t nieuwe (weet nie zo goed hoe ik t moet uitleggen...)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:35

Die ervaring heb ik dus ook met dat kunstsof, de voeten verbeteren en mijn paard ging gewoon een maat omhoog na de eerste keer op die ijzers!

girlgirl109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:49

Ik heb sinds afgelopen vrijdag cytek ijzers, ze bevallen heel goed. Ik zal nog even een foto voor jullie maken van de ijzertjes. Mijn paard stond hiervoor op kunststof en liep daar ook goed op maar op deze cytek ijzers loopt hij nog beter.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:51

girlgirl109 schreef:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag cytek ijzers, ze bevallen heel goed. Ik zal nog even een foto voor jullie maken van de ijzertjes. Mijn paard stond hiervoor op kunststof en liep daar ook goed op maar op deze cytek ijzers loopt hij nog beter.

waarom loopt jouw paard op dit beslag?
ik ben zelf aan het tobben met mijn pony,en wil mijn DA ook het een en ander voorleggen over ander beslag Knipoog

girlgirl109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:27

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 13:12

mooie duidelijke fotos hoor!!!
Ik merk trouens ook kwaliteitsverschil van de hoefwand
Zn voeten zijn sterker....eerder brokkelde t best erg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:23

Nu de witte lijn zo geheel lijkt afgesloten, hebben jullie geen last meer van kleine steentjes die daar in gaan zitten of vuil wat er tussen komt.

Zijn deze Cyteks net zo glad als gewone ijzers op een teerweg ??
Hij zag de witte lijn er uit toen de Cyteks er de eerste af kwamen ??

girlgirl109

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:19

@DubbelDun, het is voor mijn paard de eerste keer met deze ijzers, dus hoe de witte lijn eruit ziet als de ijzers eraf gaan weet ik nog niet.

Het is niet zo dat de witte lijn geheel bedekt is, zie mijn foto's. De ijzers komen niet helemaal tot de teen, dit is voor het afrollen (geloof ik).

De ijzers zijn volgens mij net zo glad als gewone ijzers maar dat weet ik niet zeker omdat ik nooit gewone ijzers gehad heb. Ze zijn wel een stuk gladder dan de kunststof 'ijzers' die ik hiervoor had, maar hij glijdt niet op de weg ofzo.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 11:28

De witte lijn zag er imo niet anders uit dan anders...
Ik sta er nu sinds 18januari op... en nie anders dan lof...
Mijn paard is sinds dien veel vrolijker geworden en beenproblemen hebben we nog nie gehad (we hadden steeds wel wat)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:34

Ik krijg ook bij deze foto's de indruk dat de ijzers wat te krap liggen, als deze foto's zijn gemaakt net na het onderleggen, dan heb je dus helemaal geen ruimte voor groei van de hoefwand. En de nagels zitten erg hutjemutje, dat lijkt me toch een beetje een risico. Maar goed, als je paard er verder goed op loopt zal er niet een groot probleem zijn. Maar ik zie er absoluut geen voordeel in.